Welke poorten staan meestal open?

Pagina: 1
Acties:
  • 685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Binnen mijn netwerk heb ik een mailserver met bijhorende webmail opgezet. Deze mailserver werkt momenteel op poort 3000.

Doel van de webmail is dat ik op mijn werk op deze manier eenvoudig mijn email kan lezen. Het netwerk op mijn werk zit echter aardig dichtgetimmerd. Nu kan ik de poort van mijn mailserver wel aanpassen, maar naar welke poort dan?

Kan ik kijken welke poorten er open staan op mijn werk, of zijn er standaard poorten die altijd openstaan die ik zou kunnen gebruiken?

Poort 80, 443 en 21 vallen al af vanwege andere applicaties.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52908

gebruik eens 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 13:40 schreef -Marshal- het volgende:
Poort 80, 443 en 21 vallen al af vanwege andere applicaties.
Je kan toch gewoon portmappen op poort 80? Waarom zou dat niet kunnen?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Welk OS is de omgeving? Jij hebt een mailserver opgezet.. zonder te overleggen met iemand die de firewall beheert (want dat doet iemand anders maak ik uit het verhaal op)? mmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Zoek anders eens naar een poort scan progje of zo... zie Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
Op dinsdag 16 april 2002 13:43 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon portmappen op poort 80? Waarom zou dat niet kunnen?
Op poort 80 heb ik een webserver draaien. Wanneer ik ook de mailserver op poort 80 zet naar hetzelfde IP gaat dit toch conflicten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
Op dinsdag 16 april 2002 13:46 schreef henkleerssen het volgende:
Welk OS is de omgeving? Jij hebt een mailserver opgezet.. zonder te overleggen met iemand die de firewall beheert (want dat doet iemand anders maak ik uit het verhaal op)? mmmm
Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. In mijn eigen netwerk W2000 (thuis) heb ik nu een mailserver opgezet met daarbij webmail.

Op mijn werk (NT4)wil ik via de webmail functie van de mailserver mijn email kunnen lezen. Nu heb ik wel een internet verbinding op mijn werk, maar vrijwel alle poorten zijn afgesloten.

Webmail mijn mijn server thuis loopt nu via poort 3000 en die staat dus niet open op mijn werk en kan ik dus niet van de webmail gebruik maken.

Ik zoek dus een poortnummer, waarvan ik op mijn werk gebruik van kan maken. Dit poortnummer kan ik dan gebruiken voor de webmail van mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10057

Het hele idee van webmail is toch dat je via het web je mail kan checken?

Dan hoef je helemaal geen poorten in te stellen volgens mij!

mijn webmail zit op http://www.domein.nl:8383/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ik wil niet lullig doen hoor, maar een SMTP server zal echt nit meer werken als je deze op een port dan 25 zet.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 16 april 2002 20:11 schreef -Marshal- het volgende:

[..]

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. In mijn eigen netwerk W2000 (thuis) heb ik nu een mailserver opgezet met daarbij webmail.

Op mijn werk (NT4)wil ik via de webmail functie van de mailserver mijn email kunnen lezen. Nu heb ik wel een internet verbinding op mijn werk, maar vrijwel alle poorten zijn afgesloten.

Webmail mijn mijn server thuis loopt nu via poort 3000 en die staat dus niet open op mijn werk en kan ik dus niet van de webmail gebruik maken.

Ik zoek dus een poortnummer, waarvan ik op mijn werk gebruik van kan maken. Dit poortnummer kan ik dan gebruiken voor de webmail van mijn server.
2de domein naam op je mailserver, en die domeinnaam portmappen naar je mailserver misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
Op dinsdag 16 april 2002 20:17 schreef Panther het volgende:
Het hele idee van webmail is toch dat je via het web je mail kan checken?

Dan hoef je helemaal geen poorten in te stellen volgens mij!

mijn webmail zit op http://www.domein.nl:8383/
die 8383 is toch een ook poort :? Mijn probleem is dat ik niet van poort 8383 gebruik kan maken op mijn werk omdat vrijwel alle poorten dichtgetimmerd zijn.
Er zullen allicht een paar poorten openstaan, ik kan tenslotte gewoon internetten en FTP'en, maar hoe kom ik erachter welke poorten er nog meer open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op dinsdag 16 april 2002 20:57 schreef -Marshal- het volgende:

[..]

die 8383 is toch een ook poort :? Mijn probleem is dat ik niet van poort 8383 gebruik kan maken op mijn werk omdat vrijwel alle poorten dichtgetimmerd zijn.
Er zullen allicht een paar poorten openstaan, ik kan tenslotte gewoon internetten en FTP'en, maar hoe kom ik erachter welke poorten er nog meer open staan.
Dat zeg ik net... poort scan progje zoeken op google (link boven).. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op dinsdag 16 april 2002 20:57 schreef -Marshal- het volgende:

[..]

Oplossing 1. Vraag het aan de beheerders.

Oplossing 2. Op je machine ALLE poorten open zetten en dan op je werk een poortscan uitvoeren. De poorten die doorkomen staan open.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1