Toon posts:

[CS] server op internet + Lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allereerst: ik heb de search gebruikt. maar heb niets kunnen vinden :(

ik heb een klein netwerkje thuis met een server ertussen die internet deelt. nu zou ik op die server graag een CS-server draaien zodat ik daar vanaf me lan op kan en anderen vanaf internet ook erop kunnen. is dit mogelijk? en hoe doe ik dat dan?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 14:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

CS server als internet server laten fungeren...
vanaf je lan een connectie opzetten naar de server (interne IP adres)

Of zit ik er nu erg naast?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:09 schreef LAuWe het volgende:
allereerst: ik heb de search gebruikt. maar heb niets kunnen vinden :(

ik heb een klein netwerkje thuis met een server ertussen die internet deelt. nu zou ik op die server graag een CS-server draaien zodat ik daar vanaf me lan op kan en anderen vanaf internet ook erop kunnen. is dit mogelijk? en hoe doe ik dat dan?
dat is heel goed mogelijk. Het beste kan je het gewoon proberen en als je dan met problemen komt het hier posten, lijkt mij.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:13 schreef Stellarc het volgende:

[..]

dat is heel goed mogelijk. Het beste kan je het gewoon proberen en als je dan met problemen komt het hier posten, lijkt mij.
Je zecht tis heel goed mogelijk maar je zecht nie hoe het moet ??
Beetje scheef, niet ??

Ik heb geen id hoe het moet ik heb dat probleem niet :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:18 schreef Upperscore het volgende:

[..]

Je zecht tis heel goed mogelijk maar je zecht nie hoe het moet ??
Beetje scheef, niet ??

Ik heb geen id hoe het moet ik heb dat probleem niet :)
-Heb je windoos :? gewoon create game doen en kijkenb of er mensen van buitenaf op komen spelen. En zelf van binnenuit proberen te connecten.
-Heb je een firewall :?
-Heb je linux -->> dan wordt het iets ingewikkelder en verwijs ik je naar http://server.counter-strike.net

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:21 schreef Stellarc het volgende:

[..]

-Heb je windoos :? gewoon create game doen en kijkenb of er mensen van buitenaf op komen spelen. En zelf van binnenuit proberen te connecten.
-Heb je linux -->> dan wordt het iets ingewikkelder en verwijs ik je naar http://server.counterstrike.net
Kijk daar heeft ie wat aan :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op dinsdag 16 april 2002 13:22 schreef Upperscore het volgende:

[..]

Kijk daar heeft ie wat aan :)
Ik weet niet hoor, maar jij hebt ook nog nix nuttigs gereplyd.

Wat voor verbinding heb je trouwens met het internet? want veel thuis gebruikers hebben dan wel internet, maar het heeft pas zin als je iets van 100 k/bs up hebt. Dan kun je denk ik leuke aantallen hosten, anders heb je er niet veel aan.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gewoon connecten op het EXTERNE IP van die server. Als je alles fatsoenlijk geconfigureerd hebt zou dat moeten werken.

de betaler vervuilt

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

* likkepot denkt dat dat niet werkt

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:44 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar jij hebt ook nog nix nuttigs gereplyd.
[offtopic]
Ik zei toch dak ook nie wist wat het was...
[offtopic]

Verwijderd

Topicstarter
ik d8 op de server gewoon een cs-server draaien (dan kan ik nog kijken met watvoor instellingen, tnx voor de link naar server.counter-strike.net). ik heb mxstream, dus 14 kb upload ofzo. het hoeft geen dikke server te zijn. als ik zelf via het lan doe dan moeten er van buitenaf toch nog wel 2 of 3 mensen ofzo bij kunnen? hoeveel upload (en download) heb ik nodig per speler?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
Hangt ervanaf welke poorten je hebt gemapped... dan zou hij gewoon naar het externe ip moeten connecten en dan werkt het... of van de server een dmz maken...

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 14:55 schreef JeanLucPicard het volgende:
Hangt ervanaf welke poorten je hebt gemapped... dan zou hij gewoon naar het externe ip moeten connecten en dan werkt het... of van de server een dmz maken...
als ik mijn computer via het lan naar het externe p probeer te connecten verlies ik dan niet mega-veel bandrbreedte. want dat is eigenlijk de reden waarom ik het zo zou willen doen. mijn connectie is al niet snel en als ik dan via het lan, zonder mijn internetconnectie te belasten op die server kan, dan kan ik er met gemak nog een paar andere mensen bij laten (tenminste, zo redeneerde ik)
wat bedoel je btw met dmz?

Verwijderd

Jazeker, dit is heel goed mogelijk...
Gewoon een internetserver starten (onder windows dan, anders weet ik het dus ook niet :P). Als je geen problemen hebt met een firewall oid, dan moet je server nu te benaderen zijn via internet. Zelf kan je dan op de server spelen, door te connecten via LAN game. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd. Ik kon niet connecten via internet, wel via LAN game.
Server was een dedicated server op een andere windows-machine. Verbinding was van chello, dus circa 15 k up. Serverbakkie was een AMDK-6 300. Zelf kon ik er goed op spelen, alleen de 2 anderen via internet dus niet, nl nogal wat lag.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de server eventjes geinstalleerd. in de console staat: 192.168.0.1:27016

is de server nu niet van buiten af te benaderen?

edit: iemand heeft het ff geprobeerd. doet et niet :(

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:21 schreef Stellarc het volgende:

[..]

-Heb je linux -->> dan wordt het iets ingewikkelder en verwijs ik je naar http://server.counter-strike.net
een beetje server heb toch wel adminmod en csguard/cheating death.

www.adminmod.org/net weet niet zeker
www.cheatingdeath.com

je moet ook een editor download voor adminmod. dan kan allemaal op adminmod.org ;)

Verwijderd

Topicstarter
voor degene die geinteresseert zijn: het is gelukt.
de server gewoon als internet server laten draaien en dan op de client niet via lan maar via internet connecten. op een of andere manier pakt ie dan wel gewoon lan. want ik heb dan een oping van nog geen 20 :). nu nog eens uittesten hoeveel man er op kunnen. met een 15 kb/s. hoeveel moet ik per speler (van buitenaf) aan uploadspeed hebben?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 19:22 schreef LAuWe het volgende:
voor degene die geinteresseert zijn: het is gelukt.
de server gewoon als internet server laten draaien en dan op de client niet via lan maar via internet connecten. op een of andere manier pakt ie dan wel gewoon lan. want ik heb dan een oping van nog geen 20 :). nu nog eens uittesten hoeveel man er op kunnen. met een 15 kb/s. hoeveel moet ik per speler (van buitenaf) aan uploadspeed hebben?
4/5 kb
Pagina: 1