Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

is orange een nederlandse provider?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dit vroeg ik me zo af, toen ik manueel een provider wou kiezen kreeg ik het volgende rijtje

kpn
libertel
telfort
ben
orange-nl?

Verwijderd

Ik denk en ga ervanuit dat Dutchtone binnekort Orange gaat heten. Dat is de enige die niet in het rijtje staat er er wel hoort te zijn.

De provider teksten in je telefoon zijn vast gesteld IN je telefoon. Op een wat oudere mobiel zal je dus nog steeds Dutchtone zien.

Vroeger toen Ben net begon stond er ook nog NL-16 in mijn display... die telefoon was zou oud dat Ben er nog niet was ingeprogrammeerd.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 09:53 schreef arjo_kamp het volgende:
dit vroeg ik me zo af, toen ik manueel een provider wou kiezen kreeg ik het volgende rijtje

kpn
libertel
telfort
ben
orange-nl?
Het correcte lijstje is:
KPN
Vodafone
Ben
O2 -> Naam zal je wel niks zeggen maar zo heet Telfort vanaf 1 mei, O2 is de 'fusie' van alle mobiele onderdelen van British Telecom
Dutchtone -> Wordt Orange

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:50
Op dinsdag 16 april 2002 10:01 schreef skunkah het volgende:

[..]

Het correcte lijstje is:
KPN
Vodafone
Ben -> T-Mobile
O2 -> Naam zal je wel niks zeggen maar zo heet Telfort vanaf 1 mei, O2 is de 'fusie' van alle mobiele onderdelen van British Telecom
Dutchtone -> Wordt Orange
Zo is ie goed.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Orange is van oorsprong Engels mobiel bedrijf (net als Vodaphone) dat 'recentelijk' overgenomen is door door (de mobiele tak) van France Telecom.

Dutchtone was al van France Telecom, en nu gaan alle mobiel merken van FT, Orange heetten, volgensmij. Net als T-Mobile en Vodaphone dat bij hun merken doen.

Verwijderd

Dutchtone stelt orde op zaken

Dutchtone wil eerst intern orde op zaken stellen alvorens in de markt het merk Dutchtone te vervangen door dat van moederbedrijf Orange. Van het eerder aangekondigde verlies van 600 arbeidsplaatsen bij Dutchtone resteert collectief ontslag voor circa 100 personen, waarvoor de vergunningaanvraag nog loopt.

In een video-interview dat we morgen met de Britse Dutchtone-directeur David Holliday publiceren, verweert deze zich tegen een groot aantal aantijgingen.
Sinds Holliday in april 2001 aan de slag is gegaan bij Dutchtone, in opdracht van de nieuwe moeder Orange, heeft hij puin moeten ruimen dat door het optreden van de Franse moeder France Telecom was ontstaan. Dat valt tussen de regels door wel uit zijn woorden op te maken. De Fransen zijn enkel indirect nog de baas, als eigenaar van Orange.

Zo moest Dutchtone eind vorig jaar plotseling het vertrek van 600 mensen aankondigen. Volgens Holliday was dat het gevolg van een betere afstemming van de organisatie op de markt en op wensen van klanten. Die slag ging ten koste van nogal wat inefficiency, die bij Dutchtone de boventoon voerde.

Over de reorganisatie zegt Dutchtone:

'Door de reorganisatie zijn zo'n vijfhonderd arbeidsplaatsen verdwenen. Van die vijfhonderd bestond ongeveer de helft uit consultants, mensen met tijdelijke contracten, uitzendkrachten e.d.

Van de tweehonderdvijftig mensen in vaste dienst hebben er circa honderdvijftig gekozen voor een vertrekregeling, dat wil zeggen dat ze zelf ontslag hebben genomen in ruil voor een financiële tegemoetkoming, in de orde van grootte van enkele maandsalarissen.

Voor de overige werknemers is een vergunning voor collectief ontslag aangevraagd, conform het Nederlandse arbeidsrecht. Over die vergunningaanvraag wordt eind deze maand besloten, waarna Dutchtone wordt geïnformeerd.

De mensen wie dat collectief ontslag treft staan nog op de loonlijst. Enkelen daarvan werken gewoon door.'
Voor de voledigheid

Verwijderd

Topicstarter
kzal EXACT ff zeggen wat ie zegt

LIBERTEL
NL KPN
Ben NL
Orange NL
NL TELFORT

maar Libertel is al lang vodavone, waarom zegt ie dat niet dan?

beetje vreemd allemaal...

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 11:16 schreef arjo_kamp het volgende:
kzal EXACT ff zeggen wat ie zegt

LIBERTEL
NL KPN
Ben NL
Orange NL
NL TELFORT

maar Libertel is al lang vodavone, waarom zegt ie dat niet dan?

beetje vreemd allemaal...
dit heeft met je sim te maken, wellicht heb je een oude sim, ik zie NL VODAFONE op mn T68I

Verwijderd

Topicstarter
maar als die oud is, waarom staat er dan wel Orange NL, want dit is namelijk officieel nog niet eens!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 11:21 schreef xpnick het volgende:

[..]

dit heeft met je sim te maken, wellicht heb je een oude sim, ik zie NL VODAFONE op mn T68I
Nee, heeft met je toestel te maken. Het toestel krijgt een numerieke code door die hij zelf koppelt aan een naam (uit zijn eigen database). Bij nieuwere telefoons met nieuwere software staan dus nieuwere namen opgeslagen.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:40
t zit tog egt op je sim, want als ik mijn kaart in een willekeurige telefoon prak, staat er tog egt nl-vodavone en geen libertel hoe oud die telefoon ook is

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op dinsdag 16 april 2002 17:41 schreef DrNizeGuy het volgende:
t zit tog egt op je sim, want als ik mijn kaart in een willekeurige telefoon prak, staat er tog egt nl-vodavone en geen libertel hoe oud die telefoon ook is
in mijn 6210 geeft ie wel orange aan en met dezelfde sim in mijn 7110 geeft ie dutchtone aan du dat zit in de telefoon misschien dat ie bij vodaphone een ander netwerk pakt ofzo?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
wanneer krijg ik dan orange op me display ? :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
Heb een Siemens S45(met de laatste firmware) die geeft bij netwerkinfo:

NL LIBERTEL
VODAFONE D2 :?
Ben NL
NL TELFORT
NL KPN
Orange NL

Het zal er wel mee te maken hebben wanneer de providers aan de hardware fabrikanten doorgeven wanneer de naam aangepast moet worden.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
Vodafone D2 is Duits, woon je toevallig in de buurt van de grens?

• waslijn
  • Laatst online: 17:50
Op dinsdag 16 april 2002 20:49 schreef Pc123 het volgende:
Vodafone D2 is Duits, woon je toevallig in de buurt van de grens?
in Arnhem, maar dat lijkt me toch echt wat te ver voor Duitse dekking...

• ScuL
  • Laatst online: 03:46
Op dinsdag 16 april 2002 23:20 schreef Waslijn het volgende:

[..]

in Arnhem, maar dat lijkt me toch echt wat te ver voor Duitse dekking...
GSM-dekking kan tot 45 kilometer reiken, mits over vlak landschap. Op de krijtrotsen aan de Franse kust had ik ook regelmatig Engelse dekking >:)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1