Toon posts:

Probleem met Beeldscherm of Videokaart?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kay, kep een vraagje...

Toen ik vanochtend me pc aan had gedaan verscheen de vervelende boodschap op mijn 19" scherm van Iiyama >> " no signal input or cable disconnected" na dacht ik fftjes de kabels vervangen en hij doet het weer! :P na mooi niet dus, na een andere monitor op me compie aangesloten te hebben had ik nog steeds geen beeld!?! ik had dus veronderstelt dat dit aan mijn videokaart moet liggen. Maar ik heb mijn Geforce2 V7700 PRO nog maar 3 maanden?! das focking snel kapot dan! tenminste ALS het daaraan ligt.... ik zou graag willen weten wat jullie van mijn analyse vinden en of ie klopt....

vriendelijke groeten...
i'm out..:Z

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Conclusie: het ligt aan de hardware, niet aan de monitor/kabel. Meest waarschijnlijk lijkt mij i.d.d. je videokaart.

Zit je videokaart wel goed in je mobo slot?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dan moet je ff zeggen wat je allemaal in je systeem heb zitten, dan kunnen we kijken of er misschien conflicten zijn tussen onderdelen, of dat de videokaart geen zin meer heeft.

probeer een andere videokaart, dan weer je zeker of het aan je videokaart ligt, en niet aan een defect agp slot ofzo...

Verwijderd

Ik weer bijna voor 100% zeker dat het nix met je monitor te maken heeft...

Het kan idd je videokaart zijn, maar het kunnen een hoop verschillende dingen zijn, een aantal mogelijkheden:

- Videokaart zit er niet helemaal goed in (misschien nog ff een mm doorduwen :?)
- Videokaart is kaduuk
- Processorvoetje is stuk (bij mij was er bij mij celly 400 een pinnetje van de convertor af, daardoor had ik hetzelfde probleem...)
- Kabel van de videokaart-monitor is kapot...

Verder kunnen er een hoop oorzaken zijn... (mobo kaduuk enz enz).. maar eerst moeten we wat meer van je systeem weten... en verder weten of de pc verder wel "doorstart" :Y)

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor jullie reacties :-p

verder... komt mijn verder informatie over mijn pc later op de dag....

en ik krijg geen doorstart te zien... HELEMAAL NIKSNOPPESNADE, niets dus...:'(

en me kaart heb ik er zeker weten GOED ingedrukt!!! i've did it TWICE!

ik zal nog eens kijken om met een andere VGA kaart te checken of ie het dan doet....

bedankt voor jullie medeleven, hehe, :)

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem,
het begon allemaal paar maanden geleden op een LAN, stroomuitval, en POEF

mijn systeempje deed het niet meer, ik en nog een paar lui dus proberen, alles eruit enzo en niets doen, monitor bij andere pc, deed et, net zoals met de videokaart.

conclusie toen, de voeding, ze hadden er gelukkig nog 1 liggen die ik kon gebruiken.

Aan het eind van de lan, schroefde ik me eigen der dus weer ff in, en hij DEED het weer. dus thuis weer verder, maar bij de 2e restart deed ie et weer niet, dus ik dacht van er zal wel een contactje losliggen. Dus ik toch maar nieuwe voeding gehaald, en dat ging een tijdje goed, totdat het weer begon.
zo af en toe een keer dat ie tijdens de start dus een "No signal or Cable Disconnected" melding krijg, kzie niets, geen dos/bios start dat aan het begin, alleen de melding verschijnt even en dan word het monitor lampje oranje...
Meestal was het na een par keer opstarten wel weer goed...tot vandaag, na 30x geprobeerd, pc helemaal uit elkaar gehad, alles deraan gedaan wat ik kon bedenken...deed ie et zowaar weer. en dus was ik het zat, en heb maar es info derover opgezocht (wat ik eigenlijk eerder wou doen maarnouja) en kwam ik dus hier terecht, khoop dat iemand mij kan helpen hiermee
En ja, alles zit wel goed aangesloten/vast :P....

Specz: Pentium 4 2Ghz
256MB
GF4 mx440
80 gig HDD

wie helpt krijgt een kusje :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer anders eens een BIOS update voor je moederbord :)

Verwijderd

kweet niet wat voor mobo ik heb :P

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Dan download je bv een programma als AIDA32 (zoek ff met google) dat je precies kan vertellen wat voor mobo je hebt...of je schroeft je kast open en kijkt of er iets zinnigs opstaat.

public void ik()

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:53
ik heb dat probleem met mijn videokaart ook (dat scherm geen signaal krijgt). De winkel kan niets vinden dus zit ik nog steeds met de gebakken peren.

[ Voor 1% gewijzigd door .NCK op 09-03-2004 16:53 . Reden: spellingfoutje ]

Verwijderd

meest waarschijnlijke tot nu toe is dat me mobo problemen heeft
ben bij pc zaak geweest alles uitgelegd, mobo/processor/geheugen , enige wat ik niet vervangen al heb (gewisseld met andere pc's) want processor lijkt me onwaarschijnlijk en geheugen ook...dus mobo :|

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
2 jaar oud topic misschien 8)7 ?
Meestal vinden modjes dat niet leuk, maar Pollewob blijkbaar wel :P

Om toch maar eens wat toe te voegen aan mijn post:

Ehm misschien dat je voeding je mobo heeft vernaggeld? Is wel eens gebeurd bij mij :(

[ Voor 52% gewijzigd door Oguz286 op 16-03-2004 18:24 ]

Verwijderd

Ik heb een bios update gedaan...maar nog geen vooruitgang...
Pagina: 1