Toon posts:

[php] Variable op domein (**.nl/$var)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat mensen kunnen surfen naar bijvoorbeeld http://www.mijnwebsite.nl/haarpagina, wanneer deze wordt op gevraagd moet er een script of een pagina worden aangeroepen welke de output regeld en dus haarpagina weergeeft. (net zoiets als op cu2.nl)

De pagina die wordt opgevraagd bestaat niet op de server maar is eigenlijk niet meer dan ID voor MySQL.

Nu weet ik hoe ik bij *.nl/script/haarpagina.html moet manipuleren zodat script het script is maar het zou denk ik zonder ook moeten lukken. :?

Nu heb ik wel een idee over wat ik kan doen en dat is de 404 vervangen door een script welke dan in de MySQL gaat kijken of de pagina bestaat (aan de hand van de request_uri), wanneer dit zo is dan parsed hij de page en anders komt de 404 weer in actie. :D

Wie o wie brainstormed er even met mij mee :)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je legt het eerlijk gezegt wel wat vaagjes uit .. iets meer uitleg, misschien een voorbeeldje wat er precies moet gebeuren oid ?

Verwijderd

Topicstarter
www.website.nl/mijn_pagina & www.website.nl/jouw_pagina & www.website.nl/onze_pagina & www.website.nl/haar_pagina

*_pagina <-- bestaat niet als bestand/dir maar geeft de waarde aan script.(php/pl) welke uit de dB de *_pagina ophaald en weergeeft.

wanneer *_pagina niet bestaat -> 404.

(http://www.cu2.nl/naam idee)

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 22:13
Daar is pas geleden ook een vraag over geweest. Zoiets gebeurt ook bij php.net. www.php.net/functionnaam

Dit werd gedaan met een .htaccess file. Moet ff zoeken waar het ook al weer stond op php.net

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 16 april 2002 10:49 schreef frankschers het volgende:
Daar is pas geleden ook een vraag over geweest. Zoiets gebeurt ook bij php.net. www.php.net/functionnaam

Dit werd gedaan met een .htaccess file. Moet ff zoeken waar het ook al weer stond op php.net
volgens mij botweg op de voorpagina :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 22:13
Op dinsdag 16 april 2002 10:51 schreef chem het volgende:

[..]

volgens mij botweg op de voorpagina :)
Klopt

hier toch nog ff de url: http://www.php.net/urlhowto.php

Verwijderd

Topicstarter
From PHP.net :
What enables PHP.net to have this feature is a combination of a custom ".htaccess" file, which redirects the browser to another page in case of an "Error 401/3/4" and a little search page that looks up page names or functions names in the manual corresponding to what you searched for in php.net/search_for_this.
Is dus bijna het zelfde als :
Op dinsdag 16 april 2002 09:25 schreef Tuin het volgende:
Nu heb ik wel een idee over wat ik kan doen en dat is de 404 vervangen door een script welke dan in de MySQL gaat kijken of de pagina bestaat (aan de hand van de request_uri), wanneer dit zo is dan parsed hij de page en anders komt de 404 weer in actie.
Ik ga dus maar verder met mijn "eigen" idee :)

Verwijderd

in principe komt zoiets toch gewoon uit bij de 404 pagina? in die 404 pagina (wat natuurlijk een .php is :P ) kun je dan weer uitzoeken wat die gebruiker nou wilde, en aan de hand daarvan kun je hem in principe overal heen redirecten, en als er geen mogelijkheid tot 'fatsoenlijke' redirect is, dan krijgt ie als nog een 404 >:)

Verwijderd

Ik zou een 404 aanmaken met iets als dit:
PHP:
1
<?if($QUERY_STRING){  $q = str_replace ('/', '', $QUERY_STRING);  $s = "SELECT from table_met_paginas path_to_page WHERE page_name = '$q')";  if($result = mysql_query($s))   {    $r = mysql_fetch_array($result);    header ("location: $r[path_to_page]");    exit();  }  else  {    $s = "SELECT from table_met_paginas path_to_page, page_name WHERE page_name LIKE '%$q%')";   if($result = mysql_query($s))    {     while($r = mysql_fetch_array($result))     {        echo "<a href=\"$r[path_to_page]\">$r[page_name]</a>";     }    }}?>

Of iets in die trant.

Verwijderd

Topicstarter
*halt*

Wanneer iemand de code wil hebben moet ie maar mailen maar het is gewoon x-treem simpel :D maar das meestal als je hem door hebt :)
Pagina: 1