Toon posts:

Imagek is weg, Help mijn Camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
imagek.com is pleitte, en eigenlijk wilde ik voor de komende zomer tot aanschaf overgaan voor zo'n drop in digitaal rolletje.

Zoeken op Google leverde weinig op, en op sommige zites verwijzen ze je naar imagek.

Wie weet een eventueel alternatief (geen digitale camera compleet,die heb ik al) zodat ik mijn ouwe taaie Canon AE1 spiegelreflex om kan toveren naar een digitale.

Heb namelijk zoveel voorzetlenzen, filters, lenzen ed dat ik eens andere foto's digitaal wil maken zonder klik-klaar.

Groetjes,
Erwin

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Ben er eigenlijk ook nog steeds naar op zoek.
Een jaar of 2 geleden heb ik ooit eens gelezen over een "digitaal foto-rolletje" ...Ingewikkeld om uit te leggen, maar het is een normaal uitziend rolletje met een soort van plaatje eraan. (een beetje de vorm van een scheidsrechter-fluitje)
Je zet het ding in je camera als een normaal rolletje. en het uitstekend plaatje komt dan achter de sluiter te zitten.
Je kon er 36 foto's op kwijt en als ie vol was kon je 'm in een speciale socket uitlezen. Destijds moest ie 1500 ouderwetse guldens kosten.
Volgens mij moeten er overigens ook heus wel back-panels voor camera's leverbaar zijn die je normale camera in een digitale omtoveren..

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Andere site/merk:
http://www.siliconfilm.com/

Verwijderd

[zeik mode]
[topic=309815]
[/zeik mode]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, das wat ik zocht. nou nog ff kijken waar ie hier in de buurt te verkrijgen is.
Dat van Imagek was net zoiets alleen de resolutie lag beduiden lager. Een test hiervan stond toen in een dealerinfo.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Om even de zuinige Hollander uit te hangen. Ik las er ook over en was onmiddelijk genezen van het idee dat zoiets toch wel heel tof is.
Het ding kost rond de $800...dat vind ik een hoop centjes voor zoiets. Het is een 1,3 MPixel chip en da's alles. Je kunt er verder geen donder mee.
En als je een digitale camera wil hebben om gewoon te experimenteren kun je voor veel minder (of gelijke prijs) al hele aardige camera's kopen. Zelfs spiegelreflex camera's vallen hier al onder...dus niet klik-klak-klaar :)
Hou gewoon je Canon lenzen en spullen en wacht tot digitale bodies van camera's goedkoper zijn. Mijn minolta spullen liggen op dit moment ook in de motteballen te wachten op dat moment.

Sorry voor de bemoeienis :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Valt nog mee als je bedenkt dat met de de alternatieve rolletjes er maar 40 vol hoef te schieten om al aan het zelfde bedrag te zitten.

1.3 megapixel is genoeg, omdat ik toch niet echt vergroot.

Wil alleen de komende vakantie wat betere plaatjes schieten als vorig jaar.

En als ik na de vakantie dat ding verkoop dan valt het achteraf nog mee.

btw ik zie het niet als een bemoeienis, alleen als een mening en die waardeer ik
Pagina: 1