Nadat ik de cdrom-speler van een oude pc (atx, PII-233Mhz) even had geleend en weer had teruggezet, start deze pc niet meer op. Ik kan de computer alleen nog maar aan en uit zetten via de schakelaar op de voeding, op de gewone aan/uit knop reageert hij niet meer. Als ik 'm dan aanzet dan gaat de ventilator van de voeding draaien en ook de fan van de cpu gaat draaien, maar verder lijkt er niets te gebeuren. De monitor krijgt in ieder geval geen signaal. Ik heb alles al losgehaald (cdrom, hdd, fdd, isa-kaarten) en ook heb ik een andere voeding geprobeerd, maar dit leverde geen verandering in de situatie op.
Nou las ik ergens dat atx-borden een soort power-on connector hebben, die een electrisch signaal moet krijgen om op te starten. Zou het kunnen dat ik ergens iets heb losgetrokken waardoor de pc niet doorstart?
Of is er iemand die andere suggesties heeft?
Ronald
Nou las ik ergens dat atx-borden een soort power-on connector hebben, die een electrisch signaal moet krijgen om op te starten. Zou het kunnen dat ik ergens iets heb losgetrokken waardoor de pc niet doorstart?
Of is er iemand die andere suggesties heeft?
Ronald