Toon posts:

Melding: netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een week aan het proberen om op het (BNC) netwerk in mijn nieuwe (studenten)huis te komen, maar dit wil maar niet lukken. Ik heb vandaag mijn 2e netwerkkaart erin gedaan, maar ik krijg steeds dezelfde melding: dat er een netwerkkabel loszit. Ik dus de aansluiting van een huisgenoot gepakt waar het wel werkt, maar dat levert ook niets op. Alle overbodige hardware eruit geschopt, nu zit er alleen nog een netwerkkaart en een videokaart in, maar hij blijft hetzelfde probleem geven.
In mijn oude huis met een UTP-netwerk werkte alles wel.
Hopelijk heeft iemand een idee wat ik kan doen. Alvast bedankt.

Verwijderd

simpel hopelijk:

Controleer je settings of deze uberhaupt wel op coax staat. Voor zowel hardware (jumper evt op netwerkkaart) of software netwerkkaart eigenschappen.

Win2k en XP kijken hier namelijk kritischer naar dan 98/me.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat voor NICs zijn het?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen jumper op de netwerkkaart. Zogauw ik de kabel erin doe, begint ie onregelmatig te knipperen, alsof ie gegevens aan het versturen is.

Ik heb nu een naamloze (?) kaart met een WinBond chip erop. Zit wel een stickertje van Target op. Windows vindt hem iig wel goed.

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

brakke kabel? dat komt wel vaker voor......moet je eens een andere kabel proberen, ten tweede, je mag hem niet direct in je computer proppen maar er moet een t-stukje op en daaraan een terminator.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 14:12 schreef nulkelvin het volgende:
brakke kabel? dat komt wel vaker voor......moet je eens een andere kabel proberen, ten tweede, je mag hem niet direct in je computer proppen maar er moet een t-stukje op en daaraan een terminator.
Ik heb al ergens anders op het netwerk geprobeerd erop te komen. Zit inderdaad een t-stuk op, met een terminator.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

De meeste oude netwerkkaarten (coax) die ik ken moest je configgen via een dostooltje.
En wat je ook in stelde in Windows, als het niet goed stond ingesteld in het dos-tooltje dan werkte het niet.
Misschien moet je daar eens naar kijken.

Als het bdw een kaart is met zowel coax als UTP houd er dan rekening mee dat altijd maar 1 van beide poorten geactiveerd is.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:24 schreef Oscar the Grouch het volgende:
De meeste oude netwerkkaarten (coax) die ik ken moest je configgen via een dostooltje.
En wat je ook in stelde in Windows, als het niet goed stond ingesteld in het dos-tooltje dan werkte het niet.
Misschien moet je daar eens naar kijken.

Als het bdw een kaart is met zowel coax als UTP houd er dan rekening mee dat altijd maar 1 van beide poorten geactiveerd is.
Helemaal waar(Thats what i tried to say.....)

Over de netwerkkaarten instellen:

Voor bijv 3com kaarten worden voornamelijk de irq settings bepaald en of de kaart pnp of niet pnp moet zijn. (moet dit vaak op het werk doen) Ik denk niet dat dit relevant is in dit geval.

Volgens mij vergeet hij gewoon de kaart in te stellen voor gebuik via coax. (default setting is altijd UTP)

Wat voor OS gebruik je eigenlijk??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 14:33 schreef lumocolor het volgende:

[..]
Volgens mij vergeet hij gewoon de kaart in te stellen voor gebuik via coax.
Hmm ja, ik ben nu druk op zoek naar iets van informatie over die kaart, maar ik kan echt niets vinden, behalve dan over de chipset (WinBond). Met jumpers gaat het iig niet lukken, aangezien die niet op de kaart zitten.

Verwijderd

sry DP

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26
Kan je UTP versus BNC niet instellen in control panel bij de properties van je kaart/driver ? (waar i.g.v. UTP ook je settings als half-duplex en 10/100 MBit worden ingesteld)

Whatever

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst vanuit [forum=6] naar [forum=19] :).

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Hij doet het weer.
Ik moest een oudere versie van de kaart onder XP installeren, waar ik bij de eigenschappen wél UTP/BNC kon opgeven. En nu doet ie het dus.
Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1