Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Aureal is overgenomen door Creative en dit heeft volgens mij geen positieve gevolgen voor Aureal =(
A3D is echt wel mooi om te horen maar het is maar net of je kiest voor EAX of A3D....
Verwijderd
wat betreft de DIGI-aansluiting is de TerraTecDMX Fire1024 voor de zelfde prijs als de SB Live, maar de DMX Fire heeft een DIGI optisch en Coax slot aansluiting er bij voor die prijs, plus Aureal en AEX, voor die prijs.
Heb je in de toekomst geen DIGI out/In nodig dan is de 1024 Live een leuke kaart.
http://www.hardwarex.nl
Zoals ik iemand ooit heb hooren zeggen:
"Zonder A3D heb je Half-Life niet gepeeld"
Dat zegt wel genoeg over A3D.
Verwijderd
Nu doe ik het weer met mijn ouwe vertrouwde Live!
ps iemand geintreseerd in een sq2500
Alleen de WaveTable valt me en beetje tegen (hapert bij het afspelen van MIDI files, denk dat het met een 100MHZ bus wel wat mee zal vallen), maar met die WavBlaster connector zou je 'm kunnen vervangen door bijv. een Yamaha DB50XG.
BTW, weet iemand waar ik DLS-wavetables kan downloaden?
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
of de sonic fury van Videologic, heb je de sensaura technieken er ook nog bij.
Heb zelf nu de laatst genoemde en had vroeger een Vortex2 kaart van videologic. En ik zie de overstap als een stap voorwaarts. Nu nog ens de 2 laatste boxen aansluiten en ik heb voor me computertje een 5.1 systeem ... sweeeeet
meneer licht jaren
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Creative = Is voor kneuzen (soort imac gebruikers)
Dus trek je conclussie!
20*350ZO45°
Alles even op een rijtje
Terratec Xlerator Pro: ~165 piek
Pro
- A3D 2.0
- Digitale uitgang (ik heb idd Minidisc rec.)
Con
- Driver support (zijn ze echt nog niet af?)
- Wavetable (dat sux, want ik heb P2 333Mhz)
Creative SB Live! 1024: ~150 piek
Pro
- Creative is niet falliet > support (nodig?)
- Meesters in MIDI/Wavetables
Con
- Geen digitale uitgang
- AEX (ook leuk, maar toch minder)
Ik ga denk ik voor de Terratec.
A3D en OptOut geven de doorslag... en de drivers- en wavetableproblemen kunnen heel goed afhankelijk zijn van OS / Gebruiker.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
De Terratec heeft twee jaar garantie, klinkt beter is makkelijker qua installatie. En de kaart ziet ook veel beter uit (de layout en de afwerking) en er zit een manual die zelfs grappig is af en toe.
Oh,ja en de support is Great. (al enkele keer naar toe gebeld om wat te vragen)
En wat kan hij:
Sensaura ZoomFX
Sensaura MacroFX
EAX 1.0
EAX 2.0
A3D 1.0
A3D 2.0 (dit komt binnekort beschikbaar)
Verwijderd
Maar als het zo is dan weet ik wat er strax in mijn kast hangt! :-)
weet je zeker dat dat de 1024 was, want er is ook nog een gowone DMX, die is beter en duurder?
Verwijderd
Wat een enorm ***** vind ik dat zeg...onderbouw je flame, of hou gewoon je mond...
ik zou geen creative nemen.
Ik heb nu een sblive player oem en hij zuigt die surround is echt nix, zelfs dolby prologic is beter.
Ik vind dat de surround qua echtheid bagger is.
mzzl
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
Laten we lekker link gaan doen...
Verwijderd
en in een tabelletje met specs. staat toch duidelijk dat:
de creative labs live! 1024 een coaxiale dig. uit heeft en de terratec dmx xfire 1024 een optische dig. uit. Dus ze hebben allebei een digitale uitgang.
btw. ik ben ook nog heftig aan het twijfelen welke kaart ik ga kopen...
oh en er staat ook bij dat de terratec...1024 ook sensaura3d ondersteund...
de creative labs live! 1024 een coaxiale dig. uit heeft ... [/quote]Een coaxiale uitgang voor hun eigen digitale speakers! Ik meende dat je er met wat getweak wel een MD-speler aan kon hangen, maar daar issie in eerste instantie niet voor bedoeld. Boevendien is een optische uitgang toch veel mooier?
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
Hey Sub, die sq2500 he? wat wil je daarvoor?
Verwijderd
Verwijderd
Of een iets duurder setje van http://www.hoontech.nl die kant en klaar is.
http://www.HardwareXpo.net
*HANS, dan zul je een COAX-IN hebben op je speler/recorder, want het kan nooit van Coax naar optisch met een kabeltje, ik heb zelf ook de RETAIL versie met dat gele uitgangetje boven aan...
Terratec Xlerator Pro: ~165 piek
Pro
- A3D 2.0
Is inderdaad beter dan EAX. EAX heeft 3 gedefinieerde ruimten, A3D berekent gewoon exact naar gelang de grootte van de ruimte. Niet dat je zoveel verschil hoort hoor.
- Digitale uitgang (ik heb idd Minidisc rec.)
Con
- Driver support (zijn ze echt nog niet af?)
Ze zijn wel af, maar zullen nooit worden doorontwikkeld (verwacht ik).
- Wavetable (dat sux, want ik heb P2 333Mhz)
Die klinkt idd iets minder dan de Live! wavetable, maar dan moet je hem wel regelmatig gebruiken natuurlijk.
Creative SB Live! 1024: ~150 piek
Pro
- Creative is niet falliet > support (nodig?)
Nieuwe drivers zijn altijd wenselijk.. We zijn tenslotte tweakers
- Meesters in MIDI/Wavetables
Meester wil ik niet zeggen, ze klinken redelijk goed.
Con
- Geen digitale uitgang
- AEX (ook leuk, maar toch minder)
EAX dan, want een beurs is ook leuk
Ik ga denk ik voor de Terratec.
A3D en OptOut geven de doorslag... en de drivers- en wavetableproblemen kunnen heel goed afhankelijk zijn van OS / Gebruiker.
>Precies! Succes ermee!
gedoe, maar ik durf te wedden dat weinigen van jullie ze ALLEBEI met dezelfde muziek/games gehoord hebben (no offence)
de live en de xfire hebben allebei hun sterke punten en met dingen als gewoon plain muziek luisteren hoor je dus echt geen verschil.
met spelletjes is het maar net een kwestie wat ze ondersteunen, dat moet je dan maar voor lief nemen
Eén heel belangrijk argument (IMHO) is dat de live een PROGRAMMEERBARE chip heeft en die terratec niet......
AEX is niets, het stelt niets voor, het geeft je helemaal geen voordeel. De Live 5.1 heeft dan wel lekkere DVD support.
A3D geeft je veel voordelen, kijk maar eens naar onze vriend Renkie
Verwijderd
Mijn Xlerate Pro had een defecte Line In en heb ik terugestuurd. Het duurde 6 maanden totdat ik eindelijk doordrong dat ik echt een nieuwe/andere wilde. Het wordt dus toch de Live 1024 Retail, omdat die Xlerate niet meer gemaakt wordt...
shit sorry, herstel, Terratec is idd niet failliet, maar A3D wel..
Verwijderd
Daarvoor had ik een Live value, dus ik heb ze wel allebei gehoord. Ik hoor dus echt geen ruk verschil he, ook niet bij spelletjes!
Die optische uitgang is alleen wel fijn, daarom heb ik hem ook gekocht. Maar verder boeit het echt niet.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
voor uitleg en foto's:
http://www.HardwareXpo.net/sblive1.html
Verwijderd
Inmiddels liggen ze wel haast overal !
Verwijderd
Ik zie het niet staan bij norrod.nl....waar heb je die gezien voor 90 piek?Op maandag 01 januari 2001 16:50 schreef HaTeWaY het volgende:
Guillemot Maxi Sound Fortissimo -> EAX 1 & 2, A3D 1.0, optische uitgang, goede support : 90 gulden bij norrod.nl