• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 19:47
Een echte tweaker gaat op vakantie een neemt mee:
- Laptop
- MP3 Speler
- Digitale fotocamera
- GSM
- Electrische tandenborstel *D
- Electrische scheerkwast (8>

Nu is er echter 1 probleem. Deze tweaker gaat richting Engeland en nu is het (volgens mij) zo dat de stroompjes die daar uit de muur komen net iets anders zijn dan in het vertrouwde polderlandje. |:(

Volgens mij zijn hier wel oplossingen voor in de vorm van verloop stekkers, maar ik weet niet of dat voldoende is (en er misschien een of andere spannings omvormer nodig is). :?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem aan kan pakken?

• jjbstolk
  • Laatst online: 15:45
Je moet alleen effe bij een doe het zelf zaak ofzo een stekker halen die van een nederlandse stekker naar een Engesle gaat, de spanning was daar dacht ik wel hetzelfde!

• Sjab-X
Op dinsdag 16 april 2002 11:09 schreef DenniZ-X het volgende:
http://www.conrad.nl/.... :)
Kijk, dat zijn berichten. Ik was al bang dat ik het met 1 dagje foto's schieten moest doen. Thnx!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

kheb een flinke lading aan transformatoren uit de tijd dat ik nog een Super Famicom (snes, maar dan japans :) ) en soortgelijke consoles had. Dus... er bestaan gewoon transformatoren in de vorm van reisstekkers.

En een beetje Tweaker koopt gadgets die je internationaal kan gebruiken. Ik heb bij mijn oude MD-mans namelijk netadapters die geschikt zijn voor 100-250 volt-gebieden. Zijn "tourist"-class of zo, staat op de doos. En hee, deze adapters kan je ook gebruiken voor andere gadgets, die ook 4,5 volt hebben :)

En je kan natuurlijk zelf een accupack bouwen waardoor je je camera/ipaq met gewone batterijen kan opladen/gebruiken :P .

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Afbeeldingslocatie: http://www.themotorcycleshop.com/bike/pix/serottafit.jpg

Dynamo eraan en klaaaar ;)

Mgoed... serieus: gewoon reisstekkers meenemen dus.

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40

Knutselsmurf

LED's make things better

De meeste laptops hebben geen enkel probleem met 120 V. Ik weet niet zo uit mn hoofd wat ze aan de andere kant van het kanaal gebruiken, maar voor je laptop heb je iig genoeg aan een reisstekker. Voor alle apparaten moet je even op de adapter kijken. Meestal staat er wel op 120-230V en 50-60Hz. Dat betekent dat ze alles vreten wat er waar dan ok ter wereld aan prik uit de muur komt.

- This line is intentionally left blank -

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
je kunt ook zo'n kleine spanningsbeveiliging (erbij) kopen, just voor de zekerheid.

• Sjab-X
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat zowel de oplader van m'n Ixus en de adapter van m'n MP3 unit 100-240v aan kunnen.
Even een wereldstekkertje aanschaffen zodat de pinnetjes ook gaan passen en volgens mij moet het dan gaan werken.

De home-trainer-met-dinamo kan altijd als backup meegenomen worden >:)

Verwijderd

Een reisstekkertje is zeker geen slecht idee. Ik herinner me nog een vriend van me die in een jeugdherberg in Edinburgh de pinnetjes van de stekker van z'n scheermachine wat open of toe (weet niet meer juist of de gaatjes nu dichter of verder van elkaar staan) had geplooid en zo al njieeeee .... njieeee ... nj ... nj ... njieeeeee ... nj ... njieee-end (met horten en stoten dus) aan het scheren was ;)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 10:06

BaRF

bijna kerst

voor je gsm, nokia/siemens/ericsson heb je voor nog geen €10,- een lader-sleutelhanger waarmee je je gsm tot 5 keer kunt opladen met een standaard 9v batterijtje (zon blok ding)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De meeste engelse hotels hebben in de badkamer een continental stopcontact om je te scheren. Een stekkerdoos en verlengsnoer zijn dan dus ook voldoende.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:17

_WgV_

It's a magical world!

Huh, ik was in engeland en heb daar gewoon m'n 3310 en me jvc r-70 (portable md) opgeladen!!! Ligt het aan mij of hebben ze daar 'gewone' stroom??? :?

#StopBurningStuff

Pagina: 1