Hoe kan ik zien of poorten open zijn op router?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
Ok ik worstel al een paar dagen met het volgende :)

ik heb zinds een maand of 2 een router gekocht (sitecom dc201) alles werkt prima behalve 1 ding wat ik maar niet aan de praat kan krijgen: ICQ bestanden ontvangen (verzenden werkt prima)

wat heb ik gedaan al:
uit het grote poort mapping verhaal heb ik het volgende gevonden: dat je bij users not using proxy moet aan zetten en use the following tcp lisining ports: nou dan vul ik 8000 tm 8100 in. dan werkt het nog niet
dus heb ik op router gekeken en daar stond:

This feature is only required if you wish to use Internet applications which require 2-way communication, multiple connections, or combined TCP/UPD connections.

dus daar kan ik dingen invullen:
Outgoing Control
protocol : hier vul ik in TCP (heb keus uit UDP en tcp)
Port Range: start 8000
Port Range: finish 8100

dan zit er onder incomming data:
presies het zelfde keuses uit bovenstaande en die vul ik ook presies het zelfde in.

maar werken ho maar :( mijn eerste vraag was doe ik iets fout meschien? verkeerde poort range of moet TCP, udp zijn ? en mijn andere vraag was hoe kan ik zien of die poorten op router ook echt open zijn op router?

alvast bedankt :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je zou een servertje kunnen draaien (Web of ftp server) op poort 8010 en als je die dan van buitenaf kunt bereiken dan weet je iig dat die poort openstaat.

Heb je nog meer configuratie mogelijkheden voor poorten op je router..?
TCP is iig wel de juiste protocol keuze!

Wees consequent, maar niet altijd

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
The "Virtual Servers" feature allows Internet Users to access PCs on your LAN

optie zit er ook op maar dat is volgens mij idd om een webservertje te draaien daar moet ook een intern ip invullen dus ftp serv 21 gaat naar 192.168.0.2 enzz terwijl ik met dat andere alleen poort open kan gooien voor aps (lijkt mij)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je moet de poorten ook onder Virtual Servers invullen. Je laat ze dan dus gewoon naar jouw LAN ip doorwijzen. Voor elke op de router aangesloten client kan je dan dus een aantal poorten openzetten. De poorten die je daar invult staan altijd open. Dit is bv nodig voor een webserver of voor ICQ file send. Je moet je range dus ff daar invullen (en weghalen bij die andere sectie) en dan moet et werken!

edit:

Als je geen range kan gebruiken onder virtual servers, map dan gewoon een 6 of 7 aaneengesloten poorten, want meer heb je toch vaak niet nodig. Die 100 uit grote Poortmapping verhaal is sowiso zwaar overdreven. Ik zou 20 poorten mappen als je een range in kan vullen en als je ze 1 voor 1 in moet vullen dan gewoon net zo veel als kan.

Wees consequent, maar niet altijd

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
hmmmm ik moet eerlijk zeggen complimenten aan de sitecom helpdesk. ik dacht dat het een stel prutsers waren maar valt toch best mee. volgens hun moest ik helemaal niks met poorten doen maar gewoon bij tab server ipv user aanvinken use firewall en dan vinkje not using proxy en dan zou het moeten werken, en idd werkt weer prima :)

dit is mijn eerste goede helpdesk ervaring zinds tijden,(ben al paar maanden alleen die van chello gewend |:( )