Toon posts:

2 netwerkkaarten op 1 computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al 2 weken loop ik te klooien om 2 netwerkkaarten op pc goed te laten draaien.
IK had al een bestaande netwerkomgeving van coax. Nu heb ik een laptop erbij maar die heeft alleen een een utp aansluiting. Omdat ik nog geen extra geld wil uitgeven om alles om te zetten in UTP leek mij de goedkoopste oplossing om 2 netwerken kaarten te gebruiken. 1 voor een crosslink met mij laptop en de andere voor de rest van het coaxnetwerk.

Heb nu de volgende situatie:
pc2 pc1 Laptop
10.0.0.2 10.0.0.1 192.168.0.2
255.255.0.0 255.255.0.0 255.255.255.0

192.168.0.1
255.255.255.1

Helaas de netwerkkaart met 10.0.0.1 krijg ik niet aan de praat. Kan lokaal pingen en krijg verder geen conflicten, maar kan hem niet van de andere pc bereiken..
Waar kan dit aan liggen?
En is deze opstelling auberhaupt wel mogelijk?

Greetz Marbov

Ps ALs ik de laptop en pc2 instelling opdraai en fysiek verander van netwerkaart dan werkt pc2 wel en de laptop niet.. HEt is de netwerkkaart van 10.0.0.1 die niet wilt werken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

A Greetz onder een post mogen niet.
B je subnetmasker van 255.255.255.1 klopt niet moet gewoon 255.255.255.0 zijn.
Je hebt in in pc2 twee nics zetten neem ik aan.
Ik denk dat je gewoon een brakke nic hebt staan ze wel in je config scherm

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:44

JohnD

Bernd

okay ik heb geen antwoord maar ik wil wel ff weten waarom je bij dat klasse c adres 2 verschillende subnets hebt gekozen

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was een foutje van 255.255.255.1 moet uiteraard. 255.255.255.0 zijn...
Ik had alles eerst in dezelfde subnet gehangen.. Maar ik had van iemand een tip gekregen dat dit wellicht een storing kan veroorzaken dus vandaar had ik deze verschillend gemaakt.
Er zit idd wel een oude netwerk kaart een oude realtek isa 10Mb (niet plug en play) netwerk kaart.. Draait momenteel op ne2000 compatibel driver.. Als ik de orginele gebruik dan krijg ik hem helemaal niet aan de praat...

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je geen irq conflict

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb totaal geen conflicten...
Maar ik heb nu wel iets anders gevonden waar het misschien aan kan liggen.. Ik heb als OS win98.. gaat dit eigenlijk wel samen?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

jahoor het is gene probleem om win 98 te gebruiken heb ikz elf ook vaak zat gedaan

Verwijderd

Ik zit nu met een soortgelijk probleem.

Ik heb hier een draadloze verbinding liggen voor de @home verbinding! nou gaat deze verbinding voor het Interne Netwerk lang niet zo snel. Nou vroeg mijn pa of ik niet ff de oude coax-verbinding kon gebruiken. Ik proberen, wil maar niet lukken.

De coax-kabel is direct verbonden met de andere pc. Zijn de Ip's ingesteld op 192.168.0.1 en.2

De pc's draaien win2k en ik wil dus de draadloze verbinding gebruiken voor het internet en de coax gebruiken voor het interne netwerk.
De reden hiervoor is ook dat de backup(700mb) overgepompt worden via dit netwerk en als ik dat via het draadloze netwerk doe dan wordt het internet er niet sneller op omdat dit over hetzelfde lijntje gaat!

nou goed, ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen met die lekker irritante probleem.

Laterz 8)7

Verwijderd

het interne netwerk via de coax laten lopen en het internet via de draadloze verbinding laten lopen
Pagina: 1