[OC]Promise driver op A7V

Pagina: 1
Acties:

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik problemen bij het opstarten. Ik denk dat het aan de drivers ligt. Ik kan wel veel nieuwe vinden, heb overal gezocht, google , promise, tweakers, maar windows XP !!! weigert ze te installeren. Kan iemand mij een link naar de juiste drivers geven die ook onder XP werken. Dus promise ATA 100 drivers die voor de onboard controller op de MMOBO A7V werken. Alvast bedankt

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

wat is je probleem dan?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• fortitudo
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

kan geen nieuwe promise drivers onder win XP installeren

booten duurt 2 min.

NOG meer....

Verwijderd

Hier op de site van asus kun je raid-drivers downloaden voor win2k, het lijkt me dat je die ook wel voor xp kun gebruiken.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik kan niet helemaal zien hoe en wat je gedaan hebt, maar probeer dit eens ALS je het nog niet gedaan hebt:

1) Druk je ATA100 schijf eerst aan een standaard ATA66-poort

2) Installeer alle zooi

3) Hang je ATA100 schijf nu WEL aan de promise controller.

M'n collega zat ook met zo'n probleem, heeft een A7Vrev1.02 met ata100 schijfje en moest het op die manier doen. Ik heb zelf ook een A7Vrev1.02, maar geen ata100-schijf... dus heb ik er geen last van gehad.

Succes in ieder geval

• NiMu83

NiMu83

AFCA

ziet ie hem wel in de promise bios?

• fortitudo
Allereerst nog eens de foutmelding. Als ik win XP start en hij doet het normaal dan zegt de Promise Bios 'IDE BUS MASTER ENABLED' en als hij het niet doet, dan zegt hij 'NO ATA 100 BUS MASTER DRIVERS FOUND(of zo)' en geeft de volgende foutmelding 'DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER' en kan ik telkens opnieuw blijven opstarten totdat hij het weer een keer wel doet.

Ik heb de nieuwe drivers al van promise en asus gedownload maar die weigert hij dus te installeren.

Ik moest, wilde ik WIN ME installeren wel eerst de kabels aan de ATA 66 poort hangen, dit hoef ik bij WIN XP niet meer. Zet ik de kabels, zoals gezegd door 'wfvn' op de ATA 66 dan start hij niet op, zegt hij weer 'NO ATA 100 BUS MASTER DRIVERS FOUND' en geeft hij vervolgens een vage foutmelding over de hardwareconfiguratie.

Ik kan me pc alleen opstarten in combinatie met de IDE kabels aan de ATA 100 controller...

Moet je die promise drivers trouwens altijd als bios installeren of kan het gewoon ook in WIndows, in Windows doet hij het iig niet bij mij.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

je hebt promise drivers en een promise bios.
Heb je weleens gecheckt of je een ata-100 kabel gebruikt om verbinding te maken met je HDD en je promise (ata100) connector op je moederbord.
De blauwe connector van je ata-100 kabel moet in je moederbord, en de zwarte in je hdd, (evt grijs is een slave hdd)

• Marsman83
  • Laatst online: 12-04 22:38
Probeer anders hier de nieuwste bios voor de A7V de downen en dan je bios flashen.

Verwijderd

dit ligt echt niet aan winxp he ! dit is een bios probleem, hij zie gewoon jouw schijf niet als opstartschijf,

is gewoon in de bios in te stellen hoor

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 16 april 2002 16:48 schreef Mutant het volgende:

dit ligt echt niet aan winxp he ! dit is een bios probleem, hij zie gewoon jouw schijf niet als opstartschijf,

is gewoon in de bios in te stellen hoor
ja maar hij krijgt het soms, dus ik denk dat het misschien ook aan de kabel kan liggen...

• fortitudo
Ik heb net mijn kabel vervangen, dacht ook dat het daar aan lag. Maar niet dus, nieuwe ATA 100 kabel, zelfde probleem. Heb nieuwste drivers overal voor en ook bios (1010A voor de asus a7v) ook nieuwste Via drivers alleen de promise drivers nog. Maar aangezien hij het de ene keer wel pakt en de andere keer niet, dacht ik aan nieuwe drivers.

De ata kabel zit er ook goed in, rode draadje aan de kant van voeding, en verder was het bij de andere kabel ook zo. Ik kreeg het een tijdje geleden, daarvoor had het ik het niet onder XP, ik weet niet wat ik gedaan heb om dit te veroorzaken. Als ik win XP opnieuw installeer blijft het probleem.

Weet iemand trouwens hoe ik dan de kabels aan de ATA 66 kan zetten en dan toch XP kan opstarten. Misschien kan ik dan het probleem verhelpen met de drivers....

• NiMu83

NiMu83

AFCA

het heeft echt niks met xp te maken...je moet het zoeken in je bios/bios van je promise/of je moederbord is beetje beschadigd.

Je kan de ata100 kabel gewoon in een IDE connector doen, en dan doet hij het ook gewoon. Dus even die kabel uit je ata-100 connector halen en in je primairy IDE connector stoppen...

• fortitudo
De primaire ata controller zit er toch rechts naast(volgens mij, dat is die ata66 controller) en als ik hem daar in doe dan wil hij WIN xp dus niet opstarten zoals ik al zei...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

je moet effe in het bios zoeken dat ie vanaf je hdd start ofzo...kweet het anders ook niet...

Verwijderd

Ik denk dat je U100 kabel niet goed is/zit.
Of je hdd gaat kadunc.
Je kan XP wel opstarten ,maar je moet wel eerst van cd opstarten en drivers installeren.
En boot.ini aan passen ( van uit gaande dat xp net als windows 2000 boot).Als hij het nogsteeds niet doet moet je even in de bios kijken.
groetjes.

• Tom Paris
  • Nu online
Dat heeft dus niets met XP/drivers/bios'sen/kabels te maken. Je moet via de Win XP setup de bootsector opnieuw schrijven. Toen deed ie het bij mij ook weer.
Suc6

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• fortitudo
hoe herschrijf jeje bootsector... :P

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 16 april 2002 19:28 schreef fortitudo het volgende:
hoe herschrijf jeje bootsector... :P
opstarten met de bootdisk van xp, dan de repair functie kiezen als ie alles geladen heeft...

• fortitudo
Heb veel geprobeerd, niets werkt. Ook na allerlei instellingen in de bios. Het enige dat ik denk dat kan werken zijn nieuwe drivers. Die kan ik dus niet installeren. Kan iemand me daarmee helpen. Ik moet ze onder Win XP installeren. Ook kan ik mijn pc niet opstarten als ik de kabels in de ATA 66 doe. Ik denk dat ik als ik de pc zo kon opstarten wel nieuwe drivers kan installeren. Iemand suggesties voor die drivers of het opstarten met de ATA 66 controller....

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op woensdag 17 april 2002 10:10 schreef fortitudo het volgende:
Heb veel geprobeerd, niets werkt. Ook na allerlei instellingen in de bios. Het enige dat ik denk dat kan werken zijn nieuwe drivers. Die kan ik dus niet installeren. Kan iemand me daarmee helpen. Ik moet ze onder Win XP installeren. Ook kan ik mijn pc niet opstarten als ik de kabels in de ATA 66 doe. Ik denk dat ik als ik de pc zo kon opstarten wel nieuwe drivers kan installeren. Iemand suggesties voor die drivers of het opstarten met de ATA 66 controller....
als je boot van de windowsXP cdrom dan kan je op een gegeven moment drivers installeren mbv f5 (dacht ik).
Je moet die drivers even uitpakken op een diskette (hoefd geen bootable disk te zijn.)
Btw, ik heb wel promise drivers voor je...zal ik ze effe online zetten?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 10:10 schreef fortitudo het volgende:
Het enige dat ik denk dat kan werken zijn nieuwe drivers. Die kan ik dus niet installeren. Kan iemand me daarmee helpen. Ik moet ze onder Win XP installeren.
Goede Promise Ultra 100 drivers zitten al in XP hoor (als je tenminste een A7V met KT133 en een Promise Ultra 100 hebt; van nieuwere Mobo's weet ik niet welke allemaal wel en niet drivers standaard hebben).
Ook kan ik mijn pc niet opstarten als ik de kabels in de ATA 66 doe.
Maar dan zijn het toch juist niet je drivers, maar is het gewoon iets anders (bijvoorbeeld de bootsector op je HD; virusje/corruptie/etc.)

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Hier zijn de promise drivers:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/amulder/U100_v200_b11.zip

Je pakt ze gewoon uit op een schijfje...
succes, maar ik denk niet dat het helpt...

Btw dat windows de drivers niet pakt kan hieraan liggen:
-Rechts klikken deze computer
-Properties
-Hardware
-Driver Signing (in het midden)
-Kies de bovenste (Ignore) en zet een vinkie onderaan
-OK & OK klikken

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als we dan toch met drivers gaan smijten: deze zijn nieuwer.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/.../U1xx_v200_b29.zip

Maar moet je dus wel zeker weten welke controller je hebt, dit is voor alle niet-RAID (wel promise, of RAID in niet-RAID stand), tot aan A7V266-E(X). Zie: ftp://ftp.asuscom.de/pub/.../index.txt
(ff geen zin in mooie urls)

Edit: ik ook maar layout verbeterd :o, ik heb nog nooit problemen gehad met 2.xx drivers (1 keer met promise drivers, maar dat was user error; ik installeerde de verkeerde...)

Verwijderd

Tijdens install win2k ook aangeven dat je driver nodig hebt.

F6 bij begin install.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op woensdag 17 april 2002 10:28 schreef Jake het volgende:
Als we dan toch met drivers gaan smijten: deze zijn nieuwer.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CONTROLLER/IDE/ PROMISE/PDC2026x/U1xx_v200_b29.zip

Maar moet je dus wel zeker weten welke controller je hebt, dit is voor alle niet-RAID (wel promise, of RAID in niet-RAID stand), tot aan A7V266-E(X). Zie: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CONTROLLER/IDE/ PROMISE/PDC2026x/index.txt
(ff geen zin in mooie urls)
Ik poste die express niet, want bij veel mensen blijft windows de harde schijven detecteren in een loop en dus start windows niet meer op...Gebruik voor eigen risico zeg ik dan maar... :)

[edit]
effe layout verbeterd :)

• fortitudo
Nou bedankt voor de replies, zelf had ik ook al een aantal drivers gedownload, heb nu een shitload geprobeerd, niks werkt, dat wil zeggen dat de drivers die ik probeer ouder zijn dan die ik er al op heb zitten. Daar kan ik dus niet veel meer mee doen.

Maar nu komt er nog een probleem bij. Ik kan niet meer branden, als ik een cd brand, dan loopt hij op 3%, dat is gelijk na het begin vast. De teller, de tijd loopt door.

Kan ik niet gewoon alles formatteren en de Bios batterij en 3 ur uit halen en dan alles er weer op zetten. Zodat hij alle drivers uit WIN XP install haalt en de bios(sen, ook die van promise) zelf ook weer de originele is.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op woensdag 17 april 2002 10:50 schreef fortitudo het volgende:
Nou bedankt voor de replies, zelf had ik ook al een aantal drivers gedownload, heb nu een shitload geprobeerd, niks werkt, dat wil zeggen dat de drivers die ik probeer ouder zijn dan die ik er al op heb zitten. Daar kan ik dus niet veel meer mee doen.

Maar nu komt er nog een probleem bij. Ik kan niet meer branden, als ik een cd brand, dan loopt hij op 3%, dat is gelijk na het begin vast. De teller, de tijd loopt door.

Kan ik niet gewoon alles formatteren en de Bios batterij en 3 ur uit halen en dan alles er weer op zetten. Zodat hij alle drivers uit WIN XP install haalt en de bios(sen, ook die van promise) zelf ook weer de originele is.
ja kan je doen...je moet toch wat proberen...

• fortitudo
Oke, om hier nog ff op terug te komen. Ik weet niet of het veel nut heeft om er weer een nieuw topic over te openen. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, weer eens, met een diskette met daarop die nieuwste drivers, die build 29 of zo. Die zijn nieuwer. Zegt de windows install ook als ik op f6 druk en ze handmatig wil installeren. Maar dan doet hij het doodleuk niet. Weer niet. Hij wil alleen zijn eigen drivers pakken. Dus in windows en bij de setup wil hij geen nieuwe drivers pakken. Ga, heel omslachtig, weer hd formatteren en proberen via, met de kabels in de ata 66 slots geduwd, windows opnieuw proberen te installeren en nieuwe drivers erop te zetten. Maar aangezien hij windows niet eens wil opstarten met de kabels in die ata66 zal hij dit ook wel niet doen. Maar ik wil er toch echt vanaf.
Pagina: 1