Toon posts:

[OpenBSD] Kernel configuratie - tweak en raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig om de kernel de herconfigureren om het daarna complieren. (je weet wel) Nu heb ik diverse sites geraadpleegd zoals bij geodsoft.com, wat ik hoofdzakelijk gebruik, met daarnaast de openbsd site etc erbij. Helaas vind ik het verwarrend overkomen: Ze spreken over het aanpassen van de kernel --> "Generic" Deze bestaat uit 2 bestanden op 2 verschillende locaties.
Het is mij nu dus niet duidelijk in welk bestand wat moet aangepast worden. Daarnaast is met het nog niet geheel duidelijk hoe het met die zgn opties -wat waar waarom-zit mbt voorgaande vraag. (en welk opties er zijn).
Ik herconfigureer de kernel ook om raid aan te zetten. Is het 'uncommenten' van "pseudodevice raidframe 1" voldoende of vergeet is wat? (ik heb er een ide hd erin hangen)

Verwijderd

(crossposter)

Snailer, hou eens op te klooien in VMware en installeer OpenBSD op een echte bak!

kom 's avonds maar op #nedbsd irc.liquidized.net of irc.xs4all.nl dan krijg je wat sneller antwoord.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
LINT is een file met alle opties die mogelijk zijn
GENERIC is de 'standaard' kernel

kopieer GENERIC naar iets wat jij wil, en ga die file aanpassen, dan config blabla , en de rest weet je wel ;)

Verwijderd

sjek de nedbsd documentatie;
Klik hiet om slim te worden

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:51 schreef kieskes het volgende:
LINT is een file met alle opties die mogelijk zijn
GENERIC is de 'standaard' kernel

kopieer GENERIC naar iets wat jij wil, en ga die file aanpassen, dan config blabla , en de rest weet je wel ;)
Weet in welke OpenBSD versie jij LINT bent tegengekomen maar in de versies die ik heb gebruikt ben ik het nog nooit tegengekomen. In FreeBSD wel.

Bij het installeren van een non-bloated OpenBSD kernel raad ik dit programma aan: dmassage. Verder staat hier een mooie kernel compile howto.

Weet verder niet wat voor kernel je draait. 3.0 moet je wel patchen, zit een (mogelijk) lokaal lekje in.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 16:10 schreef SiR_pr0zaQ het volgende:
kom 's avonds maar op #nedbsd irc.liquidized.net of irc.xs4all.nl dan krijg je wat sneller antwoord.
Dank voor de uitnodiging. ik kom 's langs.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik zover dat ik m'n custom kernelbestanden ('GENERIC_RAID') zo goed als heb aangepast. Enkel 'moet?' ik de wijzingen die worden besproken in www.monkey.org/openbsd/archive/misc/0203/msg00803.html nog doorvoeren, omdat ik raid-1 op m'n hd's wil laten draaien. helaas gaan ze ervan uit dat je dure scsi schijven hebt, en bij mij is het ide. Wat moet ik dus anders doen dan daarin is beschreven.? :?
Pagina: 1