Toon posts:

Amd athlon xp 1900+ // a7v266-ex moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een pc gebouwd. Met het starten van de post, bijft i hangen.

proccesor ziet i, geheugen wordt getest, tabel met de geheugen plaatsen enzo.

Hierna komt de pri master : maxtor harddisk pri. slave : pioneer dvd sec. master plextor cd-r.

En hierna bijft i hangen soms krijg ik de settings van de pci nog te zien. maar dan houdt het echt op.

Dan zegt i piep piep....en de mazzel.. :(

Wie kan mij vertellen, hoe ik dit kan verhelpen... heeft dit met bepaalde bios-settings te maken?

grt,

Richard

Verwijderd

Bij mij was het probleem dat mijn BIOS niet bedoeld was voor mn AMD athlon XP, maar voor een Thunderbird. (ik heb dus een XP) Ik had ook dezelfde symptonen. Maybe is dat het probleem. Dat is niet te hopen, anders zal je waarschijnlijk je moederboard moeten terug sturen naar de winkel waar je hem hebt gekocht... :'( (moest ik ook doen)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, trek al je ide apparaten er eens af, en kijk of het dan beter gaat. Weet je ook zeker dat ie niet te warm wordt? Even voelen aan het koelblok kan een goede indicatie zijn. Anders een even je bios defauts laden..

Als je het geprobeerd hebt, geef maar een gil, dan kijken wij wel weer verder :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit net gevonden---->

Door Captain_Crais - zaterdag 30 maart 2002 17:29

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zaterdag 30 maart 2002 16:58 schreef donsje het volgende:
Ikke ook probleem. Ik heb een Asus A7V266-E met RAID en daarop een AMD Athlon XP 1800+. Deze loopt heerlijk als de FSB (zoals standaard) op 100Mhz staat, maar zo gauw als ik em op 133 zet dan hangt ie bij het opstarten net voordat windows XP zou moeten starten. Ik heb biosversie 1007E, en een 300 WATT voeding. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Ik had ongeveer hetzelfde verhaal (alleen dan een 1800+ op een Abit Kr7A), bleek aan m'n memory te liggen. Blijkbaar werkt bepaald geheugen niet goed met bepaalde Via based mobo's+ Athlon XPs. Ik had Dane Elec met Nanya chips en daarmee resette (== BSOD) WinXP zich vaak spontaan als m'n geheugen op 133mhz draaide. Op 133mhz FSB en 100mhz memory deed ie het wel goed. Memory zelf was op zich niks mis mee, maar het werkte gewoon niet goed op mijn configuratie. Ik heb m'n reepje toen omgeruild voor een Dane Elec met Samsung chips en die doet het hier wel goed. Mischien heb jij hetzelfde probleem. Hier kunnen ze je mischien ook verder helpen: http://www.viahardware.com

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
of probeer eens een bios update. Ik heb zelf ook een asus a7v266-e en een athlon xp 1700. hiero werkt alles gewoon goed. Maar een maatje van me had pcies hetzelfde met een msi bord.

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Overbodige hardware eruit, PC aanzetten kijken of ie het dan wel doet.
Bios defaults restoren.
memory effe testen.
BIOS upgrade proberen.

als dat niet werkt, lekker dat bordje terug sturen.
Pagina: 1