Toon posts:

SCSI gekheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt geen idee hoe ik het anders moet noemen,
ik ben een n00b qua scsi dus neem het me niet kwalijk,

ik heb dus een pc met 1 scsi adapter van adaptec 7800 fam.
daar zit aan 1 scsi-cdrom en 1 scsi-cd-rw

dan heb je aan de achterkant nog een scsi uitgang, daar wil ik dan nu nog 1 scsi printer en 1 scsi-zip op aansluiten en dat werkte bij een andere pc goed.

sluit ik die kabel aan op de uitgang, dan boot hij (NT4) en dan krijg je een halve bijbel qua cijfers wat dan uiteindelijk een dump van gegevens is, en overnieuw moet opstarten.

haal ik die kabel los, dan doet hij het gewoon weer.

een 2de scsi adapter en daarop kabel aansluiten krijg je hetzelfde.

het is lekker duidelijk dat weet ik maar meer weet ik er niet vanaf.

thanx

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

1 woord: termination

ff zoeken [google] hoe dat zit met jouw type kaart...

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
termination, zal effe kijken maar het rare is dat het op een andere pc wel allemaal gewoon werkte en dan sluit ik identiek op een andere pc en dan wil het zaakje niet,
misschien gooit het aansluiten van die cd-roms roet in het eten?? maar scsi kan toch iets van 12 apparaten tegelijk aan

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 10:03 schreef ericjanvanputten het volgende:
termination, zal effe kijken maar het rare is dat het op een andere pc wel allemaal gewoon werkte en dan sluit ik identiek op een andere pc en dan wil het zaakje niet,
misschien gooit het aansluiten van die cd-roms roet in het eten?? maar scsi kan toch iets van 12 apparaten tegelijk aan
Ligt aan type SCSI controller. AIC-7800 family kan een SE, SE/Wide, SE/Ultra zijn.

SE = 8 devices (ID's) met 8 luns per ID = totaal 64 units. Maar de controller heeft ID 7 en is single lun. Dus max 7 devices.

SE/Ultra = SE

SE/Wide = 16 devices (*8 luns) - ID 7 voor de controller.

Let er op dat bij een interne en extene aansluiting de bus op maar 2 plaatsen is geterminated en dat is aan einde van de chain. Dus termination op controller UIT zetten.

Totale kabellengte <1,5 meter houden als dat kan (interne + externe). Tot 3 meter zou moeten werken maar kan timing problemen opleveren. Bij meer dan 1,5 meter altijd actieve terminators gebruiken.

WB