Ik ga een Pctje in elkaar knallen voor een kennis met een heel klein budget (400Euro Max.)
Nu had ik zelf nog wel wat onderdelen liggen en heb ik uiteindelijk de volgende spullen nog nodig om een compleet systeempje te kunnen bouwen.
-Kast, mobo, proc, HD, Cdrom en een geluidskaartje.
Nu zat ik zelf te denken aan devolgende merken/types:
-Asus TUSL2-C mainboard a 108Euro
-Intel Celeron 1Ghz FCPGA 256Kb cache a 98 Euro
-Maxtor 40GB 5400Rpm HD a 96 Euro
-Samsung Cdrom 52x a 35 Euro
-Creative Sb128pci a 23 Euro
-Midi Tower + 300Watt voeding a 43 Euro
(Rest van de spullen had ik nog liggen, Keybooard+mouse, 128MB/ 100Mhz geheugen, AGP kaartje 16MB en een 15" Svga monitor en 2 speakertjes)
Alle nieuwe onderdelen kosten dus bij elkaar net iets meer dan 400 Euro.
Nu de vragen:
Is die Asus TUSL2-C goed geschikt voor die Celeron 1Ghz?
Ik lees namelijk een beetje tegenstrijdige berichten in dit forum als ik de search gebruik.
Die celeron draait toch op 100Mhz FSB? (Dit ivm het 100Mhz geheugen wat ik nog op zolder heb liggen)
Is de performance goed te noemen en is het Mainboard stabiel? Ik heb namelijk nog nooit gewerkt met zo'n Celly 1Ghz. (het geheugen wat ik heb liggen is iig goed en stabiel)
Ik wil namelijk WinXp op die bak installeren (en Office 2K enzo), gaat dat normaal met redelijke snelheid draaien?
Ps>> ik ben absoluut niet van plan de zooi over te clocken.
Nu had ik zelf nog wel wat onderdelen liggen en heb ik uiteindelijk de volgende spullen nog nodig om een compleet systeempje te kunnen bouwen.
-Kast, mobo, proc, HD, Cdrom en een geluidskaartje.
Nu zat ik zelf te denken aan devolgende merken/types:
-Asus TUSL2-C mainboard a 108Euro
-Intel Celeron 1Ghz FCPGA 256Kb cache a 98 Euro
-Maxtor 40GB 5400Rpm HD a 96 Euro
-Samsung Cdrom 52x a 35 Euro
-Creative Sb128pci a 23 Euro
-Midi Tower + 300Watt voeding a 43 Euro
(Rest van de spullen had ik nog liggen, Keybooard+mouse, 128MB/ 100Mhz geheugen, AGP kaartje 16MB en een 15" Svga monitor en 2 speakertjes)
Alle nieuwe onderdelen kosten dus bij elkaar net iets meer dan 400 Euro.
Nu de vragen:
Is die Asus TUSL2-C goed geschikt voor die Celeron 1Ghz?
Ik lees namelijk een beetje tegenstrijdige berichten in dit forum als ik de search gebruik.
Die celeron draait toch op 100Mhz FSB? (Dit ivm het 100Mhz geheugen wat ik nog op zolder heb liggen)
Is de performance goed te noemen en is het Mainboard stabiel? Ik heb namelijk nog nooit gewerkt met zo'n Celly 1Ghz. (het geheugen wat ik heb liggen is iig goed en stabiel)
Ik wil namelijk WinXp op die bak installeren (en Office 2K enzo), gaat dat normaal met redelijke snelheid draaien?
Ps>> ik ben absoluut niet van plan de zooi over te clocken.