Toon posts:

Welke netwerkkaart, WOL functie???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik thuis een netwerkje wil leggen tussen twee computers, en ik wil dat de ene computer (die internet deelt) als het ware "wakker wordt" als ik met de andere computer (gastcomputer) wil gaan internetten. Wat voor soort netwerkkaart moet ik dan precies aanschaffen.

Kan mij iemand vertellen wat een WOL functie precies inhoud.

Verwijderd

WOL = Wake on LAN, als de netwerk kaart een LAN signaal binnenkrijgt maakt ie de pc wakker (hij zet hem aan)...
bijna iedere netwerkkaart heeft deze functie tegenwoordig, dus ik zou gewoon voor een kaartje met realtek chipset gaan als thuisgebruik het enige is wat er mee moet gebeuren. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Maar wanneer krijgt hostcomputer dan een lan signaal, bij het opstarten van de gastcomputer, of pas bij het inloggen in windows

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:09
Hij krijgt nooit een signaal! |:( je moet dat zelf doen met een speciaal programma.

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 18:26
Op dinsdag 16 april 2002 11:59 schreef inTIMidate het volgende:
Hij krijgt nooit een signaal!
???

Je start je gastcomputer op, en genereert een signaal naar de hostcomputer. Vervolges start de host op, waana je kan internetten met de gastpc.

Ik neem aan dat je ook wil dat de host zich weer uitzet (automatische?) aangezien je meestal een WOL gebruikt als je of niet bij de host kan (fysiek), of je wilt energie besparen (en je kan zo je host onnodig aan laten staan). Zodoende zou je dus ook willen dat de host ook weer uitgaat, en dat zou je kunnen doen door een bepaald deel in je register aan te passen. (ik weet zo ff niet welke). Als je dan na een ingesteld aantal minuten geen data meer verstuurd via het internet, dan schakelt de host zich automatisch uit.