Toon posts:

Kan VBR mp3 niet meer aan AVI ritsen met Nandub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DivX aangemaakt met het GKnot, waarbij ik het beeld en het geluid apart geëncodeerd heb (enerzijds een AVI en anderzijds een VBR mp3 dus). Nu wil ik vanzelfsprekend de geluidsstroom bij de videostroom voegen. 'k Gebruik hiervoor Nandub. 'k Volg de handeleiding van doom9 maar toch lukt het me niet.

De AVI is iets van een 1800 MB groot, de mp3 (VBR, via Azid/Lame verkregen uit de AC3 van de film) iets van een 160 MB. Als ik begin met de AVI terug op te slaan begint hij met samenvoegen maar daar waar je de 'processed video' ziet oplopen gebreurt dit niet bij de audio. Raar genoeg wordt er maar slecht enkele honderden kb toegevoegd en dan stopt de 'processed audio' teller, terwijl de video 'teller' rustig voortloopt.

Als je dan de nieuwe gesavede AVI bekijkt zie je dat hij maar enkele kb verschilt van het origineel (er is dus wel wat audio toegevoegd maar slecht enkele fracties van seconden).

Neem ik bvb een andere mp3 (wel een cbr, geen vbr) dan kan ik die probleemloos erbij voegen. De originele AC3 bij de AVI voegen lukt ook, maar ik krijg ook geen geluid (dit terwijl de grootte van de nieuwe AVI wel overeenkomt met de grootte van de originele + de grootte van de AC3 stream).

Enig idee wat ik verkeerd doe? Wellicht zie ik iets heel stom over het hoofd of zo.