Toon posts:

Athlon 1600+ vs Duron 1,3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta voor de keuze :

een Athlon 1600+ voor 129 euro

of

een Duron 1,3 voor 104 euro

De keuze voor mijn moederbord is gevallen op de ECS K7VZA Versie 3, die dus beide CPU's ondersteunt. Ik heb één klein probleemptje ik heb 1 x 128 Mb PC-100 en 1 x 128 Mb PC-133, dus als mijn keuze zou vallen op de Athlon dan moet ik de PC-100 Dimm vervangen.

Maar voor welke CPU zouden jullie gaan ? of andere tips ?

Mijn budget is absoluut max. 200 euro.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:57 schreef Lucky_Luciano het volgende:
Ik sta voor de keuze :

of

De keuze voor mijn moederbord is gevallen op de ECS K7VZA Versie 3, die dus beide CPU's ondersteunt. Ik heb één klein probleemptje ik heb 1 x 128 Mb PC-100 en 1 x 128 Mb PC-133, dus als mijn keuze zou vallen op de Athlon dan moet ik de PC-100 Dimm vervangen.

Maar voor welke CPU zouden jullie gaan ? of andere tips ?

Mijn budget is absoluut max. 200 euro.
1 tip, lees dit ff door wil je:

[topic=467511/1/25]

en ik zou niet te hard zeggen dat een athlon 1600xp op de k7vza werkt, want lees dat draadje door en je snapt wat ik bedoel ;)

overigens ging het daar om een athlon xp 1800 maar volgens mij maakt dat niet veel uit

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou dus voor de XP gaan, heeft meer cache geheugen en draait op een FSB van 133 (als je ooit nog DDR wilt)

de duron heeft FSB van 100 (133 is ook een type) en kan dus met DDR maar 200 MHz halen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 14:59 schreef Cyberboy het volgende:

[..]

1 tip, lees dit ff door wil je:

[topic=467511/1/25]

en ik zou niet te hard zeggen dat een athlon 1600xp op de k7vza werkt, want lees dat draadje door en je snapt wat ik bedoel ;)

overigens ging het daar om een athlon xp 1800 maar volgens mij maakt dat niet veel uit
Ik heb het gelezen, maar ik hoor ook veel goede verhalen over dit mainboard en natuurlijk meteen bij het inbouwen de cooler er op :P

Verwijderd

De meeste PC-100 modules willen ook wel op 133MHz, evt met een CAS-latency van 3 ofzo...
Ik zou zelf voor de Athlon gaan, die is toch een aardig stukje sneller.

Ik hou zelf nooit zoveel rekening met horror-stories die een of andere gebruiker over z'n mobootje heeft (er zijn een boel gebruikers die gewoon niet weten hoe ze een pctje in elkaar moeten zetten, en er zijn altijd wel een paar rotte borden of gewoon hardware-incompatibiliteiten tussen bepaalde componenten) maar als je ineens geen trek meer hebt in het genoemde mobo is een ECS K7S5A een zeer goed alternatief.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 15:02 schreef Lucky_Luciano het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen, maar ik hoor ook veel goede verhalen over dit mainboard en natuurlijk meteen bij het inbouwen de cooler er op :P
Ja, op zich is het een perfect mainboard (heb er goede ervaringen mee). Maar je moet natuurlijk wel oppassen met de processor die je gaat gebruiken, want op de site staat niet dat het de athlon xp ondersteund. En ik had eerst de koeler wel ingebouwd, hij werkte toen nog niet. Later na 2-3x proberen was ik het in-uit bouwen van de koeler zat (gaat erg moeilijk :r) en probeerde het dus zonder koeler

Neem maar van mij aan dat ik erg veel weet over computers en hoe je die moet inbouwen, ik heb alle pc's zelf ingebouwd en zelfs die van mijn vrienden. In totaal zijn dat een stuk of 20, nog geen 1x kreeg ik een echte probleem. Als ik niet zou weten hoe je een pc moet inbouwen, zouden wij (ik & mijn broer) ook geen computerzaak openen |:(

Btw, ik zou ook voor de K7S5A gaan, ben je er zeker van dat het werkt :)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51
Op dinsdag 16 april 2002 14:57 schreef Lucky_Luciano het volgende:
Ik sta voor de keuze :

of

Voor dat kleine verschil zou ik toch echt voor die XP gaan!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op dinsdag 16 april 2002 16:03 schreef Cyberboy het volgende:

[..]
Later na 2-3x proberen was ik het in-uit bouwen van de koeler zat (gaat erg moeilijk :r) en probeerde het dus zonder koeler
Neem maar van mij aan dat ik erg veel weet over computers en hoe je die moet inbouwen
Nou ik wil niet vervelend doen maar iedere nitwit weet dat als je een amd processor zonder koeling laat draaien dat je dan binnen 3 seconden kunt barbequen. Ga dan in hemelsnaam niet roepen dat je veel van computers weet, ookal heb je 20 computers in elkaar hebt geklust. Verder absoluut niet lullig bedoeld ofzo, maar dat je 20 computers in elkaar hebt geklust geeft je niet de garantie dat je dus veel over computers weet.

p.s. ik weet er ook niet geweldig veel van, maar dat zul je me ook niet horen zeggen.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:08 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

[..]

Nou ik wil niet vervelend doen maar iedere nitwit weet dat als je een amd processor zonder koeling laat draaien dat je dan binnen 3 seconden kunt barbequen. Ga dan in hemelsnaam niet roepen dat je veel van computers weet, ookal heb je 20 computers in elkaar hebt geklust. Verder absoluut niet lullig bedoeld ofzo, maar dat je 20 computers in elkaar hebt geklust geeft je niet de garantie dat je dus veel over computers weet.

p.s. ik weet er ook niet geweldig veel van, maar dat zul je me ook niet horen zeggen.
Oke maar de processor was toen al brak dus hij kon niet meer kwaad aanrichten dan dat hij al gedaan had (overigens wist ik dus niet dat een processor (amd) na 10 sec. zonder koeler in de fik zou gaan >:), maar dat ik dat niet wist betekend niet dat ik nu een n00b ben, iig weer een ervaring rijker :Y))

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op dinsdag 16 april 2002 17:18 schreef Cyberboy het volgende:

[..]

Oke maar de processor was toen al brak dus hij kon niet meer kwaad aanrichten dan dat hij al gedaan had (overigens wist ik dus niet dat een processor (amd) na 10 sec. zonder koeler in de fik zou gaan >:), maar dat ik dat niet wist betekend niet dat ik nu een n00b ben, iig weer een ervaring rijker :Y))
hehe, al doende leert met he! >:)
B.t.w. als een proc brak is kun je er nog wel eens garantie op krijgen en als jij er een barbeque van hebt gemaakt gaat dat wat lastiger. Wij weten nu kennelijk alletwee dat AMD procs niet zonder koeler kunnen, alleen jouw manier van er achter komen kost toch wel flink wat $$ en mijne niet >:)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:22 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

hehe, al doende leert met he! >:)
B.t.w. als een proc brak is kun je er nog wel eens garantie op krijgen en als jij er een barbeque van hebt gemaakt gaat dat wat lastiger. Wij weten nu kennelijk alletwee dat AMD procs niet zonder koeler kunnen, alleen jouw manier van er achter komen kost toch wel flink wat $$ en mijne niet >:)
hmm jah er zit wel garantie op (nu niet meer denk ik >:)) maar hier zit toch wel een verhaal achter:

Ik had eerst een thunderbird 1 ghz (gekocht op 25 januari 2001). Op 23 januari 2002 deed die het niet meer >:). Toen ff langsgeweest bij de lokale computerboer omdat ik niet zonder computer kon (ik had de processor op de beurs gekocht, geen vervoer om op diezelfde dag terug te brengen :() en heb daar dus (tijdelijk) een duron 900mhz gekocht. Op 24 januari 2002 was er toevallig een beurs in Eindhoven, waar ik dus die processor precies 1 jaar terug gekocht had :7. Ik heb de verkoper gevonden en heb dus mijn processor ingeleverd. Vorige week op de beurs in Eindhoven kreeg ik het bericht dat de processor terug is, hij lag echter in de winkel. Toen vroeg ik of het kon omruilen voor een athlon xp 1800 (met bijbetaling uiteraard). Toen heb ik dus die athlon xp 1800 gekocht, wat bleek niet geschik te zijn voor mijn mobo. Athlon 1800 ook brak dus :(

Nu zou ik het echter niet kunnen terugbrengen, omdat die verkoper denkt van: ja hallo, ik blijf niet bezig |:(. Het is btw een Turk (niets tegen Turken hoor, ik ben er zelf ook een ;)), dat maakt de situatie alleen maar moeilijker. Ik ben bang dat ik mijn athlon 1800 definitief defect moet verklaren, geen garantie dus ;(

Verwijderd

in 1 woord XP !! :) sneller en beter

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Koop i.p.v k7vza 3.0 de k7s5a

Hij kost bij Etelcom bv. 78€
Het moederbord is met DDR en Sdram geheugen i.p.v alleen Sdram

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Ik heb 2 Xps gehad...en uit geldnood heb ik een duron gekocht nadat ik 2 xps gesloopt heb...

Ik baal er nu nog van dat ik een duron heb gekocht...duidelijk MERKBAAR verschil...die cache scheelt echt veel..voor mij geen duron meer hierna..

Verwijderd

de duron heeft FSB van 100 (133 is ook een type) en kan dus met DDR maar 200 MHz halen
T geheugen kan op dat mobo gewoon op 133 lopen terwijl de cpu op 100 loopt.
Pagina: 1