Toon posts:

Verschil oolermaster cpu coolers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze coolers

CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA 1.4Ghz/1900
CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA 1.4Ghz/2000+ Coolermaster High Performance Cooler tot 2.2Ghz CoolerMaster Low Noise CPU Cooler tot 2000+

hebben ze oa bij Informatique, maar wat ik me afvraag:
De coolers zien er hetzelfde uit op de ventialtor na die er op zit. Er is er maar 1 met een ander koelblok, en dat is die hig performance kooler, die is van koper. En die kost ook gelijk 45 Euro.

Mijn vraag, het verschil tussen die andere koelers, is dat puur het verschil in ventilator?? Ik heb nu een coolermaster die tot 1200 mhx zou koelen, en daar heb ik de ventilator afgeschroeft en een casefan van 8*8 opgeschroeft.
Als alleen de ventilators schelen dan heeft een andere Coolermaster geen zin, tenzij het die kopere is natuurlijk.

Scheelt dat trouwens veel?? Koelt koper echt beter?

Verwijderd

koper koelt VEEL beter, check je BINAS op thermische waarden.
en jah ik denk inderdaat dat bij die andere het simpelweg om een andere fan gaat, maar ook dat kan behoorlijk schelen

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/130126.gif

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/130127.gif

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/130133.gif

Deze zijn het dus...

Die eerste heb ik, met een 8*8 case fan erop, maar mijn thunderbird (sig) wordt soms nog 65 graden.

Verwijderd

Die Coolermaster High Performance Cooler (HHC-001) koelt wel goed, maar maakt ook behoorlijk wat lawaai, dacht 46.5 DBa.

De rest is vrijwel hetzelfde, behalve de fan die er op zit, en daarmee ook het geluid dat ze produceren.

Verwijderd

Als die op de pics het zijn, dan hebben die 1e twee modellen ook een andere heatsink, 1 is rechthoekig 1 is vierkant. Dus lijkt mij het koeloppervlak verschillend en we weten natuurlijk hoe groter het koeloppervlak hoe beter.

Maar kijk eerst of je ruimte hebt op mobo voor een grotere, ik had MSI K7Tpro2 mobo met duron750 en wou grotere coolermaster opzetten maar een spoeltje zat in de weg dus dat ging niet

Verwijderd

hmmzz..
niet dat die coolermasters slecht zijn hoor
maar ik zou gaan voor de Alpha PAL8045T en daar een
Enermax 80mm regelbare fan op zetten. :)

mijn thunderbird 1400 is stressed maar 42 graden (met
burnk7.exe gedaan, half uurtje laten lopen, dus echt
wel goed getest) en idle zo'n 37. *D

d'r zit natuurlijk wel een stevig prijsje aan..

75 euro voor de alpha heatsink en 19 euro voor de fan. :/

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 13:02 schreef CrovaX_ het volgende:
hmmzz..
niet dat die coolermasters slecht zijn hoor
maar ik zou gaan voor de Alpha PAL8045T en daar een
Enermax 80mm regelbare fan op zetten. :)

mijn thunderbird 1400 is stressed maar 42 graden (met
burnk7.exe gedaan, half uurtje laten lopen, dus echt
wel goed getest) en idle zo'n 37. *D

d'r zit natuurlijk wel een stevig prijsje aan..

75 euro voor de alpha heatsink en 19 euro voor de fan. [afbeelding]
hmm, 75 euro voor alleen de cpu cooler, wel een beetje aan de ruige kant voor mij. Heb net een dure casemod achter de rug.
Nu wordt mijn cpu 65 graden stressed, wel veel, maar ik heb er geen last van ofzo. Hij loopt niet vast door die 65 graden, t'is dat ik het weet, anders ,merk je het niet.

Verwijderd

ik heb zelf de cooler master HHC-001 deze koelt erg goed alleen maakt veel lawaai op 12 volt zo'n 47 dB. ik heb hier maar ff een schakelaartje tussen gezet om hem op 5/8/12 volt te schakelen. op 12 volt houdt hij mij AMD XP 1800 op 32 graden en fully stressed rond de 40 graden dus ik klaag er absoluut niet over!!!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 16:50 schreef Jiver het volgende:
ik heb zelf de cooler master HHC-001 deze koelt erg goed alleen maakt veel lawaai op 12 volt zo'n 47 dB. ik heb hier maar ff een schakelaartje tussen gezet om hem op 5/8/12 volt te schakelen. op 12 volt houdt hij mij AMD XP 1800 op 32 graden en fully stressed rond de 40 graden dus ik klaag er absoluut niet over!!!
die coolermaster HHC-001 heb ik overwogen, maar 46 euro is wel veel voor een cooler....

en die spire is 22 euro, scheelt de helft :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:36 schreef Athlon-Rules het volgende:

[..]

die coolermaster HHC-001 heb ik overwogen, maar 46 euro is wel veel voor een cooler....

en die spire is 22 euro, scheelt de helft :)
jep hij is duur maar erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
kickje :)
Pagina: 1