• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Heeft iemand enig idee wat voor hard- en software je nodig hebt om een zgn. Virtual Tour te maken?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 16 april 2002 14:02 schreef Hatsekie_D het volgende:
Heeft iemand enig idee wat voor hard- en software je nodig hebt om een zgn. Virtual Tour te maken?
Er zijn in principe 2 soorten
. 1 is gewoon panorama waarbij je alleen rondjes kan draaien in een relatief platte foto.

En de ander is een panorama maar je kan op en neer kijken en met "hotpoints" of zo en, als je daar "inzoomt" wordt er een ander panorama geladen en zit je in een ander kamer of zo.
En omdat het spherical is, is het zeer realistisch

OK. voor 1 bestaan er heel veel gratis progjes. Je hebt uiteraard wel een camera nodig. Liefst digitaal. Maak je een aantal foto's en plak je het aan elkaar tot 1 360' papnorama foto.
Dan kan je zo'n prog gebruiken om OF er een filmpje van te maken OF een quicktimefilmpje van te maken zodat je zelf kan draaien en zoomen OF een java-applicatie van maken zodat je het in een browser kan zoomen en ronddraaien.
OF je hebt een apart programma die gewoon dat grote foto inlaadt waarmee je erin kan zoomen en ronddraaien.

Voor 2 is er maar 1 oplossing. Want degene die dat hebben bedacht zijn verdedigen dat copyright heel aggressief. Is dus wel heel erg duur. en je hebt speciale cameralenzen voor nodig.

Kijk hier voor meer infoak je een aantal foto's en plak je het aan elkaar tot 1 360' papnorama foto.
Dan kan je zo'n prog gebruiken om OF er een filmpje van te maken OF een quicktimefilmpje van te maken zodat je zelf kan draaien en zoomen OF een java-applicatie van maken zodat je het in een browser kan zoomen en ronddraaien.
OF je hebt een apart programma die gewoon dat grote foto inlaadt waarmee je erin kan zoomen en ronddraaien.

Voor 2 is er maar 1 oplossing. Want degene die dat hebben bedacht zijn verdedigen dat copyright heel aggressief. Is dus wel heel erg duur. en je hebt speciale cameralenzen voor nodig.
Edit> goh. er zijn meer programma's zoas de Ipix uitgekomen. Dat verandert de zaak dus weer.

Kijk hier voor meer info

www.panoguide.com

[edit] wat is netscape/mozilla toch een vreselijk irritante browser.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Bedankt voor deze info, ik ga 's kijken wat ik voor mooiz kan maken! Als ik wat leuks heb, wordt het uiteraard wel gepost... :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

www.pixaround.com pixmaker is erg makkelijk kost wel $10 en zit vaak bij webcams geleverd.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 16 april 2002 20:29 schreef Johnny64 het volgende:
www.pixaround.com pixmaker is erg makkelijk kost wel $10 en zit vaak bij webcams geleverd.
Oh ja. vergeten te vertellen. Pixaround werkt niet echt beter dan de standaard meegeleverde stitching software van canon. Maar die viewer voor op de PPC is wel gratis, dus maak lekker een panorama met een goed softwarepakket als photovista of image assembler en bekijk het met die pixaround. :D

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp