Ok ik worstel al een paar dagen met het volgende 
ik heb zinds een maand of 2 een router gekocht (sitecom dc201) alles werkt prima behalve 1 ding wat ik maar niet aan de praat kan krijgen: ICQ bestanden ontvangen (verzenden werkt prima)
wat heb ik gedaan al:
uit het grote poort mapping verhaal heb ik het volgende gevonden: dat je bij users not using proxy moet aan zetten en use the following tcp lisining ports: nou dan vul ik 8000 tm 8100 in. dan werkt het nog niet
dus heb ik op router gekeken en daar stond:
This feature is only required if you wish to use Internet applications which require 2-way communication, multiple connections, or combined TCP/UPD connections.
dus daar kan ik dingen invullen:
Outgoing Control
protocol : hier vul ik in TCP (heb keus uit UDP en tcp)
Port Range: start 8000
Port Range: finish 8100
dan zit er onder incomming data:
presies het zelfde keuses uit bovenstaande en die vul ik ook presies het zelfde in.
maar werken ho maar
mijn eerste vraag was doe ik iets fout meschien? verkeerde poort range of moet TCP, udp zijn ? en mijn andere vraag was hoe kan ik zien of die poorten op router ook echt open zijn op router?
alvast bedankt
ik heb zinds een maand of 2 een router gekocht (sitecom dc201) alles werkt prima behalve 1 ding wat ik maar niet aan de praat kan krijgen: ICQ bestanden ontvangen (verzenden werkt prima)
wat heb ik gedaan al:
uit het grote poort mapping verhaal heb ik het volgende gevonden: dat je bij users not using proxy moet aan zetten en use the following tcp lisining ports: nou dan vul ik 8000 tm 8100 in. dan werkt het nog niet
dus heb ik op router gekeken en daar stond:
This feature is only required if you wish to use Internet applications which require 2-way communication, multiple connections, or combined TCP/UPD connections.
dus daar kan ik dingen invullen:
Outgoing Control
protocol : hier vul ik in TCP (heb keus uit UDP en tcp)
Port Range: start 8000
Port Range: finish 8100
dan zit er onder incomming data:
presies het zelfde keuses uit bovenstaande en die vul ik ook presies het zelfde in.
maar werken ho maar
alvast bedankt
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?