Toon posts:

vast naar mobiel via doorschakeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laten vertellen dat er iets bestaat als een schakeling die geplaatst wordt in de telefooncentrale (vaak in de vorm van een gsm) die automatisch een vast gesprek naar mobiel herkent. Deze schakelt dan in, zodat je van mobiel naar mobiel belt, en zodoende een hoop kosten bespaart. Een en ander is voor zakelijk gebruik.
Kent iemand dit, hoe heet het, waar is het verkrijgbaar, en, en, en.....

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat zoiets nu gewoon niet of zo... :?

Verwijderd

Ja bestaat wel.
Op een analoge netlijnkaart kan een premiecel van bijvoorbeeld nokia aangesloten worden. ( ISDN bestaat ook maar deze zijn nog vrij duur )
Door in de centrale een tabel in te vullen ( ARS Automatic Route Selection / LCR least cost routing )kan je bepalen dat voor de 06 nummers de premiecel gebruikt moet worden.
Niet alle 06 nummers zijn goedkoper, dit kan je in de tabel invullen ( de reeksen ed ) zodat deze via KPN gebeld worden bv en niet via de premiecel.

Wat voor centrale gaat het om ?????

Verwijderd

Topicstarter
ah...isdn centrale 2-8+ [kpn]

Verwijderd

Met deze centrale gaat het dus niet.
Kan maar 1 lijn op en dat is ISDN.

Verwijderd

Topicstarter
damn...maar wat bedoel je dan met dit:
Op woensdag 17 april 2002 15:26 schreef CheS het volgende:
... ( ISDN bestaat ook maar deze zijn nog vrij duur ) ...

Verwijderd

Dan wordt een ISDN premiecel aangeloten op een 2e ISDN netlijnaansluiting van de centrale.
De 2-8 heeft er maar een.......

Verwijderd

Topicstarter
Ah zo...maar nu ik toch met een KPN-er bezig ben: weet jij welke (vergelijkbare) centrale dat wel kan?

Verwijderd

Ja een Vox Novo Compact kan het bijvoorbeeld.

http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_Browser.jsp?c=ok&categoryOID=-11859&site=0&channel=1

staat wat info.

Ikzelf doe de grotere Alcatel centrales...maar weet er wel alles van......
Pagina: 1