[WinXP] Kan geen computers zien met RAS

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Probleem is dus dit, we hebben een RAS-verbinding op de server (NT4) aangemaakt, die werkt goed in combinatie met Windows 98 systemen.
Maar een Windows XP systeem wil geen computers op het netwerk zien, dus ook de server niet! :(

Nu zijn we er al achter dat dit komt omdat er geen NetBeui in XP zit, want als we dat protocol uitschakelen op een Windows 98 bak heeft die het zelfde probleem. Netbeui op XP installeren kan wel, maar weer niet voor RAS, dus daar schieten we ook niets mee op. :'(

Ik heb de search al gebruikt, maar kan geen specifieke oplossing voor dit probleem vinden... iemand? :?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Lukt pingen wel?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik wist dat ik iets vergeten was te melden ;)

Ja pingen gaat gewoon goed, hij krijgt alleen op een of andere manier de NetBios namen niet door...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 11:38 schreef Merely het volgende:
--> [forum=19]
Ehh.. oeps..

Sorry :)

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Laat maar, we hebben het IPX protocol zowel bij de server als bij de client geinstalleerd, en daarna werkte alles goed :)

Verwijderd

ipx protocol genereert overhead, staat netbios op tcp/ip wel ge-enabled op de xp machine.

Als je accu leeg is, zet je er dan direct een nieuwe accu in?

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Hmmz, zal ik zo eens bekijken.

Het is idd geen nette opslossing om maar gelijk een compleet ander protocol te gaan gebruiken, maar het gaf iig even een mooie oplossing voor ons probleempje :)
Pagina: 1