Toon posts:

Low-Budget PC, advies over deze proc & mobo combi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een Pctje in elkaar knallen voor een kennis met een heel klein budget (400Euro Max.)

Nu had ik zelf nog wel wat onderdelen liggen en heb ik uiteindelijk de volgende spullen nog nodig om een compleet systeempje te kunnen bouwen.
-Kast, mobo, proc, HD, Cdrom en een geluidskaartje.

Nu zat ik zelf te denken aan devolgende merken/types:
-Asus TUSL2-C mainboard a 108Euro
-Intel Celeron 1Ghz FCPGA 256Kb cache a 98 Euro
-Maxtor 40GB 5400Rpm HD a 96 Euro
-Samsung Cdrom 52x a 35 Euro
-Creative Sb128pci a 23 Euro
-Midi Tower + 300Watt voeding a 43 Euro
(Rest van de spullen had ik nog liggen, Keybooard+mouse, 128MB/ 100Mhz geheugen, AGP kaartje 16MB en een 15" Svga monitor en 2 speakertjes)

Alle nieuwe onderdelen kosten dus bij elkaar net iets meer dan 400 Euro.

Nu de vragen:
Is die Asus TUSL2-C goed geschikt voor die Celeron 1Ghz?
Ik lees namelijk een beetje tegenstrijdige berichten in dit forum als ik de search gebruik.

Die celeron draait toch op 100Mhz FSB? (Dit ivm het 100Mhz geheugen wat ik nog op zolder heb liggen)

Is de performance goed te noemen en is het Mainboard stabiel? Ik heb namelijk nog nooit gewerkt met zo'n Celly 1Ghz. (het geheugen wat ik heb liggen is iig goed en stabiel)

Ik wil namelijk WinXp op die bak installeren (en Office 2K enzo), gaat dat normaal met redelijke snelheid draaien?

Ps>> ik ben absoluut niet van plan de zooi over te clocken.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik zou alleen mijn cpu en mobo vervangen met de onderstaand koppeltje :) Dude geloof me amd is echt way beter! Cleron is gewoon te zwak :X

ECS K7S5A fsb 200/266 sdram +ddr +sound Euro 69,00
AMD Duron 1000 Mhz fsb 200 Socket A (morgan) Euro 72,00

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik denk dat alles het wel doet, die asus mobo is een prima plankje, maar als je toch voor een budget pc gaat en niet gaat overclocken, zijn er ook wel goedkopere modellen te krijgen

voor de rest is het een heel leuk systeempje voor 400 euro eigenlijk wel heel goed

misschien wat weinig geheugen, 128mb is onder de maat, en voor winXP helemaal, die gebruikt standaard zoveel...
(tenzij je gaat tweaken, dan kan jem vrij laag krijgen, door alles uit te zetten, maar das een heel werk)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:50
Op dinsdag 16 april 2002 09:39 schreef Mary Wana het volgende:
Ik zou alleen mijn cpu en mobo vervangen met de onderstaand koppeltje :) Dude geloof me amd is echt way beter!
Cleron is gewoon te zwak :X
Dit soort replies zijn hier niet gewenst en als je de celeron zwak vind, heb je nog nooit een Celeron-T onder je kont gevoeld.

Maar deze Duron is idd wel wat goedkoper, zou ik doen als je niet gaat overklokken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies, ik wil perse een Asus bordje omdat ik daar eigenlijk nooit gezeik mee heb gehad, maar dit type had ik echter nog nooit gebruikt.

Ik wil liever geen AMD, ik vroeg alleen of deze combinatie bij elkaar paste en stabiel is/was...

Thanks again, ik installeer dat wel Windows 2000 omdat ik maar 128Mb Ram tot mijn beschikking heb.
Dan maar geen Windows Xp. :)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 16 april 2002 09:55 schreef richardc het volgende:
Bedankt voor het advies, ik wil perse een Asus bordje omdat ik daar eigenlijk nooit gezeik mee heb gehad, maar dit type had ik echter nog nooit gebruikt.

Ik wil liever geen AMD, ik vroeg alleen of deze combinatie bij elkaar paste en stabiel is/was...

Thanks again, ik installeer dat wel Windows 2000 omdat ik maar 128Mb Ram tot mijn beschikking heb.
Dan maar geen Windows Xp. :)
je vroeg advies en ik gaf het. Iedereen dnekt er natuurlijk anders over maare oke

mijn mening is en blijft , celeron suckt :)

ik hoop dat je nu weet wat je gaat kopen :)
succes

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 11:32 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

je vroeg advies en ik gaf het. Iedereen dnekt er natuurlijk anders over maare oke
mijn mening is en blijft , celeron suckt :)
Dit is gewoon weer de eeuwige discussie Intel vs. AMD.
Ik vind het een beetje onzin allemaal om zomaar te gaan roepen dat Intel of Amd zuigt zonder dat te kunnen onderbouwen.
ik hoop dat je nu weet wat je gaat kopen :)
succes
Ja, een Celly 1Ghz met dat Asus bordje. :7

Nogmaals allemaal bedankt voor de adviezen.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
ik kan alleen maar onderstrepen dat een ECS K7SA met een Duron 1GHz goedkoper is en even snel

en nee ik ben niet pro AMD of pro intel, maar je zegt dat je voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijk systeem in elkaar wilt zetten...zet dan ook je vooroordelen wat betreft asus en intel overboord is mn advies;)

Een slechte koop kan je bijna niet meer maken tegenwoordig, maar goedkoper uitzijn is weldegelijk mogelijk ;)

Voor t geld wat je overhoud kan je die jongen een echte videokaart geven (GF2 GTS bijv. .., of een CDwritertje!)

doe er je voordeel mee..of niet:)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 16 april 2002 11:42 schreef richardc het volgende:

[..]

Dit is gewoon weer de eeuwige discussie Intel vs. AMD.
Ik vind het een beetje onzin allemaal om zomaar te gaan roepen dat Intel of Amd zuigt zonder dat te kunnen onderbouwen.
[..]

Ja, een Celly 1Ghz met dat Asus bordje. :7

Nogmaals allemaal bedankt voor de adviezen.
Ik ben helemaal neit anti intel , ik ben wel anti celeron :) je zei budget pc , AMD is goedkoper dus ik dacht laat ikd at ff zien dan :)

maare oke :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 11:57 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

Ik ben helemaal neit anti intel , ik ben wel anti celeron :) je zei budget pc , AMD is goedkoper dus ik dacht laat ikd at ff zien dan :)

maare oke :)
Klopt, maar het ging er niet om om zo goedkoop mogelijk uit te komen.
Ik had bovenstaand pc al bij elkaar gezocht kwam onderdelen en ik wilde feitelijk alleen maar advies of het spulletje bij elkaar stabiel is en dat die onderdelen bij elkaar passen.
Zie ook het onderdeel "Hier komen de vragen:" in mijn eerste post. Dat was het gene waar ik antwoord op wilde.

Ik zat/zit dus niet te wachten op super goedkope "El Cheapo" moederborden of andere processoren die misschien goedkoper zijn, sorry als ik die indruk wekte.

De low-Budget in de topic was bedoelt om aan te geven waarover het ging, net als dat je een vraag zou hebben over windows je dus in je topic zet: [WindowsXp]en dan de rest van het onderwerp.
Ik zal het voortaan tussen [] zetten, dat was miscshien mijn fout.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 11:54 schreef majic het volgende:
en nee ik ben niet pro AMD of pro intel, maar je zegt dat je voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijk systeem in elkaar wilt zetten...zet dan ook je vooroordelen wat betreft asus en intel overboord is mn advies;)
Waar heb ik gezegd dat ik voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijk systeem wilde hebben?

Ik heb die Celly 1Ghz uitgezocht met dat Asus bordje en vroeg daar advies voor.

Verwijderd

128mb ram is wel weinig voor win2k...microsoft geeft 128mb aan als minimum...het draait dan echter zeer traag...

Verwijderd

Ik draai hierro WINXP PRO op mijn TUSL2-C met mijn CELERON 1Ghz (draait al weer 4 maand stabiel op 1.2 ghz (max stressed 48 graden, met standaard koelertje)).
Er zit wel een 7200 RPM schijf in met 256 Mb (133 Mhz).
De Pc staat 24/7 te draaien, en ik reset hem alleen als windows erom vraagt (update o.i.d.)
Dit draait dus perfect :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 12:53 schreef derrian het volgende:
Ik draai hierro WINXP PRO op mijn TUSL2-C met mijn CELERON 1Ghz (draait al weer 4 maand stabiel op 1.2 ghz (max stressed 48 graden, met standaard koelertje)).
Er zit wel een 7200 RPM schijf in met 256 Mb (133 Mhz).
De Pc staat 24/7 te draaien, en ik reset hem alleen als windows erom vraagt (update o.i.d.)
Dit draait dus perfect :P
Dus ik moet zorgen dat er 128MB extra in komt...
Maar dat hoeft toch geen 133Mhz te zijn?
Die celly heeft toch een FSB van 100Mhz?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je echt budget wilt koop je een mobo met viaC3 erop :)

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:36
(jarig!)
Met het risico ongewenst advies te geven toch het volgende (aangezien je budget E400 is):

Het ECS moederbord heeft onboard sound. Het geld dat je bespaard aan deze combo kan je dan steken in 256Mb geheugen en een 7200 hardeschijf (die maar iets van 20 euro duurder is en misschien ook nog wel de videokaart opwaarderen.

• majic
Op dinsdag 16 april 2002 12:40 schreef richardc het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijk systeem wilde hebben?

Ik heb die Celly 1Ghz uitgezocht met dat Asus bordje en vroeg daar advies voor.
Je hebt een max budget van 400 euro zeg je zelf, verders lijkt het me dat je een zo snel mogelijk systeem voor die 400 euro voor die jongen wilt kopen, wat daar naast nog eens goed stabiel is.

verders zei je :

"Is de performance goed te noemen en is het Mainboard stabiel? Ik heb namelijk nog nooit gewerkt met zo'n Celly 1Ghz. (het geheugen wat ik heb liggen is iig goed en stabiel)

Ik wil namelijk WinXp op die bak installeren (en Office 2K enzo), gaat dat normaal met redelijke snelheid draaien?"

Dus, je geeft aan dat je niet echt veel afweet van het moederbord en de processor

Niet daarna vinnig gaan doen als iemand je een alternatief geeft , wat schijnbaar ook stabiel en snel is (zoals je vraagd).

Als je er geen verstand van hebt (geef je nb zelf!!! aan), dan gaan mensen die het WEL weten je automatisch goedbedoelde adviezen geven

als je die niet op prijs stelt, en door je eigen verkeerd neergezette tekst ook nog eens iedereen in de war brengt wat je nou precies zoekt, en dan ook nog eens lomp gaat doen...zoek t dan maar lekker uit .

• Sparhawk
  • Laatst online: 15-08 22:45

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik zou als ze nog te krijgen zijn een wat langzamere celly erin zetten en 128 MB erbij. Dat werkt namelijk in Win2k/winXp een stuk sneller.

Edit
|:( Sjeez zeg, ik ben ook weer lekker snel vandaag, ben ongeveer nummer 6 met deze opmerking)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:18
op www.alternate.nl staat mischien wel iets leuks voor je dan?

en complete pc voor 489 euro's

iets over je budget maar ja dat zoek je zelf maar uit.

De grootste voordelen van dit systeem zijn: door dat het reeds gedeeltelijk geassembleerd is, het afmaken tot een compleet systeem in ongeveer 10 minuten te doen is. En het uitermate kleine formaat van de tower, wat het weer mogelijk maakt de pc overal te plaatsen.

BAREBONE:
Merk: Asus Terminator K7
HxBxD: 301x181x275 mm
Voeding: 150 Watt
Drives: 1x5,25 inch(extern)vrij
Mainboard: Asus A7VC
Chip: VIA KL133A
Onboard: sound, grafische chip, LAN
Slots: 2xPCI, 1x AMR, 2xDIMM
Floppy: 1,44 MB 3,5 inch
Modem: 56Kbps
CDROM: Asus 52x

PROCESSOR:
Type: AMD Duron
Snelheid: 1 GHz Cache: 128/64 KB
Socket: A
FSB: 100 MHz

256 MB DIMM:
Type: SDRAM
Standaard: 133 MHz
Aansl.: 168 pins

KOELER:
Merk: CoolerMaster
Socket: A

HARDDISC:
Merk: Western Digital
Type: Protégé 400EB
Grootte: 40 GB
Snelheid: 5400 rpm
Cache: 2048 KB

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 22:48

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ff over Xtra ram kopen: meeste 100Mhz ram draait zonder probz op 133. das 1.

volgende: je hoeft het niet te laten 133Mhz ram erbij te kopen, volgens mij denk je dat dat duurder is dan 100Mhz ram ofzow :?

Het omgekeerde is waar ;) 100Mhz is bijna zeldzaam, 133Mhz is dan nog geodkoper...

Goedkoop is het ram op dit moment echter niet :S (ik moet ook hebben :S)

Ennuhm, had je nou alles al aangeschaft en vraag je een mening erover of zit je te denken?
In dat geval zou ik toch echt voor een duron gaan... (nee ik ben niet pro-AMD, njah, beetje, maar niet heel erg, heb zelf ook een zeeeer stabiele PIII staan)

Duron draait namelijk op interne clock van 200Mhz ;)

Verder is dat een heel redelijk sysje met die cellie, ik weet niet wat je nu hebt staan./...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Toen ik het woord 'low budget pc' zag wist ik al dat mensen met ECS mobo's aan kwamen zetten. :'(
Serieus, dit is gewoon rotzooi!
Dit spul zou ik de meest goedkope prut-pc nog niet aandoen.
Ik ben blij dat je zelf al zei dat je het liefst een Asus bordje wilde, zou het mezelf niet vergeven als weer iemand het slachtoffer werd van zo'n stuk ECS ellende. ;(

Nee, het kan me geen bal schelen als ik hier mensen mee beledig omdat zei zonodig ECS moesten kopen, het zei omdat ze te gierig zijn om iets fatsoendelijks te kopen of omdat ze het geld (nog) niet hadden.
Als onderbouwing mag je het forum lekker doorspitten en alle ECS problemen topic's doorlezen, plezier gegarandeerd. ;)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 22:48

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op dinsdag 16 april 2002 18:16 schreef Roefoes het volgende:
Toen ik het woord 'low budget pc' zag wist ik al dat mensen met ECS mobo's aan kwamen zetten. :'(
Serieus, dit is gewoon rotzooi!
Dit spul zou ik de meest goedkope prut-pc nog niet aandoen.
Ik ben blij dat je zelf al zei dat je het liefst een Asus bordje wilde, zou het mezelf niet vergeven als weer iemand het slachtoffer werd van zo'n stuk ECS ellende. ;(

Nee, het kan me geen bal schelen als ik hier mensen mee beledig omdat zei zonodig ECS moesten kopen, het zei omdat ze te gierig zijn om iets fatsoendelijks te kopen of omdat ze het geld (nog) niet hadden.
Als onderbouwing mag je het forum lekker doorspitten en alle ECS problemen topic's doorlezen, plezier gegarandeerd. ;)
Achjah, maar zo kun je over elk iets wel een zootje negatieve topics lezen :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Je zei budget?

Ik weet nog een mobotje, socket 370, met onboard video, onboard sound (6 kanaals), onboard lan en onboard 56K >:)

Allemaal voor 45 Euro :P
Ik zou er graag zelf 1 kopen om eens te kijken of zo'n ding nou stabiel is en eens wat benchies draaien... Maar k heb niet genoeg geld atm ;(.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 18:17 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

Achjah, maar zo kun je over elk iets wel een zootje negatieve topics lezen :P
Tja je kunt ongetwijfelt over elk merk wel een paar negatieve punten opnoemen, daar valt gewoon niet onderuit te komen.
Maar ECS is echt gewoon het laagste van het laagste voor de goedkoopste van de goedkoopste PCtjes.
En zelfs daar zou ik het nog niet in willen stoppen.

Sorry dat m'n post zo kloterig onderbouwd was, moest ff snel weg maar moest en zou dit gewoon ff posten. :)
Bij deze dan.

Als je ECS koopt heb je de kans dat het werkt, je moet wel een beetje geluk hebben. Ze willen nl. nog wel eens overleiden voor je ze ook maar uit de doos hebt gehaald.
zit er eigenlijk een doos om die dingen?
Als je één der gelukkigen bent met een werkend bord, loop je zomaar de kans dat het je huidige geheugen vreet.
maar da's ook een gok...
Als je al zover bent gekomen kan het bijna niet meer stuk, ze zijn snel en stabiel.
al heb ik hele andere ervaringen, maar wie ben ik...
Als je mazzel hebt draaid het beestje wel drie maanden!
Daarna koop je gewoon een nieuwe, want ze kosten toch geen drol! :)

Dat is éen manier, maar het kan ook anders.

Geef je €20 tot €50 meer uit, heb je meteen een werkend bord, pakt het elk merk geheugen geheugen, en draaid het ipv van drie maanden, drie jaren.
En bovendien bespaard het een hele hoop tijd.

Hoewel ik de laatste manier prefereer, kan of wil niet iedereen zich dat veroorloven. ;( :'( :(
Maar ook daar is wat aan te doen hoor, gewoon nog een maandje, des noods twee, doorsparen.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 18:32 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Je zei budget?

Ik weet nog een mobotje, socket 370, met onboard video, onboard sound (6 kanaals), onboard lan en onboard 56K >:)

Allemaal voor 45 Euro :P
Ik zou er graag zelf 1 kopen om eens te kijken of zo'n ding nou stabiel is en eens wat benchies draaien... Maar k heb niet genoeg geld atm ;(.
Don't even think about it! :+

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 16 april 2002 18:48 schreef Roefoes het volgende:
[..]

...en draaid het ipv van drie maanden, drie jaren.
3 jaar vind ik behoorlijk kort voor een mobo. Waar koop je die rommel? Ik heb nog een bak van >10 jaar oud ofzo die nog draait... Nou nou, jouw mobo gaat wel 3 jaar mee. Applaus.
Op dinsdag 16 april 2002 18:53 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Don't even think about it! :+
Ik zou er best wat aan willen tweaken, ik vraag me af of zo'n cheap-ass ding stabiel te krijgen is. Lijkt me echt leuk om eens mee te proberen :).
Maar k heb toch niet genoeg geld, ik heb nu maar 30 euro ;(. En bij die 45 komen nog verzendkosten, en ik moet nog wat ander zooi betalen :X. Zuigt dus.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 18:48 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Tja je kunt ongetwijfelt over elk merk wel een paar negatieve punten opnoemen, daar valt gewoon niet onderuit te komen.
Maar ECS is echt gewoon het laagste van het laagste voor de goedkoopste van de goedkoopste PCtjes.
En zelfs daar zou ik het nog niet in willen stoppen.

Sorry dat m'n post zo kloterig onderbouwd was, moest ff snel weg maar moest en zou dit gewoon ff posten. :)
Bij deze dan.

Als je ECS koopt heb je de kans dat het werkt, je moet wel een beetje geluk hebben. Ze willen nl. nog wel eens overleiden voor je ze ook maar uit de doos hebt gehaald.
zit er eigenlijk een doos om die dingen?
Als je één der gelukkigen bent met een werkend bord, loop je zomaar de kans dat het je huidige geheugen vreet.
maar da's ook een gok...
Als je al zover bent gekomen kan het bijna niet meer stuk, ze zijn snel en stabiel.
al heb ik hele andere ervaringen, maar wie ben ik...
Als je mazzel hebt draaid het beestje wel drie maanden!
Daarna koop je gewoon een nieuwe, want ze kosten toch geen drol! :)

Dat is éen manier, maar het kan ook anders.

Geef je €20 tot €50 meer uit, heb je meteen een werkend bord, pakt het elk merk geheugen geheugen, en draaid het ipv van drie maanden, drie jaren.
En bovendien bespaard het een hele hoop tijd.

Hoewel ik de laatste manier prefereer, kan of wil niet iedereen zich dat veroorloven. ;( :'( :(
Maar ook daar is wat aan te doen hoor, gewoon nog een maandje, des noods twee, doorsparen.
Het spijt me zeer, maar hier moet ik toch even kort op ingaan.
ECS boardjes zijn niet vaker DOA (dead on arrival) dan andere merken. Misschien Asus uitgezonderd, maar msi / epox / en zelfs abit niet. Het enige probleem is dat ze standaard met de jumper op 'clear Cmos' staan. Dit wordt niet altijd op tijd omgezet waardoor het board niet wil opstarten en men denkt dat het kapot is.
Het is waar dat de k7s5a iets preciezer is met geheugen. Maar ik zeg 'iets'. Hij pakte hier een hele zooi nameless ram. En verder is het bij andere boarden ook niet gegarandeerd dat nameless ram werkt.
Verder is het k7s5a board retestabiel. Velen hier zullen dit beamen. Dat het bij jou niet stabiel was lag misschien aan een brakke ram chip.
Het is gewoon onzin dat het board maar 3 maanden draait. Het gaat niet sneller of langzamer kapot dan elk ander board. Waar je dat nu weer vandaan hebt weet ik niet :?
Mijns inziens is het ECS k7s5a board het beste board om een low budget AMD systeem mee samen te stellen. Het enige manco is eigenlijk dat het board niet zo goed te OCen is.

<edit> Ik begrijp dat sommigen dit als flame zien, maar dat is het zeker niet. Ik ga inhoudelijk in op een post van iemand anders. Ik zeg zeker niet dat AMD beter is dan intel. Ik wil alleen ff duidelijk maken dat het ECS k7s5a board een _goed_ board is ipv een slecht board zoals Roefoes beweert.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 17:52 schreef majic het volgende:

[..]

Je hebt een max budget van 400 euro zeg je zelf, verders lijkt het me dat je een zo snel mogelijk systeem voor die 400 euro voor die jongen wilt kopen, wat daar naast nog eens goed stabiel is.

verders zei je :

"Is de performance goed te noemen en is het Mainboard stabiel? Ik heb namelijk nog nooit gewerkt met zo'n Celly 1Ghz. (het geheugen wat ik heb liggen is iig goed en stabiel)

Ik wil namelijk WinXp op die bak installeren (en Office 2K enzo), gaat dat normaal met redelijke snelheid draaien?"

Dus, je geeft aan dat je niet echt veel afweet van het moederbord en de processor

Niet daarna vinnig gaan doen als iemand je een alternatief geeft , wat schijnbaar ook stabiel en snel is (zoals je vraagd).

Als je er geen verstand van hebt (geef je nb zelf!!! aan), dan gaan mensen die het WEL weten je automatisch goedbedoelde adviezen geven

als je die niet op prijs stelt, en door je eigen verkeerd neergezette tekst ook nog eens iedereen in de war brengt wat je nou precies zoekt, en dan ook nog eens lomp gaat doen...zoek t dan maar lekker uit .
Nee, ik weet van de Asus TUSL niet zoveel, maar wel van veel andere Asus borden. (P2B,P3F, CUBX, CUSL en P4T heb ik allemaal zelf gehad/heb ik nog steeds)
Ok, ik wete dat de I815 chipset goed is en dat ik tot nu toe altijd Asus borden had die het perfect deden en rete stabiel waren. Maar voor de zekerheid dacht ik het even na te vragen aan iemand die zo'n bordje heeft.
(val jij volgens mij niet onder)

Maar even voor je geruststelling:
Ik zal het zeker zelf wel uitzoeken en het uit me hoofd laten om nog eens zo'n idee te opperen tussen een stel figuren die alleen maar pro AMD zijn en dan met antwoorden als "Intel Sucks" komen.

Sorry hoor, maar dat is pas lomp te noemen en daar heb je dus echt geen reet aan als je alleen wilt weten of een Celly 1ghz icm een TUSL stabiel zijn.

PS>> Van mij mag deze thread op slot, omdat het toch uiteindelijk weer uitloopt op een Intel vs AMD oorlog.

• majic
ik ben niet pro intel of pro amd, ik ben pro beste waar voor je geld cq beste performance voor je geld.

of dat nou intel of amd is...maakt me niet zoveel uit

eerst intel gehad, pentium 166mmx, toen K6-200, toen 233mmx, pII233, pII300, pII333, celeron 300 (oc uiteraard), 566 celeron , 700 celeron, en toen AMD athlon 1 GHz ...vrij aparte overstap dus, voor iemand die "altijd intel had"...nu Athlon XP en over een tijdje misschien weer een P4 of een amd processor, wat dan ook het interessantste is voor me in een gegeven tijdsbestek.
Op dinsdag 16 april 2002 19:57 schreef richardc het volgende:

[..]

Nee, ik weet van de Asus TUSL niet zoveel, maar wel van veel andere Asus borden. (P2B,P3F, CUBX, CUSL en P4T heb ik allemaal zelf gehad/heb ik nog steeds)
Ok, ik wete dat de I815 chipset goed is en dat ik tot nu toe altijd Asus borden had die het perfect deden en rete stabiel waren. Maar voor de zekerheid dacht ik het even na te vragen aan iemand die zo'n bordje heeft.
(val jij volgens mij niet onder)

Maar even voor je geruststelling:
Ik zal het zeker zelf wel uitzoeken en het uit me hoofd laten om nog eens zo'n idee te opperen tussen een stel figuren die alleen maar pro AMD zijn en dan met antwoorden als "Intel Sucks" komen.

Sorry hoor, maar dat is pas lomp te noemen en daar heb je dus echt geen reet aan als je alleen wilt weten of een Celly 1ghz icm een TUSL stabiel zijn.

PS>> Van mij mag deze thread op slot, omdat het toch uiteindelijk weer uitloopt op een Intel vs AMD oorlog.
Pagina: 1