Toon posts:

PS Torment: Vhailor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat tijdje terug Torment te spelen en op eens vroeg ik me af, waarom is het zo moeilijk om Vhailor in je party te krijgen?

Ik bedoel ten eerste zit ie op een punt waar je makkelijk voorbij loopt zonder dat het je opvalt, en waar je nooit meer terug kan komen Ten 2e moet je (Als je een party van 6 hebt) Hier iemand achterlaten die je NOOIT meer terug krijgt als je besluit Vhailor mee te nemen.

Buiten dit is het grootste probleem Vhailor zelf, heb je gemerkt hoe veel kans er is dat hij het gesprek met jou niet overlleefd? Ik herb een keer steeds op nieuw op een andere manier met hem gepraat, en steeds kwam het uit op zijn dood, of omdat hioj mij aanviel, of omdat hij niet meer geloofden in waar hij voor vecht: Justice. Ik zou eigenlijk de hele dialoog een keer uit willen schrijven, gewoon om te laten zien wat ik bedoel.

Maar goed, wat denken jullie, is hier een duidelijke reden voor? Of is het gewoon een "hinderlijk" probleem in het spel?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is echt perfect. :) Vhailor is de wrekende gerechtigheid - door hem kom je ten volle in contact met de misdaden uit je verleden. Bovendien ontstaat er een tegenstelling tussen de oplossing van Vhailor, en de oplossing die je uiteindelijk zelf kiest - een strijd tussen de wrekende gerechtigheid (Vhailor) en de zelfopgelegde boetedoening (jij). Ik vind het echt perfect hoe deze thema's in het verhaal zijn opgenomen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 13:15 schreef Lord Daemon het volgende:
Het is echt perfect. :) Vhailor is de wrekende gerechtigheid - door hem kom je ten volle in contact met de misdaden uit je verleden. Bovendien ontstaat er een tegenstelling tussen de oplossing van Vhailor, en de oplossing die je uiteindelijk zelf kiest - een strijd tussen de wrekende gerechtigheid (Vhailor) en de zelfopgelegde boetedoening (jij). Ik vind het echt perfect hoe deze thema's in het verhaal zijn opgenomen.
Ja dat klopt wel, en dat waardeer ik ook wel, al hadden ze hem op een plek kunnen zetten die iets makelijker te bereiken was, nu zullen velen hem niet kunnen vinden, en missen zo de meer dan geweldige dialoog :0)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Op dinsdag 16 april 2002 13:27 schreef SleepleSS666 het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel, en dat waardeer ik ook wel, al hadden ze hem op een plek kunnen zetten die iets makelijker te bereiken was, nu zullen velen hem niet kunnen vinden, en missen zo de meer dan geweldige dialoog :0)
Hierdoor maken de makers het waard om het spel volledig te verkennen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 13:41 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Hierdoor maken de makers het waard om het spel volledig te verkennen.
Dat is zeker waar :) Ik moet zeggen dat hierdoor Torment een hogere herspeelbaarheids factor heefd dan Baldurs Gate.

De dialogen zijn echt geweldig, en de caracters en lokaties, zijn zo sfeervol, dat je wilt blijven spelen

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

And another member of the "Planescape: Torment is teh best RPG ever!"-club. :P

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-01 18:10
[confess mode]
Ik heb Vhailor nog nooit in mijn party gehad, en zo te zien heb ik dus ook weer een heel stuk verhaal gemist :{

Ik speel het binnenkort wel weer opnieuw.
[/confess mode]

/me Will gaat zich in een hoekje zitten schamen dat hij zoiets heeft vergeten.

There is no magic.

• Bezulba
  • Laatst online: 19:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op dinsdag 16 april 2002 23:29 schreef The Will het volgende:
[confess mode]
Ik heb Vhailor nog nooit in mijn party gehad, en zo te zien heb ik dus ook weer een heel stuk verhaal gemist :{

[/confess mode]

och ik heb het nog erger.. toen het net uitkwam heb ik het gekocht.. en vond de sfeer 3x nixs.. toen heb ik hem maar weer verkocht...

denk dat ik hem toch nog maar s een keertje moet spelen want ik raak wel steeds nieuwschieriger :)

blup

• buzz
  • Laatst online: 22-01 20:08
Ik heb hem ook maar heel eventjes gespeeld hoor, maar ik ben nog steeds vol lof over de makers van deze game.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 23:29 schreef The Will het volgende:
[confess mode]

[/confess mode]

Hmmm Ik moet zeggen dat ik de eerste keer alleen met Vhailor gepraat heb, en er heelveel exp uit wist te slepen voor hij stierf, de 2e keer nam ik hem mee, hij is echt geweldig! Al is er een (N)PC die beter is, en jullie weten vast wie ik bedoel :)!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Tja, maar ik wil nog steeds es Nodrom in me party hebben, ik ben hem nooit tegen gekomen... ;(

Verwijderd

Je kunt Vailor wel degelijk in je party opnemen hoor :?
misschien hangt dat van je charisma af dan. Mij is het iig meteen gelukt maar ik heb toch nog ff terug geload omdat ik alle dialoog opties ook wel wilde weten :)
hij is wel erg cool. En ook zijn critical hit is gaaf ... dan zie je zo'n weegschaaltje van justice verschijnen en schreeuwt hij heel hard "KNEEL" (vertaald: kniel) echt cool :) echt spectaculair goed is hij niet en de keuze wie van je party je in moet wisselen is idd wel moeilijk :(

Maar over die mooie elementen in het verhaal: wat d8 je van Morte ? die uit de Pilar of Skulls komt. en dat er op je rug in littekens staat geschreven "dont trust the skull" maar daar kom je pas veel later achter omdat hij het niet voor leest. Dan ga je je toch dingen afvragen over hetgeen wat eerst een onvoorwaardelijke vriend lijkt .......

erg cool spel ja :)
2x helemaal compleet gespeeld en de 2de keer ook de maze van de Lady of Steel (was het toch ? die vliegende zwaardkop ?) gedaan :) echt cool.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb 't zelfs 4 keer uitgespeeld. :P En pas de laatste keer deed ik het einde helemaal goed zodat ik alles te weten kwam. :+

Verwijderd

hehehe. Ik save altijd even voordat ik met iemand ga praten. Dus ik weet meteen alle dialogs :) vooral op het eind is dat inderdaad belangrijk. Dan heb je ook nog wat aan die golden orb en die paranoie incarnatie is ook wel comisch :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Golden Orb? Het is een Bronze Sphere. :)

Verwijderd

lol, ohja dat was het :P ff in de war met een coolertje LOL

• IceStorm
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waarom zeurt iedereen altijd dat Vhailor zo moeilijk is? Ik had hem de eerste keer gewoon gevonden (en nee ik wist niet dat ie achter de portal zat ;)).

Leer je gewoon aan: Verken ALLES :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond hem ook de eerste keer, maar je moet ver in het spel gevorderd zijn om hem te zien, dat bedoelde ik :) Leuk dat er nog zo veel reacties kwamen

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

of je reageerst 6 maanden later weer eens :D leuke vakantie gehad ?? :D

There is no art to find the minds construction in the face

• IceStorm
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!