Toon posts:

vraagje over terreatec DMX kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over deze kaart omdat ik hem waarschijnlijk binnenkort wil gaan bestellen.

Is hij volledig compartible met Windows XP?
dan bedoel ik met drivers, en het belangrijkste vind ik, werken dan de optische en coaxiale in- en uitgangen dan perfect??

Kun je dan met deze uitgangen dan Dolby Digital & DTS laten stromen naar me reciever??

Alvast bedankt!

Albert

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

Nee, dat werkt niet. Althans niet met de 'oude' DMX van weleer.

Ik heb het ook al eens geprobeerd met zo'n ding onder 2K, werkte ook niet.

Kortom: Niet doen. Bovendien is dat ding rete-oud en biedt Terratec geen up-to-date drivers aan voor hedendaagse besturingssystemen (lees: 2K en XP)

Dat ding doet het wel onder XP, maar zonder alle leuke extraatjes. Helaas. Die digitaal-shit heb ik iig. nooit aan de praat gekregen onder 2K/XP

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
welke dmx bedoel je, volgens mij zijn er meer namelijk. dmx-xfire, dat soort dingen en die zijn wel nieuwer. en dus waarschijnlijk goed met xp. Dat kun je trouwens ook op de site van terratec vinden hoor.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
De gewone duurdere DMX van terratec is niet compatible met XP en 2K. Advies: Niet doen!
Maar als je hem toch perse wilt kopen, dan mag je de mijne wel van me overnemen... Ik heb win98se draaien voor mijn minidisk e.d. alleen omdat er geen xp drivers zijn voor de extra's

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Topicstarter
ok, jongens bedankt.
hoe zit het dan met die xfire 1024?
of die sixpack die ze hebben?

Het gaat mij om de digitale uitgang.
dat moet coax of toslink was het geloof ik (klein blokje)
En hij moet onder xp werken.

hebben jullie dan andere alternatieven voor me?
moet wel goede kwaliteit kaarten zijn.

thx in advange

Verwijderd

Wat RDK_NL bedoelt is dat je dan deze was tegengekomen:
Eindelijk! Oplossing Terratec DMX Xfire 1024 XP !
Dit is gequote uit de eerste hit wanneer je in de search:

xfire xp

invult! :Y)

Of wat dacht je van dit:

Door REFUSED - zaterdag 03 november 2001 15:00

--------------------------------------------------------------------------------
ftp://ftp.hercules.com/sound/exe/FORTI2/GFII_102_FULL.EXE
"Eindelijk drivers voor WindowsXP! Geen herrie meer en andere vreemde bij-effecten. Ook het control proggie van hercules ziet er leuk uit." Erg leuk is dat deze drivers ook de slechte ondersteuning van de Terratec XFire 1024 in Windows XP op kan vangen. Dit komt doordat beide kaarten zijn voorzien van een CS4624 chipset. Ook mensen met een XFire 1024 of andere kaart met zelfde chipset zouden deze drivers kunnen proberen, uiteraard op eigen risico!

no thnxs :P

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 15:58 schreef CompBreaker het volgende:

[..]

Dit is gequote uit de eerste hit wanneer je in de search:

xfire xp

no thnxs :P
Een DMX != DMX X-Fire 1024.

Beide hebben dan wel DMX in hun naam maar ze gebruiken andere audio chipsets (en dus ook andere drivers).

Dus wat nu bedankt :?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 16 april 2002 18:39 schreef warp het volgende:

[..]

Een DMX != DMX X-Fire 1024.

Beide hebben dan wel DMX in hun naam maar ze gebruiken andere audio chipsets (en dus ook andere drivers).

Dus wat nu bedankt :?
DMX is een f#cking oud ding, wat echt helemaal niet meer ondersteund wordt door Terratec.

DMX XFire 1024 is een kaart met releasedatum 15-08-2000 & wordt nog goed ondersteund door Terratec

DMX 6Fire is de nieuwste "DMX" kaart van Terratec, en is op dit moment de best ondersteunde "DMX"-kaart van Terratec.

Koop nu iig maar géén "gewone" DMX meer want dat is echt een 0,0 qua ondersteuning ;(

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx voor jullie replies

maar zijn er ook nog mensen die ervaring met andere goede digitale geluidskaarten?

• Wildfire
  • Laatst online: 00:06

Wildfire

Joy to the world!

De DMX X-Fire 1024 is echt een lekker kaartje, *mits* je de Hercules-drivers gebruikt. Terratec's drivers zijn ultrabrak...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 22:10 schreef Brian Dickens het volgende:
De DMX X-Fire 1024 is echt een lekker kaartje, *mits* je de Hercules-drivers gebruikt. Terratec's drivers zijn ultrabrak...
Deze had toch ook een optische uitgang? Kan je deze wel volledig gebruiken onder xp? zonder probs?

Verwijderd

Ik heb hele goeie ervaringen met een Sound Blaster Audigy Platinum, maar ja, das een iets andere prijsklasse :+

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:57 schreef joker1977 het volgende:
Nee, dat werkt niet. Althans niet met de 'oude' DMX van weleer.

Ik heb het ook al eens geprobeerd met zo'n ding onder 2K, werkte ook niet.

Kortom: Niet doen. Bovendien is dat ding rete-oud en biedt Terratec geen up-to-date drivers aan voor hedendaagse besturingssystemen (lees: 2K en XP)

Dat ding doet het wel onder XP, maar zonder alle leuke extraatjes. Helaas. Die digitaal-shit heb ik iig. nooit aan de praat gekregen onder 2K/XP
Ben je zeker dat ie het doet onder Win XP? Ik heb de DMX nu draaien onder Win 2k (dan wel idd zonder de 3D en digitale in/out support, maar dat is minder belangrijk voor mij vermits ik nog dikwijls Win 98SE gebruik op m'n andere partitie), maar zou graag een upgrade doen naar Win XP zonder voor onaangename verrassingen te komen staan (het enige dat ik wil is dat er een beetje fatsoenlijk geluid uit komt, de rest is minder belangrijk).

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op woensdag 17 april 2002 07:04 schreef Cetabever het volgende:

[..]

Deze had toch ook een optische uitgang? Kan je deze wel volledig gebruiken onder xp? zonder probs?
werkt bij mij perfect nu. stereo & dd signaal komt er uit :Y)
het beste kan je de hercules 1.5 drivers gebruiken, die terratec drivers zijn niet geweldig. Als je een wat oudere revisie van de xfire 1024 krijgt kan je wat moeite hebben met het installen van de hercules 1.5 drivers. Hier hebben ze een soort hack ingebouwd waardoor de terratec niet meer herkend wordt als hercules kaart. Je moet dan de PCI_VENDOR string in het .inf bestand aanpassen. als je die inf dan nodig hebt, ik heb em hier liggen :)

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Op woensdag 17 april 2002 08:39 schreef marcelleken het volgende:

[..]

Ben je zeker dat ie het doet onder Win XP? Ik heb de DMX nu draaien onder Win 2k (dan wel idd zonder de 3D en digitale in/out support, maar dat is minder belangrijk voor mij vermits ik nog dikwijls Win 98SE gebruik op m'n andere partitie), maar zou graag een upgrade doen naar Win XP zonder voor onaangename verrassingen te komen staan (het enige dat ik wil is dat er een beetje fatsoenlijk geluid uit komt, de rest is minder belangrijk).
Onder win2k en winxp doet het geluid het wel. Prima zelfs, maar de extra dingen, waarvoor ik de kaart heb gekocht, die doen het niet, daarvoor raad ik aan een dualboot te nemen.
Het is niet fraai, maar goed, het was een dure en zeer goede kaart in die tijd. Maar als ik dit had geweten (slechte ondersteuning) dan had ik toch echt wel voor een andere kaart gekozen!

Maar goed, onder win98 draait ie heeeeel goed. Daarover ben ik zeeer tevreden... Maar ja, je kent win98 nog?? :)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 16:25 schreef omitz het volgende:

[..]

Onder win2k en winxp doet het geluid het wel. Prima zelfs, maar de extra dingen, waarvoor ik de kaart heb gekocht, die doen het niet, daarvoor raad ik aan een dualboot te nemen.
Het is niet fraai, maar goed, het was een dure en zeer goede kaart in die tijd. Maar als ik dit had geweten (slechte ondersteuning) dan had ik toch echt wel voor een andere kaart gekozen!

Maar goed, onder win98 draait ie heeeeel goed. Daarover ben ik zeeer tevreden... Maar ja, je kent win98 nog?? :)
Yep, onder Win98 werk ie inderdaad zeer goed. Ik heb wel de dig. in/outs nog nooit kunnen proberen (omdat ik geen MD of DAT heb), maar voor de rest een uitstekend kaartje. Heb de DMX een tijd geleden op eBay gekocht, er geen rekening mee houdend dat ie wel eens niet volledig zou kunnen werken onder Win2k (dat ik pas achteraf op een tweede partitie bijgeplaatst heb). Maar goed dat ik nu weet dat het onder WinXP gewoon even goed (of slecht) marcheert. Kan ik gewoon upgraden.

'k Laat ook m'n Win 98 partitie staan, voor het geval ik nog eens een spelletje speel (gebeurt weinig). Trouwens, heb toch maar twee boxjes, dus veel 3D ervaring zal ik sowieso al niet hebben ;).

• Wildfire
  • Laatst online: 00:06

Wildfire

Joy to the world!

Terratec-drivers hebben een bugje in de DirectSound-drivers waardoor die niet altijd goed vrijgegeven kunnen worden... een programma als ZoomPlayer crasht hierdoor...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1