Toon posts:

DVD help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een niewe pioneerDVD 105s 16*40 gekocht. Alleen het beeld en het geluid loopt niet geheel synchroom. Wie weet waar dit aan kan liggen?
Videokaart=Voodoo3 2000
Geluidskaart=Soundblaster 128
Proc=p3 500@560mhz
Sdram=192mb 100mhz
Software=cyberlink PowerDVD 2.0 (ik moet nog iets anders aanschaffen, maar deze had een vriend van me liggen en ik wilde mijn DVD testen).
Ik heb ook een keer een andere DVD speler erin gehad maar die had hetzelfde probleem.
Geluid is langzamer dan beeld.

Bedankt

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Heb je bij je DVD speler DMA aangevinkt staan ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ehm... Welke DVD is dat??? die wil ik dus niet hebben...;)
Een DVD bestaat uit zg. vob-bestanden, waarin video, audio, ondetitels ensow allemaal ingepakt zitten, waardoor bij de-coding géén delay meer kan optreden! Op zich een mooi systeem.
(anders zou je audio-kaart een audio-delay moeten veroorzaken, maar da's nogal een dure bezigheid... (en wil ik graag weten welke kaart dat is, en wil ik ehm wel hebben...:P))

Verwijderd

Ik heb dat ook met dezelfde DVD-drive, en ik heb DMA wel aangevinkt staan.

Verwijderd

ligt aan de software...

ikhad het ook (SCSI drive) na het installen van Windvd was het over

Verwijderd

maar ik heb het met WinDVD en PowerDVD.
Het word vaak helemaal erg als ik hem op pauze zet, en daarna weer verder ga.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DMA ook gewoon aangevinkt staan.
Er zit alleen nog een button voor synchronisatie van gevens overdracht die niet aan stond, ik ga het morgen proberen want mijn vriendin ligt nu te slapen en zal geen zin hebben in mijn 8 speakers + 2comp boxen
[opschepmode]
(versterker met 2*60w 2*80w 2*100w 2*1000w)
[/opschepmode]
;)

Verdere ideeen zijn zeker nog welkom en ik laat het morgen horen of het werkte of niet.

Verwijderd

waar zie jij die knop zitten dan? :)

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Rechter muisknop op Deze computer -> eigenschappen -> tabblad apparaatbeheer -> CD-Rom -> Pioneer DVD-ROM DVD-105 -> Eigenschappen -> Instellingen -> Synchronisatie van gegevensoverdracht (geldt alleen voor SCSI-apparaten, dus niet de 105s).

Verwijderd

Hmmz, kan hem wel aanvinken nl. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zocht naar het woord, ik on alleen op radiobutton komen en die is het niet dus heb ik maar gewoon button gezegd ;). En het is id alleen voor sqzi apparaten.
:(

Waar blijven al die pioneer owners? Met oplossingen, want ik neem aan dat niet iedereen dit probleem heeft.

Verwijderd

schijnbaar wel dus ;)
Trouwens, als ik het op de tv bekijk (via Asus 7100/T) dan heb ik af en toe storingen in het beeld, zoals grote kleurverschillen etc.
Erg irriterend :(

Verwijderd

Topicstarter
En veel mensen hebben hem mij aangeraden

:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinDVD 2.1 retail versie gedowned en het loopt als een tiet :)
Alles loopt synchroom al druk je 1000 keer op pauze en spoel je hem 100 keer heen en weer!

:)

Verwijderd

Als je een 7100t hebt als ik een een pioneer 16x40 105s dan weet je dat je bij asus kaart powerdvd in asus uitvoering krijgt die soft ware speelt heerlijk en je haalt 80 fps of zo met dat afspelen op die kaart ..... tv out heb ik eigenlijk nog niet gebruikt zou t niet weten , en heb m al regiovrij gemaakt dmv biosflash ... jij hebt als t goed is bios versie 1.11 maar daar deed ie t bij mij ook perfect op , dus weet niet wat een voodoo3 d'r mee doet :7

Verwijderd

woar neergehoald?

mail of icq me daar ff voor ;)
plz

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>haalt 80 fps of zo [/quote] hahahaha je hebt voor tv/video/dvd maar 24 a 30 beeldjes per seconden nodig duzzz lijkt me niet dat ie op 80 loopt
Pagina: 1