TCP/IP werkt niet in multiplayer-spellen

Pagina: 1
Acties:

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kan geen enkel spel spelen in multiplayer via TCP/IP. :?
Het spel ziet de andere pc's niet of klapt er gewoon uit (Motorcross Madness 2).

Onder Windows (2000/XP) zie je echter gewoon alle pc's in het netwerk, sterker nog, het gaat als een speer!

Heb het geprobeerd met DHCP-server en vaste IP-adressen. :(
Ik heb al twee nieuwe Intel-netwerkkaarten geprobeerd, maar daar zit het 'm niet in. Zie sig voor verder configuratie.

Iemand nog suggesties/mogelijke oplossingen?

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Topicstarter
Schopje! 8-)

Ben nog steeds op zoek naar een oplossing voor het probleem. Heb inmiddels ook een ander mobo geprobeerd, nl Epox 8K3A+.
Hielp ook al niks :( .

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Draai jij of de andere pc een firewall? Staat de XP firewall voor de netwerkkaart uit? Probeer eens een webserver of ftpserver te draaien op de ene pc en die dan via de ander te bezoeken.. Als je de andere kan bereiken dan ligt het misschien aan het spel zelf.. :?

Wees consequent, maar niet altijd

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Gebruikt midtown madness wel tcp/ip ? niet toevallig ipx ? ik zou het zelf niet weten, maar er zijn veel spellen die nog ipx gebruiken, ipv tcp/ip. En zet inderdaad alle firewalls eens uit, en probeer de pc waar de server op draait eens te portscannen, om te kijken of die port wel open staat. dan heb je een beetje een id waar je het probleem moet zoeken.