Toon posts:

[gphoto] Problemen met compileren/installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Slackware 8 met de nodige meuk die ik zelf gecompileerd heb. Ik heb gisteren in de KDE thread gezien dat het mogelijk moet zijn om GPhoto2 goed to compileren, maar bij mij wil het gewoon niet lukken, met welke versie dan ook... Ik krijg iedere keer hetzelfde. Eerst maar even de versies, ed:

aalib-1.4.0-daily (da's degene die je via de GPhoto site vindt)
cdk-4.9.10-daily (idem)
libusb-0.1.6-daily (idem)
gphoto2-2.0.1-dev4-daily (idem)

Verder lijkt niet echt veel van belang. Mocht je nog meer willen weten, geef een gil, dan voeg ik het toe. Tijdens het configgen en maken, geen enkel probleem, alles lijkt gesmeerd te lopen. Daarna een make install (ik maak er eigenlijk altijd eerst een package van, dus heb ik het eerst geprobeerd met make install prefix=/build/usr) en dan krijg ik een lege /usr/lib/gphoto2/versienr/ dir. Hier zouden als het goed is de libraries voor de cameras moeten staan. Als ik dan nog eens goed kijk naar de output van de make install, zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
libtool: install: warning: relinking `libgphoto2_samsung.la'
cd /usr/src/gphoto2-2.0.1dev4-2002-04-16/camlibs/samsung;
 /bin/sh ../../libtool --mode=relink gcc -O3 -march=i686 -mcpu=i686 -g -Wall -Wmissing-declarations  \ 
-Wmissing-prototypes -g -Wall -o libgphoto2_samsung.la 
-rpath /usr/lib/gphoto2/2.0.1dev4-2002-04-16 \
  -module -avoid-version samsung.lo ../../libgphoto2/libgphoto2.la
mv: cannot stat `libgphoto2_samsung.so': No such file or directory
libtool: install: error: relink `libgphoto2_samsung.la' with the above command before installing it

Als ik dan dit verder ga onderzoeken, zie ik in de source tree wel allerlei files als de .la file, maar geen .so file? Ik heb bij de configure wel de --enable-shared optie meegegeven, ik heb het zonder opties geprobeerd, ik heb eigenlijk ALLES wel geprobeerd. Rara politie pet. Heb ik toch iets over het hoofd gezien?!

[edit nelske]
Leesbaar geheel van gemaakt, niet iedereen heeft een 30" scherm :+

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb gphoto2 van 15 april (daily build) gisteren geinstalleerd op slackware 8.0. Ik heb alleen libusb en libexif geinstallerd
alles gewoon alleen met ./configure --prefix=bla
make; make install;

werkte perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je mij een geweldig plezier kunnen doen en er een package van kunnen bouwen? Eventueel wil ik je gerust even daarbij assisteren. Bij mij wil het gewoon niet lukken (ben er pas een maandje of twee mee aan het prutsen)..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. ok.. Nu breekt mijn klomp. Ik heb mandrake 8.2 geinstalleerd in een vmware sessie. GPhoto gecompileerd.. en wat denk je? NOPPES! Ik snap er NIKS van?! Kan IEMAND aub een gphoto package bouwen voor Slack voor mij?

Verwijderd

Topicstarter
En nu breekt mijn klomp.. Ik geef het op.. Ik doe het hele verhaal nog een keer op mijn Slackware doos, voor de.. tigste keer of zo.. en het werkt wel.. met dank voor degenen die me hebben willen helpen in ieder geval!