>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Waarom gebruik je gen TQuery component? Veel beter en sneller.
Het zal wel mogelijjk zijn om een TTable te sorteren, maar ik weet zo niet uit het hoofd hoe. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om een TTable te gaan gebruiken.
En aangzien ik hier geen Delphi heb staan, kan ik het ook niet eens gaan uitzoeken.
Het zal wel mogelijjk zijn om een TTable te sorteren, maar ik weet zo niet uit het hoofd hoe. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om een TTable te gaan gebruiken.
En aangzien ik hier geen Delphi heb staan, kan ik het ook niet eens gaan uitzoeken.
https://fgheysels.github.io/
Ik weet dat de Query component beter is, maar het MOET in dit geval met de Table-component.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Delphi help->laatste tabje->Typ in: sorting, selecteer Sorting Records. Niet zo goed gezocht als je het mij vraagt!Op dinsdag 16 april 2002 12:07 schreef Hu9o het volgende:
Ik weet dat de Query component beter is, maar het MOET in dit geval met de Table-component.
Suc6
Op dinsdag 16 april 2002 13:40 schreef hvdberg het volgende:
Niet zo goed gezocht als je het mij vraagt!
Niet zo goed de vraag gelezen als je het mij vraagt!Vraag: Is er ook een manier om gegevens in een TTable te sorteren, zonder een readonly index aan te maken??
Vraag me af waarom je geen secundaire index aan wil maken 
Lijkt mij de snelste en makkelijkste oplossing.
Lijkt mij de snelste en makkelijkste oplossing.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Jawel hoor. Gewoon geprobeerd en bij mij werkt het prima mits ik de help goed volg .Op dinsdag 16 april 2002 14:02 schreef Hu9o het volgende:Niet zo goed de vraag gelezen als je het mij vraagt!
Verwijderd
je moet even in database desktop een secundaire index aanmaken..
dus restructure => rechts in drop-down menu 'secundaire indexes'
dan de velden kiezen waarop gesorteerd moet worden
dan in je table aangeven bij IndexName de secundaire index kiezen
je grid wordt daarna hierop gesorteerd...
dus restructure => rechts in drop-down menu 'secundaire indexes'
dan de velden kiezen waarop gesorteerd moet worden
dan in je table aangeven bij IndexName de secundaire index kiezen
je grid wordt daarna hierop gesorteerd...
edit:
en deze is trouwens _NIET_ read-only.... gewoon Maintained aanvinken
en deze is trouwens _NIET_ read-only.... gewoon Maintained aanvinken
Ik draag deze slot op aan hvdberg.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()