Toon posts:

[surfnet] SURFnet breidt SURFnet Thuis uit met DSl

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
voor de minderbedeelden onder ons.klik hier voor meer info

dowstream - upstream maandelijks tarief set-up dhz-pakket
512 kbit/s - 256 kbit/s 35 Euro 238 Euro 162 Euro
1 Mbit/s - 512 kbit/s 47 Euro 238 Euro 162 Euro
2-8 Mbit/s - 512 kbit/s 54 Euro 238 Euro 162 Euro

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
Das goedkoop, maar dan moet je zeker wel student zijn ofzo

Verwijderd

Dat is echt een koopje.
Toch maar eens op de hoogte blijven van deze aanbieder.
Chello is namelijk ook niet alles. :+

Verwijderd

Interessant, alleen is adsl nog niet beschikbaar in mijn regio :(

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Jij bent er snel bij. Dit is sinds medio november 2001 bekend.

Enige kanttekeningen:
- bbned moet bij jou kunnen leveren
- je moet student/medewerker zijn bij een bij SURFnet aangesloten instelling
- jouw instelling moet een contract met SURFnet hebben gesloten voor SURFnet Thuis ADSL (tot dusver zijn op zijn minst de UvA en de TU Delft dat niet van plan)
- de prijzen die er staan zijn de prijzen die de instellingen als inkoopprijs hebben, niet de eindgebruikersprijzen

Verwijderd

Topicstarter
= Het laatste nieuws over SURFnet Thuis ADSL =
Laatst bewerkt - 16 04 2002
-----------------------------------------------
Het blijft de moeite waard om dit in de gaten te houden.

Zelf geniet ik al sinds eind maart van een Broadband MaXX aansluiting, dus voor mij is het niks.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:44

TheFruitNerd

iets met fruit

Whoei, ik ben student aan de HSHolland, daar hebben ze ook SURF.
Op school is het 3,5 - 5 MB/s :9~
Maar ik betaal nu ~€50 voor me ADSL basic.
Zou wel mooi zijn om voor €4 p/m extra een super verbinding te hebben.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

mag ik dit topic een klein schoppie geven ;)

Zijn er al ontwikkelingen op dit gebied, resultaten, ervaringen alles is welkom.
Ik kan namelijk misschien meendoen aan een pilot van Surfnet op mijn school.

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

mag ik dit topic een klein schoppie geven ;)
Eehhm, nou vooruit dan maar :P
Zijn er al ontwikkelingen op dit gebied, resultaten, ervaringen alles is welkom.
Ik weet dat op mijn school (HSHolland) er ook een pilot start maar de resultaten moeten dus nog even wachten.
De HvA heeft als het goed is het al draaien, dus mensen die daar op school zitten zouden misschien meer kunnen vertellen.

offtopic:
Op welke school zit je eigenlijk?

• jochemd
Op zondag 16 juni 2002 22:33 schreef IvoB het volgende:

Bij mijn weten is nog steeds de KUN de enige die een contract heeft afgesloten voor normale levering. Daarmee willen ze in augustus/september grootschalig beginnen. De rest betreft alleen nog maar testlijnen.

Stel deze vraag anders eens in de nieuwsgroep surfnet.adsl, daar zullen vast wel meer mensen die op de hoogte zijn meelezen dan hier.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

ik kan deze nieuwgroep niet vinden, ook niet bij google. Is deze alleen toegankelijk voor Surfnet instanties :?

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Mag ik dit topic een klein schopje geven ;) Ik kan de bovengenoemde nieuwsgroep niet vinden.

Ook zou ik wat ervaringen van SurfNET DSL gebruikers willen horen. Alvast bedankt hier voor.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 00:53 schreef jochemd het volgende:

[..]

Bij mijn weten is nog steeds de KUN de enige die een contract heeft afgesloten voor normale levering. Daarmee willen ze in augustus/september grootschalig beginnen. De rest betreft alleen nog maar testlijnen.
Ook de UT wil meedoen, plannen zijn al in een vergevorderd stadium.

• jochemd
Op vrijdag 19 juli 2002 21:17 schreef IvoB het volgende:
Mag ik dit topic een klein schopje geven ;) Ik kan de bovengenoemde nieuwsgroep niet vinden.
De surfnet.adsl nieuwsgroep staat op de newsservers van SURFnet en kan in principe ook door de aangesloten instellingen doorgegeven worden (maar zal niet beschikbaar zijn buiten SURFnet). Als hij er bij de newsserver van jouw instelling niet opstaat gewoon gaan zeuren.

Je hebt overigens nog niets gemist want er zijn nog geen berichten gepost.
Ook zou ik wat ervaringen van SurfNET DSL gebruikers willen horen. Alvast bedankt hier voor.
Er zijn volgens mij nog geen gebruikers aangesloten. Er zijn tot nog toe alleen maar testlijnen aangesloten bij medewerkers van verschillende instellingen om de laatste oneffenheden glad te strijken.

De KUN verwacht begin van het nieuwe collegejaar te starten met het uitrollen voor klanten.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

De eerste resultaten van speedtest zijn bemoedigend... 710 kb/s is een mooi begin :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 05:47
jochemd schreef op 20 juli 2002 @ 00:03:
[...]

De surfnet.adsl nieuwsgroep staat op de newsservers van SURFnet en kan in principe ook door de aangesloten instellingen doorgegeven worden (maar zal niet beschikbaar zijn buiten SURFnet). Als hij er bij de newsserver van jouw instelling niet opstaat gewoon gaan zeuren.

Je hebt overigens nog niets gemist want er zijn nog geen berichten gepost.[...]

Er zijn volgens mij nog geen gebruikers aangesloten. Er zijn tot nog toe alleen maar testlijnen aangesloten bij medewerkers van verschillende instellingen om de laatste oneffenheden glad te strijken.

De KUN verwacht begin van het nieuwe collegejaar te starten met het uitrollen voor klanten.
Dacht te lezen dat de KUN nog tot minimaal december aan het testen is.

• jochemd
Moet je even op de homepage van het UCI kijken. Ik heb sinds de SURFnet Thuis bijeenkomst van april jongstleden niets meer gehoord, en toen was de planning begin van het collegejaar.

• waslijn
  • Laatst online: 21-05 05:47
www.uci.kun.nl

Planning
Het proefproject loopt van maart tot december. Hoewel de testgebruikers zich vooral richten op de functionaliteit, is de service-organisatie niet minder van belang. In de periode tot juli onderzoekt het UCI dan ook de contractvoorwaarden, de benodigde procedures en de werkafspraken met bbned en SURFnet. Op basis van de opgedane ervaringen wordt bepaald langs welke procedures en op welke contractvoorwaarden het UCI de service zou kunnen aanbieden, waarbij ook zaken als gebruikersvoorlichting (inclusief handleidingen), inschrijving, oplevering, de levering van zogenaamde doe-het-zelf-pakketten, storingsafhandeling en incasso aan bod komen.
Aangezien de KUN als eerste instelling 'SURFnet Thuis ADSL' uitprobeert, zullen vast en zeker allerhande - vooral procedurele - kinderziektes aan de oppervlakte komen, waarvoor oplossingen moeten worden gezocht.

Test-gebruikers
De vijftien testgebruikers zullen in de zomer worden aangesloten. Inmiddels is de testgroep geformeerd. Het UCI zal direct na de zomer de gebruikerservaringen en -belevingen evalueren. Dat zal ongetwijfeld leiden tot wijzigingen in de serviceprocedures. Op basis van de opgedane ervaringen en het verworven inzicht in kosten, tarieven e.d. zal de stuurgroep van het ADSL-proefproject in het najaar van 2002 een besluit nemen over het al dan niet aanbieden van een ADSL-service voor de KUN. Bij een positief besluit, kan tegen het einde van dit jaar de inschrijving voor de ADSL-service worden geopend. Als het besluit negatief uitvalt, bekijkt het UCI of er nog andere mogelijkheden zijn om een ADSL-service aan te bieden.

Duurt dus nog wel ff :(

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 15:48
BUMP

Tierelier

• jorisdekloris
BumperdeBump

Weet niemand dan iets?

Tierelier

• jorisdekloris
From Edutel.nl::::::

ADSL voor jou?

Onze partner SURFnet biedt nu voor studenten en medewerkers van de op SURFnet aangesloten instellingen toegang tot internet via ADSL (breedband internet via de normale telefoonlijn). Dit betekent dat je via je onderwijsinstelling gebruik kunt maken van een zeer snelle en relatief goedkope internetverbinding die uitermate geschikt is voor studentenhuizen. Maximaal vijf gebruikers kunnen op één aansluiting onbeperkt internetten, zonder dat de snelheid van de verbinding aanzienlijk vertraagt. De snelheid van de ADSL verbinding kan namelijk oplopen tot 8 Mbit/s downstream en 512 kbit/s upstream. Elke instelling bepaalt zelf wat het tarief wordt voor ADSL. De inschrijving en verdere afhandeling van je aanvraag verloopt via je onderwijsinstelling.

Kortom: Neem contact op met je onderwijsinstelling en informeer of ze SURFnet Thuis ADSL aanbiedt. In principe kan elke onderwijsinstelling die is aangesloten bij SURFnet Thuis ADSL aanbieden, zodat jij er gebruik van kunt maken.

NIEUWS: Onlangs is de eerste instelling aangesloten op het ADSL netwerk van SURFnet Thuis. Het Centrum voor Wiskunde en Informatica biedt een snelle en goedkope ADSL verbinding aan voor haar medewerkers.

Hier staat een lijstje met aangesloten scholen en universiteiten:

http://www.edutel.nl/student/dienst_inter.html

Tierelier

• ScuL
  • Laatst online: 20-05 11:03
Ik heb net een mailtje gestuurd naar onze systeembeheerder.
(Ik zit op de HvU).... ben benieuwd wat ik erover terug krijg :)

Die prijzen zijn wel bijzonder aantrekkelijk

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

-ScuL- schreef op 22 augustus 2002 @ 13:42:
Ik heb net een mailtje gestuurd naar onze systeembeheerder.
(Ik zit op de HvU).... ben benieuwd wat ik erover terug krijg :)

Die prijzen zijn wel bijzonder aantrekkelijk
heb je al antwoord? ik weet nl. alles m.b.t. HVU-Surfnet... :)

• ScuL
Nee ik heb nog steeds geen antwoord gehad. Vraag me af of hij er wel is eik... (We hebben er 2).... Steek van wal zou ik zeggen ik heb veel interesse :)

• Tekla
  • Laatst online: 12-03 12:10
ik hoorde wel dat de HvU het wil gaan aanbieden, zou erg mooi zijn :)

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

kan jullie niet mailen omdat het plaatje met jullie adressen niet zichtbaar is. Ik zal weer eens contact op nemen met de contact persoon binnen de HVU, en dan zal ik vragen hoe het er mee staat. Een paar maanden geleden was er namelijk sprake van een eventuele pilot aan het eind van het jaar.
Daarom wordt het tijd dat er een aanmeldpunt of zoiets komt, want ik heb al met meerdere mensen contact gehad die ook mee willen doen. Ik meld me weer als ik nieuws heb. :)

• ScuL
scul@xs4all.nl
mail maar anders :)

• jorisdekloris
natas666retteket@hotmail.com

Zou ook graag een meeltje willen hebben. Ben zeer geintreseerd, maar de site van Surfnet is niet echt overzichtelijk.

Tierelier

• ScuL
Ik heb de HvU al 3x gemailed maar ze geven gewoon geen antwoord over Surfnet Thuis ADSL.

• jochemd
-ScuL- schreef op 10 september 2002 @ 17:43:
Ik heb de HvU al 3x gemailed maar ze geven gewoon geen antwoord over Surfnet Thuis ADSL.
Voor dit soort dingen moet je ook niet mailen. Gewoon eens met die mensen gaan praten. En als dat niet helpt eens met de studentenraad (of hoe dat dan ook heet) gaan praten, die krijgen meestal wel antwoord. Helpt zelfs dat niet, dan heb je nog de OndernemingsRaad (voor medewerkers is SURFnet Thuis ADSL ook erg interessant) of anders gewoon een tweede inschrijving bij een instelling die wel meedoet.

• ScuL
Ik kan niet anders dan mailen, ik loop stage, kom tot februari 2003 niet meer op school :)

(en mijn XS4All contract loopt af in december, dus dan moet ik kiezen voor een jaar verlening of voor overstap naar Surfnet, en dat schiet niet op als ik geen antwoord krijg! :{ )

• jorisdekloris
Iemand nog iets gehoord??

Tierelier

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

NDF82

Doomed Space Marine

Afgelopen maandag ingeschreven met me huisgenoten, max abo natuurlijk, hoop binnen enkele weken aangesloten te zijn :D

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 13:02

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

ja, wij witten trouwens op de hogeschool brabant

offtopic: z'on BFG9000 is voor mietjes die niet kunnen richten met een AK, dus je kan hem beter aan mij geven ;)

groeten

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik weet dat de HS INHOLLAND (Diemen) over een maand of 3-4 mee begint te leveren aan studenten / medewerkers.

• jorisdekloris
YYYYEEEEEEESSSSSSSSSS

De Erasmus Uni waar mijn vriendin zit doet ook Mee!!!!

Dat wordt relaxed!

Tierelier

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Vraagje, hoe zit het dan met die kosten? Is dat serieus 54 euro? Of komen daar ook nog de kosten van de KPN bovenop?

Leeg

• jorisdekloris
dat zijn de kosten die SURFnet aan je school ofzow vraagt. en die waarschijnlijk ook voor de eindgebruikers gaan gelden. De kosten van KPN, ik neem aan dat je bedoelt je telefoonlijn, komen hier natuurlijk nog boven op.

Tierelier

• jochemd
reskobon schreef op 07 oktober 2002 @ 13:03:
Vraagje, hoe zit het dan met die kosten? Is dat serieus 54 euro? Of komen daar ook nog de kosten van de KPN bovenop?
Jouw instelling gaat 54 euro betalen aan SURFnet per MAXX aansluiting. Daarnaast moet de instelling een aantal zaken zelf regelen: eerstelijnshelpdesk, het orderproces, uitlevering doe-het-zelf pakketten, RADIUS server en facturering. En er is natuurlijk altijd een stukje overhead van contractmanagement.
Indien een instelling dat wil kan zij een deel van deze taken uitbesteden aan Edutel voor een bedrag van tussen de 2.5 en 4.7 euro per maand. Ik verwacht dat voornamelijk kleinere instellingen dit gaan doen.
In de praktijk ligt de kostprijs voor een instelling dus eerder rond de 60 euro dan 54 euro. Wat zij gaan doorberekenen aan de eindgebruiker is afhankelijk van de instelling. Zo had de KUN de insteek om deze extra kosten te subsidieren en de prijs dus inderdaad 54 euro te maken. YMMV

Als jij ook een telefoonabonnement op de zelfde lijn wil hebben (linesharing) komen die kosten daar nog eens bovenop. Als je geen telefonie wil zijn dit alle kosten (tenzij je 1500 euro collegegeld als kosten rekent >:) )

• jorisdekloris
Is er al iemand die er gebruik van maakt eigenlijk?

Opde speedsuite zijn wel wat mensen te vinden die testen, dus...

Tierelier

• ScuL
De HvU geeft nog steeds nul op rekest. :(

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

-ScuL- schreef op 11 oktober 2002 @ 18:52:
De HvU geeft nog steeds nul op rekest. :(
Mail mij even, ik heb een ingang.

• jorisdekloris
IvoB, wat is precies jou connectie met SURFnet?

Tierelier

Verwijderd

wie heeft er eigenlijk al een adsl abonnement via surfnet?
wat zijn de ervaringen, qua registratiesnelheid, installatie, service.
Ik bedoel ik heb geen zin om een brief te schrijven naar m'n instantie, die dan op z'n beurt 1x in het half jaar de benodigde aantal abonnementen doorgeeft dat dan surfnet contact met jou op neemt of je nog wel interesse hebt enz enz enz gruwel

• jochemd
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 13:33:
wie heeft er eigenlijk al een adsl abonnement via surfnet?
wat zijn de ervaringen, qua registratiesnelheid, installatie, service.
Dat zal afhankelijk zijn van de deal die jouw instelling precies heeft gesloten.
Ik bedoel ik heb geen zin om een brief te schrijven naar m'n instantie, die dan op z'n beurt 1x in het half jaar de benodigde aantal abonnementen doorgeeft dat dan surfnet contact met jou op neemt of je nog wel interesse hebt enz enz enz gruwel
Je moet je gewoon niet als een consument gedragen. Je hebt rechten, en je hebt een studentenraad om je belangen te behartigen. En als zij hun werk niet goed doen, dan moet je ze gewoon zelf gaan aansturen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

http://www.surfnet.nl/die.../adsl/deelnemersinfo.html
Deelnemende instellingen

Laatst bewerkt - 02 08 2002

SURFnet

Katholieke Universiteit Nijmegen

Universiteit Twente

Kluwer Academic Publishers

Centrum voor Wiskunde en Informatica
Tjah.. lekker dan..

Nog eentje dan:
Kosten
SURFnet Thuis ADSL is beschikbaar voor een vast abonnementsbedrag per maand. De instelling bepaalt zelf het tarief dat aan de eindgebruikers in rekening wordt gebracht. De tarieven bestaan uit drie componenten: een maandelijks tarief, eenmalige kosten voor de realisatie van de ADSL-aansluiting (set-up) en de kosten voor een doe-het-zelfpakket (splitter, ADSL-modem of -router en een handleiding).
Is dus weer iets voor de elite uit de maatschappij.. kan me niet voorstellen dat een gewone HBO hier ook gebruik van kan/gaat maken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• jochemd
nigelator schreef op 15 oktober 2002 @ 14:44:

kan me niet voorstellen dat een gewone HBO hier ook gebruik van kan/gaat maken.
Als iedereen hier gaat zeiken niet nee. Als iedereen die dat doet gewoon eens bij iedere relevante persoon op zijn eigen instelling ging zeiken was het zo geregeld.

• ScuL
jochemd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:08:
[...]

Als iedereen hier gaat zeiken niet nee. Als iedereen die dat doet gewoon eens bij iedere relevante persoon op zijn eigen instelling ging zeiken was het zo geregeld.
Heb net een mailtje verstuurd naar de 'ingang' van de HvU die Ivo achter de hand had. Ben benieuwd.

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Even een subtiele schop :P

Ik heb nog even rondgekeken op de site van TU Delft.
Op deze site staat wat prijsinfo.
Voor studenten is er subsidie op de aansluitkosten.
Maar wat me het meest verbaasd is de snelheid.
Als ik het goed snap gaan de snelheden (voor thuisgebruik) niet hoger dan 1536 kb/s.
Als dat ook voor andere instanties op gaat, dan zie ik het voordeel met me huidige abbo niet heel erg in, ben ik bang.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

jochemd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:08:
[...]

Zou je denken? Ben even langs de directeur geweest..(nog betere ingang bedenken?) hij zei dat zijn faciliteiten geen capaciteit hebben om de dienstverlening die erbij komt te verlenen. Ook zou de prijs minstens verdubbelen om de gemaakte kosten eruit te halen. Het was dan ook reeds onderzocht. Dus als richtprijs de prijs die er staat x 2 doen.. dat gaat de instantie dan aan je factureren. Dus in ene niet meer zo heel goedkoop, of wel?

Als je het via je werk kan krijgen is het leuk, het is dan merendeel ook bedoeld voor werk en niet voor prive (daar is de hele opzet ook voor bedoeld, als vervanger van dial up).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik weet dat de HS INHOLLAND (lokatie Diemen) er sowieso mee bezig is.
Wanneer er een pilot is weet ik niet (volgens mij is die afgelopen zomer geweest), maar ik geloof dat aan het einde van dit jaar, begin volgend jaar, er mogelijkerwijs thuisinternet beschikbaar is.

• jochemd
TheFruitNerd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:07:
Ik heb nog even rondgekeken op de site van TU Delft.
Op deze site staat wat prijsinfo.
Voor studenten is er subsidie op de aansluitkosten.
Maar wat me het meest verbaasd is de snelheid.
Als ik het goed snap gaan de snelheden (voor thuisgebruik) niet hoger dan 1536 kb/s.
Je snapt het niet goed. Er staan toch echt hogere snelheden op die pagina. En afgezien daarvan, dat is geen SURFnet Thuis ADSL.

• jochemd
nigelator schreef op 28 oktober 2002 @ 18:20:

Zou je denken? Ben even langs de directeur geweest..(nog betere ingang bedenken?) hij zei dat zijn faciliteiten geen capaciteit hebben om de dienstverlening die erbij komt te verlenen.
Welke dienstverlening?

• TricTrac
  • Laatst online: 02-04 11:17

TricTrac

=;-)

jochemd schreef op tuesday 29 October 2002 @ 00:20
Welke dienstverlening?
Het uitgeven van modems, het bijhouden van klantgegevens, factureren, betalingen naar Surfnet toe... 1ste lijns helpdesk (is dan uit te besteden.... ets... zo zijn er nog een aantal dingen die door de betreffende instelling zelf geregelt moeten worden

• jochemd
Afgezien van eerstelijns helpdesk en het draaien van een RADIUS server is alles uit te besteden. Het draaien van een RADIUS server moet toch als je gebruik wil maken van andere faciliteiten van SURFnet (goedkope software via surfspot.nl, inbellen via SURFnet Thuis etc.). Daarnaast is dit vanuit een studenten/medewerkersadministratie uitstekend te automatiseren.

Eerstelijns helpdesk is inderdaad een issue. Ik heb begrepen dat meer instellingen daar tegen op zien c.q. dat niet haalbaar achten. Ik ben erg benieuwd naar de financiële onderbouwing daarvan.

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

jochemd schreef op 29 oktober 2002 @ 00:20:
[...]

Je snapt het niet goed. Er staan toch echt hogere snelheden op die pagina. En afgezien daarvan, dat is geen SURFnet Thuis ADSL.
Mmzz, ik heb inderdaad even te snel gekeken. Het is inderdaag geen SURFnet.
Mijn welgemeende excuses :P

• Cartman!
  • Niet online
van de UT heb je ook ADSL@UT, das 8Mbit down, 1Mbit up voor 40euro per maand, das NOG beter dan dit lijkt me :) (maar alleen voor mensen uit enschede en de aanvrager moet studeren aan de UT)

• jochemd
Het probleem van het aanbod van de UT is dat het alleen geld voor mensen die in een zeer beperkt deel van Nederland wonen omdat Eager Telecom slechts in een beperkt deel van Nederland levert. Studenten die aan de dependance in Leeuwarden studeren hebben weinig kand om ADSL@UT te krijgen.

• jorisdekloris
Wat komt er toch weinig info van die site van SURFnet en is er toch weinig bekend over de deelnemende instanties

Tierelier

• jochemd
JorisdeKloris schreef op 31 oktober 2002 @ 13:34:
Wat komt er toch weinig info van die site van SURFnet en is er toch weinig bekend over de deelnemende instanties
De lijst met deelnemende instanties loopt wat achter (het zijn er meer), maar de rest van de informatie is echt wel compleet hoor. Wat zou er anders nog bij moeten?

• jorisdekloris
Ja, misschien ben ik wel aan het zeiken... 8)7

Die lijst is inderdaad het belangrijkste!

Tierelier

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Het volgende mailtje lag vandaag bij me in de brievenbus.
Het komt er dus aan :)
Het gaat hier om de hogeschool INHOLLAND, vestiging Diemen.
Beste studenten en medewerkers,

In het weekend van 16 en 17 november zijn werkzaamheden aan de ICT Infrastructuur gepland. Vanaf zaterdagmorgen 9 uur zijn alle door ICT Diemen via internet beschikbaar gestelde diensten niet bereikbaar. Naar verwachting zullen deze werkzaamheden op zaterdag 16 november worden afgerond.

Het betreft de volgende diensten van ICT Diemen:

- Webmail (ook wel Outlook Web Access of OWA genoemd)
- Pivotal (via telewerken)
- Digitaal Leer Portaal (DLP)
- Surfnet Thuis
- INHOLLAND website

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

• jochemd
Surfnet Thuis betreft waarschijnlijk de inbeldienst.

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

jochemd schreef op 05 november 2002 @ 16:13:
Surfnet Thuis betreft waarschijnlijk de inbeldienst.
Zou kunnen, maar omdat ik al vaker met de ict helpdesk gemailt heb, verwacht ik dat het om de ADSL dienst gaat.
Uit vorige e-mails is namelijk gebleken dat ze in het najaar van 2002 met een ADSL dienst zouden komen.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
@ Hogeschool Enschede navraag gedaan..
Verhaal is: testaccount krijgen ze in november (zal 1 persoon zijn vanuit de hogeschool zelf). Bevalt dat dan horen we z.s.m. (verwachting is over een maand of 2) hoe t allemaal te bestellen is. 't Grootste probleem waar ze tegen aan lopen is de administratieve rompslomp, maar die willen ze zo ver ik t heb gehoord uitbesteden. Anyhow, kans is groot dat we (studenten van de SHE) een leuk 2003 tegemoet gaan :)

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

beste mensen,

Ik zit er ook over te denken om Surfnet adsl te nemen
ik studeer momenteel op De HvA te Leeuwenburg.
Maar ik begrijp het nog niet helemaal.

aan wie moet ik nou vragen of ik het kan bestellen (ls het uberhaupt wel te verkrijgen is).

en ik heb nog een paar vragen, miss kan iemand mij daarmeej helpen per meel

Alvast bedankt

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

NDF82

Doomed Space Marine

Je kan op de website van surfnet kijken of aan je instelling zelf vragen. Communicatie verloopt zoiezo via je instelling en niet via surfnet, evenals betaling, etc.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 13:02

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

NDF82 schreef op 04 December 2002 @ 09:12:
Je kan op de website van surfnet kijken of aan je instelling zelf vragen. Communicatie verloopt zoiezo via je instelling en niet via surfnet, evenals betaling, etc.
ja, je moet dus ook bij je school om surfnet gaan vragen en als je op de hogeschool brabant zit heb je pech want daar weet niemand iets en stuurt iedereen je door naar iemand anders die het ook niet weet.

en na ruim een half jaar heb je het je neemt tweakDSL.

groeten

• jochemd
bazzs2001 schreef op 04 december 2002 @ 11:20:

ja, je moet dus ook bij je school om surfnet gaan vragen en als je op de hogeschool brabant zit heb je pech want daar weet niemand iets en stuurt iedereen je door naar iemand anders die het ook niet weet.
Studentenraad + WOB doet wonderen. Trust me })

Verwijderd

duz ik moet naar de studentenraad en daar om info vragen?
mijn instelling staat overgens niet op dlie lijst.
Wat is de meest resente lijst, want ik zie allemaal verschillende lijsten op verschillende sites.

• jochemd
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 15:28:
duz ik moet naar de studentenraad en daar om info vragen?
Eerst de instelling zelf aanspreken. Die zullen waarschijnlijk zeggen "Nee, snappen/kunnen/willen we niet". Met dat antwoord stap je vervolgens naar de studentenraad, en je laat hun het lijstje zien van instellingen die wel medoen. En dan vraag je aan de studentenraad of zij aan het CvB willen vragen of de informatiseringsafdeling werkelijk incompetent is op het moment dat het antwoord snappen/kunnen is c.q. of jouw instelling de concurrentieslag met andere instellingen graag wil verliezen door een dergelijke dienst niet aan te bieden.

Mijn ervaring is dat besluiten om een dergelijke dienst niet aan te bieden nooit op het niveau CvB genomen worden. Als je dus de SR een mooi verhaal laat houden naar het CvB dan krijgen die vanzelf een "Waarom doen wij dit eigenlijk niet?" moment.
Wat is de meest resente lijst, want ik zie allemaal verschillende lijsten op verschillende sites.
De enige officiële lijst staat op http://www.surfnet.nl/die.../adsl/deelnemersinfo.html
Er zijn recentere, maar die zijn niet openbaar })

Verwijderd

hmm instelling ik vat het niet, moet ik het de docenten vragen, het studentencentrum ....
ik kan het aan zoveel mensen vragen.
Mijn school staat er overgens niet bij :(
maar het zal me ten zeerste verbazen als ze niet meedoen

• jochemd
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 19:45:
hmm instelling ik vat het niet, moet ik het de docenten vragen, het studentencentrum ....
ik kan het aan zoveel mensen vragen.
Ik ken jouw instelling natuurlijk niet |:( maar probeer het eens bij degenen die een inbelvoorziening regelen of zoek anders op de SURFnet website eens op wie de InstellingsContactPersoon is.

• jorisdekloris
Waneer wordt die lijst dan eindelijk ge-update?

Hij is bijgewerkt in September 2002 :(

Tierelier

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30

knakworst

Get more sats!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

oei das lekker, mijn postcode voldoet, das merkwaardig want in Utrecht worden niet van die giga-snelheden bereikt (buiten de uu dan).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Hmm, klinkt zeer goed. Helaas mag je niet je aansluiting behouden als je klaar bent met je studie :( Ik hoef nu nog maar 1.5 jaar, en om daar nou 180 euro aan opstartkosten voor neer te leggen, en over 1.5 jaar weer. :/

Edit:
Lees net dat de opstartkosten op het moment maar 49 euro zijn (voor het duurste abbo).

[ Voor 19% gewijzigd door Wits op 28-03-2003 12:32 ]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

spice en spice-girl werken allebei de uu, dus dat zit wel snor :).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

ik hoor net dat onze school niet aan dat project heeft meegedaan... shitzooi (hogeschool brabant, Breda)

• cosmoOo
  • Laatst online: 20:21

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

er is nu ook http://www.surfsneladsl.nl/ en dat is volgens mij iets anders dan surfnet thuis.
bij de eerstgenoemde moet alleen je instelling aangesloten zijn op surfnet, zoals volgens mij alle universiteiten en hogescholen. hier staat iig een lijst met instellingen waar surfsneladsl mag http://www.surfsneladsl.nl/volledigelijst.it
en daar staat hogeschool brabant ook tussen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• ScuL
dat is wel degelijk surfnet thuis!!

het lijkt erop dat ze het nu in een commerciëel vormpje hebben gegoten :-)

zeker weten dat ik met die actie meedoe.... wat wil je nou liever .. 55 € voor een 768k lijntje met een !*($& upload van 128 of 69€ voor 8mbit/512kbit :)
damn ik ben reuze blij nu! eindelijk kans op 8mbit voor een prikkie :D

• jorisdekloris
wel een stukkie duurder geworden dan we dachten :(

Tierelier

• ScuL
beter dan 99 € p/m van cistron ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 03-04-2003 20:01 ]