ip wel pingbaar op netwerk niet op VPN inbel

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Een collega van mij heeft een raar probleem met zijn laptop.
Als hij hier aanwezig is kan hij gewoon gebruik maken van onze exchange server die hier staat. Hij kan dat IP nummer ook pingen. Zodra hij echter vanuit thuis inbelt op een VPN lijn (of vanuit hier op een externe lijn) dan is die mailserver niet pingbaar, echter al het andere wat hier staat wel! Ik heb bij wijze van test het ip nummer van de exchange server veranderd, toen kon ie hem ineens wel pingen, ik heb toen het de oude ip weer teruggezet, en zie daar hij kan m weer vinden!
Maar nu twee dagen later lukt het wer niet om in te bellen. De server is onzichtbaar als het ware.

wat gaat er hier fout??

NB. Het ip nummer van de server is in zijn host file gezet zodat ie hem altijd vindt ongeacht DNS servers etc.

Mijn rig

Verwijderd

zit er geen firewall tussen met een trusted, en untrusted kant?

• marko77
Dat weet ik niet, maar via die VPN komt ie geauthoriseerd binnen. Nogmaals, alle andere kan ie wel pingen en die mailserver ineens wel als je de ip wijzigt. Dat kan dan toch niet aan een firewall liggen?

Mijn rig

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
ik heb ook zo iets gehad, in de properties van VPN een optie uitzetten 'allow IPSec trough NAT mode'

dan zou het moeten werken.

• marko77
ik ga het proberen, als het lukt hoor je het! :)

Mijn rig

• marko77
We hebben het bekeken, maar die optie is bij onze VPN niet te vinden. Andere suggesties?

Mijn rig

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 16 april 2002 15:53 schreef marko77 het volgende:
Dat weet ik niet, maar via die VPN komt ie geauthoriseerd binnen. Nogmaals, alle andere kan ie wel pingen en die mailserver ineens wel als je de ip wijzigt. Dat kan dan toch niet aan een firewall liggen?
Dat kan juist wel aan een firewall liggen.
Immers in die firewall kan een rule staan die geen toegang tot het ip van je exchange server biedt tenzij aan ip's uit een bepaald subnet.

Als je het ip veranderd ga je er dan langs.
Hoewel dit dan wel nogal rare config is dat die dan wel niet geblocked wordt maar zal wel z'n reden hebben.

Doe eens een traceroute !

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1