Toon posts:

CCFL uit scanner gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Heb juist mijn HP 5100C scanner gesloopt omdat dat ding geen goesting meer had om deftig te scannen :'( .
Maar via GoT >:) kwam ik op het idee de lamp te gebruiken in mijn casemod, of poging tot :)
Nu heb ik de lamp zelf en de inverter apart gehouden en over die inverter heb ik nu een vraagje.
Er zit een connector op met 3 pennen:
+24V (zal dus nog een gestabiliseerde voeding moeten maken, om dan weer om te zetten in AC |:( )
G (van ground ;) )
CONT (van control :? )
Iemand die weet waar die "control" voor dient en of daar eventueel een spanning moet aangelegd worden (waarschijnlijk +5V of zoiet). Heb geen goesting het spel naar de k****n te helpen, kdoe dat al genoeg!
Op de inverter staat trouwens nog de naam Tokin, misschien dat dit ook helpt?
Bij voorbaat dank voor de (intelligente) reacties!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

Ik vermoed dat die print die je hebt maar deels uit de inverter bestaat en dat er ergens een spanningsregelaar zit die er 12V van maakt richting de invertor. Probeer eens vanaf de aansluitingen van de CCFL terug te zoeken naar het begin van de invertor, en meet wat voor een spanning daar op staat. Overigens heb je als het goed is de voeding van de scanner zelf ook nog: waarom dan een nieuwe bouwen?

Maak anders eens een scan of foto van die print dan kan ik of iemand anders kijken hoe het zit..
Bij mijn eigen scanner kon er meer dan de helft worden afgezaagt van de print en werkte hij vervolgens op 12V.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn scanner kapot is zal dat moeilik gaan om een scan te maken :9
Maar ik ken iemand met een digicam, zal vanavond misschien wat foto's posten (als ik doorheb hoe dat moet, nog nooit gedaan)
Op de print staat wel degelijk dat er +24V moet aangesloten worden.
Als ik de schakeling terugvolg moet ik de volledige combinatie van 4 printen (inverter, sensor print, parallelle interface print tot aan de voedingsprint) gebruiken om de lamp te doen branden! En dan weet ik nog nie of die zo gemakkelijk aan te schakelen is (met die mysterieuze CONT)!
Heb trouwens de website van Tokin al bezocht en vind daar niets over die schakeling.
Er zit trouwens ook een fuse van 1,6 amp op die schakeling terwijl de stroom op een bepaald moment via zo'n flinterdunne lintkabel (geen flatcable) moet!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 11:07 schreef TweakViper het volgende:
...omdat dat ding geen goesting meer had om deftig te scannen...
uit de zin kan ik opmaken wat je bedoelt, maar het is een nogal vaag woordgebruik. :? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 14:15 schreef SiQDiZ het volgende:

[..]

uit de zin kan ik opmaken wat je bedoelt, maar het is een nogal vaag woordgebruik. :? :Y)
Wat is daar vaag aan?
Ik kom uit West-Vlaanderen!
Misschien verklaart dat veel?!
Ik wil dus gewoon zeggen dat dat pokkeding niet meer werkt zoals het moet (rode strepen in het beeld, blauwe schijn in het beeld en een ratelend geluid)!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus zelf gevonden hoe die lamp aan moet: gewoon een spanning van +5V aan die CONT en de lamp brandt :)
Nu heb ik gevoeld dat die lamp al na 30 seconden behoorlijk warm wordt!
Dit wil dus zeggen dat het helemaal geen CCFL is |:(
Kan iemand mij zeggen of dat dit bij alle scannerlampen zo is? Zou kunnen toch aangezien ze meestal niet lang hoeven te werken?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Op dinsdag 16 april 2002 18:36 schreef TweakViper het volgende:

[..]

Wat is daar vaag aan?
Ik kom uit West-Vlaanderen!
Misschien verklaart dat veel?!
Ik wil dus gewoon zeggen dat dat pokkeding niet meer werkt zoals het moet (rode strepen in het beeld, blauwe schijn in het beeld en een ratelend geluid)!
Men verstaat mij ook hoor! Nederlands praten hé, m8! :)
Op woensdag 17 april 2002 08:05 schreef TweakViper het volgende:
Ik heb het dus zelf gevonden hoe die lamp aan moet: gewoon een spanning van +5V aan die CONT en de lamp brandt :)
Nu heb ik gevoeld dat die lamp al na 30 seconden behoorlijk warm wordt!
Dit wil dus zeggen dat het helemaal geen CCFL is |:(
Kan iemand mij zeggen of dat dit bij alle scannerlampen zo is? Zou kunnen toch aangezien ze meestal niet lang hoeven te werken?
Scannerlamp krijgt altijd warm. Maar misschien kan het geen kwaad.
Pagina: 1