Raid 0 met 2 verschilende HD`s

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 13:17
Hoi,

Ik wil een mobo met raid kopen, ik heb nu 1 45gb ibm 7200rpm.
Ik wil er een 40gb maxtor bij gaan zetten omdat ik niet echt te vreden ben met ibm. Maar kan ik er dan raid 0 van maken en gaat dit dan goed. omdat het 2 verschillende schijven zijn.

alvast bedankt.

Verwijderd

Lijkt me dat het wel goed zal gaan, zie anders ff de FAQ.

Die Maxtor schijf, das toch geen D74x, die doet het nie zo goed in RAID-0, zie het topic over Sisoft Sandra Raid-0 scores. En wat is er mis met IBM?

[off-topic]
Hoi,
[...]
alvast bedankt
Dat hoeft niet per se
[/off-topic]

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 13:17
Met IBM is niets mis maar met de schijven wel. De schijf die er in zit is 2x terug gemoeten omdat hij defect was. en daardoor ben ik 2x data verloren. niet iets waar ik op zat te wachten.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Twee verschillende grootes kunnen denk ik nog een probleem vormen, het lijkt me in iedergeval niet echt 'gezond' maar behoorlijk corupt gevoelig. Maar ik heb het nooit geprobeerd dus ik zou zeggen kijk wat het doet (meld het effe achteraf wat de bevindingen zijn).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25

tweakerbee

dus..?

Je zult alleen een strip array van 40+40GB = 80GB kunnen bouwen. Die laatste 5GB gaat verloren, tenzij je gewoon 2x 45GB erin zet. Scheelt toch 10 gig. :)
Verder: Als die IBM's eenmaal draaien blijven ze dat meestal wel doen (na 6 maanden that is).

You can't have everything. Where would you put it?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-04 22:30

Appie

F1RST Racing

Als je je data niet nog een keer kwijt wilt, waarom ga je dan raid0 draaien?! Dan ben je alsnog afhankelijk van je IBM schijf.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Raid-0 met twee verschillende schijven gaat op zich wel goed..

Lees ook even het volgende: [topic=310264]
Wat is belangrijk bij de harde schijven die ik kies?
Belangrijk is dat beide harde schijven even snel zijn en liefst ook even groot. Je gebruikt namelijk per schijf het aantal byte dat de kleinste schijf groot is.

Voorbeeld: 1X10GB, 2x40Gb
Als je alle schijven gebruikt is er maar 30GB voor raid beschikbaar. Gebruik alleen de twee 40GB schijven dan heb je 80GB voor raid beschikbaar.
En anders kun je nog softwarematige raid-0 gaan gebruiken.. Dan heb je zeker geen problemen..

Maar bedenk wel dat als 1 van de schijven ermee kapt, dat je dan wel al je data kwijt bent!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.