[98SE]proc vervangen -> USB muis werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Mafcase
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 14:03
Ik weet niet zeker of dit de goeie sectie is maar dit is iig mijn probleem:

SPECS:
AMD thunderbird 1400
ABIT KT7A
WIN98SE

Ik heb een Duron 800 in mijn computer vervangen door een Thunderbird 1400. Alles loopt prima, behalve dat mijn Microsoft intellimouse USB niet goed meer wordt herkend.
Als ik 'm aansluit na het opstarten van de computer ziet win98SE dat er een usb apparaat is aangesloten maar komt niet verder dan dat het een onbekend usb-apparaat is en schakelt het automatisch uit in apparaatbeheer. Soms als ik de muis een aantal keer opnieuw aansluit wordt ie ineens wel herkend en werkt dan prima.
Ik heb de muis op een andere computer getest en daar werkt hij gewoon.
Ik heb al alle usb componenten verwijderd in apparaatbeheer en ze dan opnieuw geinstalleerd. Ik heb de nieuwste VIA 4-1 drivers geinstalleerd en ook de VIA USB filter driver. Dit helpt echter niet. :( Ook heb ik naar biosinstellingen gekeken; deze staan volgens mij nog hetzelfde als voorheen, toen de muis prima werkte.
Heeft iemand een id? Want het enige wat ik nog kan bedenken is windows opnieuw installeren en daar heb ik niet zo'n zin in als dit niet nodig is..

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
heb je al je muis zelf opnieuw geinstalleerd?

misschien dat dat helpt

• Mafcase
heb je al je muis zelf opnieuw geinstalleerd?
Volgens mij heb ik voorheen nooit drivers geinstalleerd voor m'n muis, maar ik heb nu wel de intellipointsoftware geinstalleerd om te kijken of dat hielp (niet dus). Zijn er nog andere mousedrivers die ik kan proberen?

• Mafcase
[UPDATE]
Ik snap het echt niet:

Ik had m'n muis meegenomen om op andere computer te testen. Daar deed ie het dus prima. Kom ik thuis en stop 'm erin, terwijl de computer al aanstaat: werkt ie in 1x. start ik windows opnieuw op om te testen of ie het dan nog steeds doet: doet ie het weer niet.

[nog meer Update]
Ik weet nu iets meer: Als ik m'n pc opstart met muis erin herkent ie 'm niet goed. Haal ik m'n muis er dan uit en stop 'm +- 5 minuten later weer terug doet ie het...

Verwijderd

al eens een andere usb poort geprobeert???

• Mafcase
al eens een andere usb poort geprobeert???
Yup, alle 4 die tot mijn beschikking staan..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=7] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Windows 98... ach ja... vroeger... lekker vage dingen die overal aan konden liggen..

Maar ik ga er vanuit dat je windows update ook allemaal gedraaid hebt. Je bios geflashed met de nieuwste versie?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Mafcase
Windows 98... ach ja... vroeger... lekker vage dingen die overal aan konden liggen..
Ja ik zat al langer te twijfelen om over te stappen naar XP, maar ik had het op zich goed voor elkaar in 98SE, en ik heb een aantal bugs in spelletjes onder XP gezien waar ik nogal huiverig voor ben als spelletjesfreak. Maar als ik dit probleem niet kan oplossen moet het er toch maar van komen....
Maar ik ga er vanuit dat je windows update ook allemaal gedraaid hebt. Je bios geflashed met de nieuwste versie?
Windows Updates had ik nog niet gedaan, Bios al wel. Beiden met het inmiddels bekende resultaat: geen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jou.

Alleen had het niks met de processor te maken.
Het kabeltje wat de muis ingaat zit waarschijnlijk een beetje los. Het blijkt dat deze erg snel kapot gaat als je er ook maar een beetje aan hebt getrokken. Probeer deze kabel ns een beetje te bewegen om te kijken of je muis dan wel gevonden wordt. Bij mij is dit teminste het probleem.

Ik had een usb-hub erbij gezet en dacht dat hij het daarom niet meer deed, maar hij doet het nu weer goed nadat ik de kabel van de muis hebt vastgelijmd!

Dus je kunt wel stellen dat de muis zuigt. :r
Pagina: 1