Toon posts:

sennheiser hd570 keduk?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net deze nieuwe koptelefoon aangeschaft, ik had er veel goeds over gehoord en gelezen.
Hij is vorral voor s'nachts the gamen en muziek te luisteren.
Dus ik plug dat ding net in mijn terratec xfire 1024, nou wat een kut geluid zeg.
Ten eerste dat ding gaat niet bepaald hard, ik heb alles opengezet om mijn controlpanel maar de geluid sterkte op een denkbeeldige schaal van 1 tot 10 zou ik zeggen dat 5 het maximum is.

Ook kraakt die aardig hard.

Is die koptelefoon kaduuk?
Of heb ik hem fout aangesloten?
Ik heb hem gewoon op de geluidskaart aangesloten waar normaal mijn voorste boxen van mijn surround setje zijn aangesloten.

Ik ga hem dalijk eens aan de stereotoren hangen en kijken of daar het geluid ook zo kut is.

Verwijderd

je moet bij de instellingen in xp en van je geluidskaart voor dolby-hoofdtelefoon kiezen en niet voor 5.1 surround sound
ik heb ook een HD570 en die deed ook zo raar tot ik de instellingen veranderde

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai geen xp maar 98 en 2000 dualboot heb bij beide os hoofdtelefoon ingeschaled in terratec menu.
Dus dat ken het niet zijn

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Gewoon bij configuratie scherm en bij geluid ergens bij geavanceerd kijken. Daar staat ergens wat voor speakers het zijn.
Dat moet koptelefoon worden.

Ik heb de HD 580, die heeft een lagere impendantie [ als ik het goed zeg :z ] waardoor de HD 580 automatisch een harder geluid geeft. Maar echt hoor. Ik kan zo mijn oren opblazen.
Kapot lijkt me niet, die dingen zijn de beste verkrijgbaar. Tenminste je zult ook geen brakke Eizo monitor kopen, dat merk is gewoon goed.

w00t

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

JWO

probeer em es aan een tv/radio

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Op dinsdag 16 april 2002 13:50 schreef Robbie007 het volgende:
Gewoon bij configuratie scherm en bij geluid ergens bij geavanceerd kijken. Daar staat ergens wat voor speakers het zijn.
Dat moet koptelefoon worden.

Ik heb de HD 580, die heeft een lagere impendantie [ als ik het goed zeg :z ] waardoor de HD 580 automatisch een harder geluid geeft. Maar echt hoor. Ik kan zo mijn oren opblazen.
Kapot lijkt me niet, die dingen zijn de beste verkrijgbaar. Tenminste je zult ook geen brakke Eizo monitor kopen, dat merk is gewoon goed.
De HD580 heeft een weerstand van 300 Ohm, wat dus juist in een zachter geluid zal resulteren.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Yup hij is niet keduk, mijn gehoor wel inmiddels ;)
Ik had hem ff op de stereo aangesloten en de volumeknop flink opengedraaid system of a down in de cd speler. Tering wat een herrie.

Dus dan ligt het aan mij geluidskaart.
Dan zal ik maar eens proberen de laatse drivers der op te zetten en kijken of dat helpt.

Oh ja het geluid dat uit die koptelefoon komt is echt super, had ff een klassieke cd van pa opgezet om goed te kunnen luisteren, en het klinkt geweldig!!

Nu maar hopen dat ik hem fatsoenlijk aan de gang krijg op mijn comp

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Check the handleiding van je geluidskaart eens. Er zit op de kaart nml een jumper waarmee je de hoofdtelefoon versterker op de kaart aan- en uit kunt zetten. Standaard staat deze jumper zo dat je een line-out signaal krijgt dat naar een versterker kan. Als je een koptelefoon aansluit op de line-out uitgang, dan moet je de jumper omzetten zodat je een signaal krijgt dat geschikt is voor een koptelefoon (versterkt dus).

Ook is het van belang dat je je speaker instellingen (zowel in XP als in het Terratec control panel) op koptelefoon zet. Dan gebruikt de 3d sound engine van de kaart namelijk andere algorithmes, zodat 3d geluid beter klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
thx for de info., ik ga meteen op zoek naar de handleiding.
Ik wist helemaal niet dat dat kon, is wel superhandig want dan hoef ik niet steeds de boxen in en uit tepluggen

• JungleJim
  • Nu online
Op dinsdag 16 april 2002 14:39 schreef Derranged het volgende:
thx for de info., ik ga meteen op zoek naar de handleiding.
Ik wist helemaal niet dat dat kon, is wel superhandig want dan hoef ik niet steeds de boxen in en uit tepluggen
Let wel: als je die jumpers op de koptelefoon instelling zet, denk ik niet dat je speakers nog goed gaan klinken. Die hebben die versterking nml niet nodig.

Als je zowel speakers als een koptelefoon aan je geluidskaart wil hangen, kun je beter de Hercules Fortissimo II kopen. Die heeft aparte aansluitingen voor speakers en een koptelefoon, zodat je alleen in Windows de instellingen hoeft te veranderen als je switcht.

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien iemand op het forum die zijn hd 570 goed heeft lopen met een xfire 1024?

Ik van allerlei drivers geprobeerd maar het helpt geen hol

Verwijderd

Ik heb een of ander el-cheapo sony-versterkertje(f200,-) gekocht en daarop zit me HD590. Die versterker had ook nog een afstandbediening dus hard en zacht zetten gaat helemaal relaxed. 8-)

Oja, ik gebruik de hercules drivers.

• JungleJim
  • Nu online
Op dinsdag 16 april 2002 18:12 schreef Derranged het volgende:
Is er misschien iemand op het forum die zijn hd 570 goed heeft lopen met een xfire 1024?

Ik van allerlei drivers geprobeerd maar het helpt geen hol
Werkt dat jumper gebeuren dan niet?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Ik heb al minstens sinds de AWE32 geen geluidskaart meer gezien met een jumpertje om de versterker aan/uit te schakelen. Meestal hebben ze gewoon geen versterker, omdat ze ervan uit gaan dat 99.9% van de bevolking er versterkte speakersetjes op aansluit (waar ze gelijk in hebben).

Bouw leuk een hoofdtelefoonversterkertje anders, kost maar een 100 piek ofzo :) (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/369516/1?limit=259)

Verwijderd

Topicstarter
Ken niks vinden over een jumpertje in de gebruiksaanwijzing.

Thanks voor de link over de zelfbouw versterkertjes,
Ga het nu meteen lezen.

• JungleJim
  • Nu online
Op woensdag 17 april 2002 15:57 schreef Derranged het volgende:
Ken niks vinden over een jumpertje in de gebruiksaanwijzing.
Dan kijk je denk ik niet goed. Je moet de 'grote' manual hebben, die staat geloof ik op de cd. Zoniet dan kun je 'm hier downloaden.

Ga naar pagina 39 (van de engelse handleiding dus), en zie daar: JP1 op de kaart kun je gebruiken om de koptelefoon versterker aan te zetten. Het is een dubbele jumper, normaal zijn pinnetjes 3-5 en 4-6 verbonden. Om de koptelefoon versterker te gebruiken moet je pinnetjes 1-3 en 2-4 verbinden.

Nummeringen van de pinnetjes is als volgt:
246
135

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
ah ok, ben manual aan het downloaden thx voor je hulp man.

Maar als ik die jumpertjes omzet heb ik wel slecht geluid op mijn boxjes?

• JungleJim
  • Nu online
Op woensdag 17 april 2002 19:39 schreef Derranged het volgende:
Maar als ik die jumpertjes omzet heb ik wel slecht geluid op mijn boxjes?
Yup, als je speakers met een eigen versterker hebt, tenminste. Die hebben dan geen versterker op de geluidskaart nodig.

Daarom gebruik ik die xfire ook niet meer; constant jumpers omzetten is niet mijn hobby. De Hercules Fortissimo II daarentegen, die dezelfde chip gebruikt als de Xfire, heeft aparte aansluitingen voor een koptelefoon en speakers, zodat je alleen maar de luidspreker instelling in windows hoeft te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
heb de jumpertjes omgezet en ik hoor helemaal geen verschil, nog steeds slecht.

Ik heb mijn hoofdtelefoon op mijn pa's geluidkaart aangesloten, zo'n isa soundblaster 16 kaartje en daar had ik perfect geluid.

Misschien toch maar deze kaart verkopen en voor een andere gaan

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

JWO

Op woensdag 17 april 2002 21:45 schreef Derranged het volgende:
heb de jumpertjes omgezet en ik hoor helemaal geen verschil, nog steeds slecht.

Ik heb mijn hoofdtelefoon op mijn pa's geluidkaart aangesloten, zo'n isa soundblaster 16 kaartje en daar had ik perfect geluid.

Misschien toch maar deze kaart verkopen en voor een andere gaan
versterker op die kaart en dan je hd570 aan de versterker?

Verwijderd

Topicstarter
ja als dat zou kunnen!!
1 probleempje, ik heb geen versterker.

:)
Pagina: 1