[max 4] surface modifier

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 14:02

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
hoe werkt de surface modifier in max nou eigenlijk? ik ben een beetje aan het prutsen in max en als ik een Ncon shape maak (of hoe dat ding ook heet) en ik geef hem een surface modifier krijg ik ook een mooie surface, maar als ik bijv een driehoek teken dmv drie lines aan elkaar te snappen wil max geen surface maken...wat moet ik eerst met die lijnen doen voordat ze geschikt zijn voor een surface

max-help biedt niet echt uitkomst.

This too shall pass

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

ook niet als je de surface flipt?? "flip normals" heet dat. Je moet alleen altijd zorgen dat je met snap to vertex werkt. En 3d snap aan hebt.

github.com/Error323

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
die lijnen moet je wel aan elkaar vast maken tot 1 object. En het werkt dus met 3hoeken en 4kanten van splines. En "weld" alle vertexen die dus op elkaar liggen.

specs

• Error323

Error323

d-_-b

jah idd, weld of fuse... maar dat gebeurd automatisch als je snap to vertex en 3dsnap aan hebt. Zolang je lines 1 object zijn natuurlijk (zoals gladiool zegt)

edit:

Wat ik ook altijd doe als ik met surface werk is een 2 sided material eraan geven... zodat je normals flippen niet meer hoeft.

github.com/Error323

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 14:02

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
hmmm ik heb snap toch echt aan staan...vaag. nou ja, ik probeer gewoon net zo lang tot het lukt

This too shall pass

• Error323

Error323

d-_-b

Op woensdag 24 april 2002 14:14 schreef sharkyOnline het volgende:
hmmm ik heb snap toch echt aan staan...vaag. nou ja, ik probeer gewoon net zo lang tot het lukt
Je moet ook alle points in je spline model geconnect hebben... als je er al 1 vergeet kan het heel fout gaan... zorg dat je alle puntjes verbind met lijntjes.

github.com/Error323

Pagina: 1