Toon posts:

P3b-f of BE6-II???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goed bx bord, heb nu eerste serie Via 133 (MSI 6199VA) en word erg moe van een onstabiel systeem. Dus wil bx-stabiliteit. Maar wat te kiezen?

P3b of Be6

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Geen van beiden. Ik heb zelf de Asus P3B-F. Begrijp me niet verkeert het is een prima bordje maar "ahterhaalde techniek" zoals iedereen zegt. Beter wachten op die ddr bordjes toch?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
En dan tot DDR-gebeuren mezelf rot ergeren als we aan het netwerken zijn en 80% van de errors van mijn computer vandaan komen, nope!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hmm de P3B-F zou mijn keuze zijn, recente exemplaren draaien gewoon zoiezo stabiel op 150MHz bus (mits de rest van je componenten dit aankan).

Misschien is een i815 plankje ook een optie ? De Asus CUSL2 is een megastabiel bord en is ook nog eens supernieuw. Ik draai er al een maand of 2 zeer tevreden mee (PIII 700@1000).

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19
Als stabiliteit een van je vereisten is, neem dan de BE6-II. Dit bord haalt, mits met goed geheugen, wel een FSB van zo'n 160 MHz. Tevens kun je goed overklokken met zo'n Slotket III convertertje. natuurlijk zit er ook SoftMenu op, zodat je niet elke keer je kast moet openen om voltage, multiplier enzo te veranderen.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb het idee dat beiden je wel tevreden zullen stellen. Als P3B-F bezitter kan ik natuurlijk blaten, dat ie zo goed is en zo stabiel, maar denk dat je zowieso wel goed zit.

Verwijderd

MSI BX-Master, ik heb hem zelf en ben er ontzettend tevreden mee. Anders is de Abit 133BX (ik geloof dat 'ie zo heette) misschien een goede keuze...

Verwijderd

Hmmzz, met asus CUSL2 (i815) zit ik nu op 160Mhz busspeed, waar ik met m`n abit be6 II "slechts" 140 haalde.

Is nog stabieler ook. en ata-100 controller. en niet half erop gezet zoals bij abit be6 II.

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik die asus cusl2 veelst te duur, toevallig iemand ervaringen met Aopen moederborden? (dan wel slot 1)
Pagina: 1