[Director] errors in shockwave movies,geluid prob?

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik ben dus met director een adventure game aan het maken dat online gespeeld kan worden. in het spel zou je dan van de ene shockwave movie naar de andere kunnen springen en weer terug. nu is er probleem dat ik op sommige pc's/mac's wel last heb van errors en op de andere weer niet.

ik werk normaal op een laptop met win2k, maar ook op me pc thuis een P4-1.7GHz ook win2k. nu heb ik op me laptop geen probleem bij een movie en op me P4 weer wel. daar krijg ik dan bijv. een GIF error dan mist hij een plaatje en zie je een rode kruis.

ik denk dat het aan de externe casts ligt of aan het geimporteerde muziek file, ik bedoel dus de extensie in dit geval.

wie heeft ook last van dit soort problemen en wie denkt misschien of weet zeker waar het aan ligt

[edit]
geluid problem is er waarschijnlijk al uit. alleen snap ik het nog niet waarom ik er nu geen last van had en toen wel..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Dat rode kruis ligt eraan dat je de juiste plug ins niet het meegestuurd. Het is me wel een keer gelukt om ze mee te sturen in de .dcr file. Jouw filmpje heeft die xTra niet en laat daarom op machines waar geen Director of de juiste xTra is geinstalleerd een rood kruis zien IPV een giffie.
Je kan het heel handig voorkomen door bij het importeren de optie "bitmap image" te kiezen in plaats van "animated GIF" bij file type. Als je toch een ani-Gif wilt gebruiken moet je de plug in bij je .dcr stoppen. Zal eens opzoeken hoe dat ook alweer moest, was iig goed verstopt en met een hele hoop extra Xtra's die je erbij moest laden... Oef. Kan je nie beter een film loop aanmaken? :) scheelt ook in file size en is beter handelbaar.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik heb ook dat zelfde probleem. Ik start de movie maar als hij inderdaad naar andere movies moet springen dan krijg ik ook die Xtra melding.

* likkepot vraagt zich af waarom hij het eigenlijk meedeelt.

nikszolekkeralss.exe

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Likkepot, nu ja, ik heb al in al 2 posts van je gelezen en beide raakten kant noch wal dusse :{

Nee maar het probleem met het exporteren van xTra's is erg lastig, je moet maar precies weten welje je net nodig hebt en hoe je ze moet aansturen voor je .dcr, ik ga even zoeken, hoop dak ondertussen nie uit teim!

a few years later...

Hmm, de enige die ik zo snel kan vinden is een beetje een omweg maar kan de echte import nie vinden, wat je doet is dit:

Edit > Movie > Xtra > Selecteer de Xtra's die je movie nodig heeft en vink dan de optie: "Download if needed" aan. Als je dat doet dan gaat je movie de gebruiker vragen of hij deze wil downloaden... nie echt de beste manier, ik ga er eens achteraan hoe je ze in je .dcr kan bakken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/directorini.htm

hierin staat hoe je kan laten weergeven welke error je krijgt in de shockwave movie.. misschien altijd handig..

ik weet niet of ik het duidelijk heb neergezet maar op de ene pc met win2k draaiende en daarop flash en director op geinstalld heb ik geen last van het gif probleem terwijl ik het op de andere systeem ook win2k enzow heb draaien en dat geeft wel een probleem.. btw dat gif deleten en dan importeren als een bitmap image is een goede oplossing.. thnx

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..