Andere, stille (50mm) fan voor PIII 667???

Pagina: 1
Acties:

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Ik wil dus mijn PC wat stiller krijgen (heb em al volgegooid met van dat noppenspul *D) maar nou moet ik nog een andere CPU fan, deze maakt namelijk het geluid van een kapotte stofzuiger (ratel en zoem). :(

Om het wat goedkoper te houden dacht ik mijn heatsink gewoon te laten zitten en alleen een andere fan erop te schroeven.

Ik heb het idee dat mijn CPU met mijn ouwe koeler niet echt warm wordt(mobo heeft geen temp sensoren/weergave) dus de koelkwaliteit is voor mij niet het belangrijkste, overclocken zit er ook niet echt in (zie sig). Ik kan alleen een beetje kloten met softfsb en dat houd al snel op.

Dus....
Ik zoek dus een stille (niet al te dure :7) 50 mm fan die geschikt is om een PIII te koelen.

Strava

Verwijderd

papst fans zijn lekker stil, probeer zo een maar ik ben wel niet zeker dat ze daar 50mm fans van hebben

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik neem aan dat het een 60mm is ipv 50 mm?

maar je kan net zo goed een hele andere cooler kopen

check op tweakers.net de pricewatch ff.

suc6

edit:
ik heb nog wel een 60 mm. liggen voor je

• Prulleman
Ik kom in de pricewatch geen 50 mm van papst tegen.... :(

Ik heb em trouwens zo gemeten:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/fan.gif
Ik neem aan dat het zo moet maar als je em schuin moet meten hoor ik het ook graag :)

Strava

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, mijn ex-ALDI systeempje :) Ik had ook zo'n systeem. Ik heb de oude koeler er ook afgesloopt, zwaar irritant geluid kwam er uit. Ik heb hem ook geisoleerd met dat noppenspul :)
Effe ontopic: Ik heb destijds mijn koeler vervangen door een Spire 5E31B3, best wel een grote koeler, maar ook stil en goed koelend. Maybe kan je die nog vinden. Je kan beter een koeler met een iets grotere fan nemen die minder toeren draait dan een klein pl***is fan die 6000 rpm draait ofzo.

• Prulleman
Die is niet meer te vinden (dooie links enzo)...

Iemand anders nog een ideetje?? (of misschien een winkel met veel fans??)

Strava

Pagina: 1