Upgraden wel slim?

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:25
Ik wil graag mijn systeempje een beetje boosten door de proc. en mobo te vernieuwen.
Mijn bakkie heeft nu een p3 667 Mhz, en dat kan dus sneller. ;) (ff tussendoor, hoeveel zou dit ongev. opbrengen?)
Ik heb er zo'n 250 pleuro voor.

Kan ik misschien niet beter een hoger geklokte p3 of celeron ingooien? (probleem is wel dat ik echt niet weet tot hoever dit mobo'tje gaat :( )
Of welke mobo/proc kan ik het beste erin knallen?
[edit 2]
ik zie net de MSI MS-6373 (voor slechts € 21,-) is dat wat?
Foutje in pricewatch :(
[/edit 2]

(ohja ik heb net de search doorgespit, maar een voorwaarde is wel die 250 pleuro)
Faq heb ik ook ff ingekeken, maar kon niet zien of zo'n post nou mag of niet in dit critische forum ;)

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Verwijderd

Upgraden is afhankelijk van je wensen en je centen en uiteraard van je systeem. Dus vermeld ook waaruit je systeem bestaat!!!!! niet alleen ik heb een mobo een proc een hd en cd en.... o ja er staat ook een monitor bij.

In dit geval kan iemand alleen zeggen ga maar upgraden.
(niet om lullig te doen hoor, maar hier heb je weinig aan he, netzoveel als wij aan jouw info terwijl wij jou willen helpen).

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als je gaat upgarden 'moet' je het langzaamste/meest storende element van je systeem upgraden. We weten de rest van je sytem specs niet dus dan houdt het snel op...

Ook belangrijk: waar gebruik je je comp het meeste voor?

Ik denk dat dit wel in een groot upgrade topic kwijt kan maar ja... dat beslist een modje wel...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• DJ-Anubis
Specs zijn:
p3 667
256 Mb ram
Geforce 2 TI
17" scherm

Ik gebruik hem het meest voor browsen/wordproc. en ook veel games (vandaar de dikke geforce ;) )

Ik stoor me aan het feit dat alles 'net niet' lekker loopt, ik wil hem gewoon een stukkie sneller hebben dus ;)

Verwijderd

je kan beter de minder snelle delen vervangen, dus een nieuwe proc, iets van 1000 als je mobo het aankan, en misschien een beetje geheugen, of een scsi HD :9~ dan wil het allemaal wel een stukje lekkerder lopen.

of je spaart nog effe en koopt een heel nieuw systeem. ;)

als je vooral gamed dan kan je netzogoed je GF vervangen voor een beter en nieuwer model (ben je die 250 euro ook gelijk kwijt)

Verwijderd

mobo? ff wat meer specs!!!

• DJ-Anubis
Op dinsdag 16 april 2002 13:30 schreef Marsmellow het volgende:
mobo? ff wat meer specs!!!
Zoals in m'n eerste post, ik weet niet wat voor mobo dat is, zat in een standaard systeem en staat niets op voor de rest :(
Maar mijn systeempje is niet echt heel erg stabiel en ik denk dat dat vooral aan het mobo ligt, de rest is namelijk wel van bekende merken.

Verwijderd

Haal een ECS K7S5A moederbord met een Xp1700+...dat zit precies in je budget. Zo kun je ook nog even gebruik maken van je SDRAM die je nog hebt. Www.gistron.com heb je dat mobotje al voor 79 euro! Fijn bordje...Samen met die XP zal je performance erg omhoog schieten!

Verwijderd

waar heb je hem vandaan? doet me denken aan aldi pc!!!

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Op dinsdag 16 april 2002 13:30 schreef ericjanvanputten het volgende:
je kan beter de minder snelle delen vervangen, dus een nieuwe proc, iets van 1000 als je mobo het aankan, en misschien een beetje geheugen, of een scsi HD :9~ dan wil het allemaal wel een stukje lekkerder lopen.

of je spaart nog effe en koopt een heel nieuw systeem. ;)

als je vooral gamed dan kan je netzogoed je GF vervangen voor een beter en nieuwer model (ben je die 250 euro ook gelijk kwijt)
Dat helpt dus geen kloot, want de processor is bij hem de bottleneck |:(

Forza Mucca!

Verwijderd

Een nieuwe mobo+proc betekent ook nieuw geheugen aangezien (vrijwel) alles tegenwoordig op DDR loopt. Als je wil vernieuwen kom je volgens mij hogeruit.
Mobo EUR 125 (niet te luxe)
Proc amd 1700 100
Mem 256MB 100

Als de videokaart nog een beetje knap is dit wel het overwegen waard.
Om er een P3-1.2Ghz in te proppen (als dat al kan) en daarvoor EUR 200 neer te tellen lijkt mij zonde van het geld. Een celeron 1.2 voor EUR 100 is dan een beter keus.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 16 april 2002 13:28 schreef DJ-Anubis het volgende:

Ik stoor me aan het feit dat alles 'net niet' lekker loopt, ik wil hem gewoon een stukkie sneller hebben dus ;)
Welk OS en wat voor een soort spelletjes.. En wat bedoel je precies met "net niet lekker loopt".

Weet je zeker dat je OS goed geinstaleerd (alle updates, nieuwste drivers enz) is en dat de (nieuwste) bios goed ingesteld is...

Verwijderd

Zoals je hd??? als dat een oud en trawag beestje is kan die ook nog een stuk helpen he, ok weleenswaar niet voor de stabiliteit maar wel voor de overall performance. Misschien een optie voor jou als je hd wel snel is, een ander mobo en andere proc.

• DJ-Anubis
...
:) kan natuurlijk ook, maarja gamen is niet het enige he.
En in de 3d kaart wereld gaan al die standaartjes er zo snel doorheen, dat ik meer dan tevreden ben met die TI.

Wat ik me ook nog bedacht, ik woon in een studenten huis, en we willen erg graag een systeempje in de woonkamer hebben liggen om divx en mp3 mee te snoeien. Als ik een nieuwe proc/mobo combi koop, kan de oude in de woonkamer (de rest heb ik nog wel voor een volledig systeem :) )

• DJ-Anubis
Op dinsdag 16 april 2002 13:34 schreef Marsmellow het volgende:
waar heb je hem vandaan? doet me denken aan aldi pc!!!
klopt!
(niet echt erg stabiel)

• DJ-Anubis
Op dinsdag 16 april 2002 13:34 schreef NoStra het volgende:
Haal een ECS K7S5A moederbord met een Xp1700+...dat zit precies in je budget. Zo kun je ook nog even gebruik maken van je SDRAM die je nog hebt. Www.gistron.com heb je dat mobotje al voor 79 euro! Fijn bordje...Samen met die XP zal je performance erg omhoog schieten!
Maar dan zal het geheugen wat er nu in hangt ook vervangen moeten worden denk?

Verwijderd

Dan zou ik echt een ander mobo kopen en proc, mobo is niet te oc'en meestal en nog veel meer!!!, bij mij bv alleen agp 2x en nie 4x. koop een nieuw mobo wat die ene kneuter zei met xp 1600 ofzow die sd-ram ondersteunt!!!

• DJ-Anubis
Welk OS en wat voor een soort spelletjes.. En wat bedoel je precies met "net niet lekker loopt".

Weet je zeker dat je OS goed geinstaleerd (alle updates, nieuwste drivers enz) is en dat de (nieuwste) bios goed ingesteld is...
3d spellen en 2s :) q3/q1, cs maar HOMM 4
en natuurlijk collin mcrae rally 2 :)

OS: W2k loopt wel ok, XP is klote, 98 is dramatisch (ME NOG erger!!)
en ja alle nieuwste drivers

Verwijderd

bij mij liep die P3 900 het best op 98 se, met alle nieuwste drivers en updates, in xp loopt ie iets traag, maar niet noemenswaardig sloom ofzow. Kijk is in je kast naar stofontwikkeling voor de gein!!!

• DJ-Anubis
Ik heb eens gekeken naar die ECS K7S5A
Ziet er erg lekker uit:
4x agp (kan die GF2 ti toch wel aan?!)
en ondersteunt pc 133 dimms
zie http://www.gametechscenter.com/reviews/ECS-k7s5a/ECSk7s5a.shtml
(review)

• DJ-Anubis
Ok ben er uit denk :)
(gewoon doen geen gelul ;) )
ECS K7S5A
XP1700+

totaal: 234.80 pleuro bij Gistron

Hoelang duurd het eigenlijk voordat je het binnen hebt van gistron?

edit:

Nee ik doe het anders :)
Bij Xenon:
ECS K7S5A: 84 Pleuro
XP 1800+ : 169 Pleuro
Totaal: 253.00 Pleurus :)
Lijkt me erg netjes nietwaar!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik had m eerst is flink overklokt. daar wordt je hele systeem sneller van. anders iets van een ecs mobo (goedkoop) + amd xp en ddr geheugen (ben je wel iets meer kwijt dan €250,-)

te laat (goede keus)

Verwijderd

voor zat besteld, maandag in huis bij mij, was mobo+proc+geheugen+kast

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:50 schreef DJ-Anubis het volgende:
Ok ben er uit denk :)
(gewoon doen geen gelul ;) )
ECS K7S5A
XP1700+

totaal: 234.80 pleuro bij Gistron

Hoelang duurd het eigenlijk voordat je het binnen hebt van gistron?

edit:

Nee ik doe het anders :)
Bij Xenon:
ECS K7S5A: 84 Pleuro
XP 1800+ : 169 Pleuro
Totaal: 253.00 Pleurus :)
Lijkt me erg netjes nietwaar!
Je moet er ook nog een koeler bij hebben he :)

Vandaag bestellen..morgen binnen!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik hoor veel verschillende dingen over ECS maar toch..

Ik denk dat je een mooie upgrade hebt voor dat geld. Goeiu beslissing en denk aan de CPU koeler he...

Suc6 met het in/om bouwen, je weet nooit wat je in zo'n aldi PC allemaal nog tegenkomt. Maar je weet waar je het vragen kan he.. ;)

Pagina: 1