Toon posts:

[mandrake8.2] 2 problemen na install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1: op de een of andere manier werkt de bootmanager van linux niet. Ik krijg bij opstarten net na de boot allen de lettertjes LI in beeld. Met een linux-opstartdiskette kom ik er wel in maar kan de bootmanager niet goed configureren. XOSL installeren helpt ook niet, die loopt vast. Heb uiteindelijk de bootmanager van XP er weer overheen gezet en nu zit ik weer met m'n fijne dualboot ME en XP..... :(

2: m'n scherm ziet er niet uit! waar kan ik het monitortype instellen? ik heb een Trust 17", maar die staat niet in de lijst bij het installeren van Mandrake. Heb toen maar gekozen voor een (dacht ik) veilige 640x480 instelling. zag er bij de test redeljk uit maar KDE verschijnt slechts voor ongeveer 80% op m'n monitor. Ik kan nergens vinden waar ik eea kan wijzigen....

wie o wie ken me wat verder hellepu?

/me op partitie 1 (fat32), XP op 2 (ntfs), twee extra fat32 op 3 en 4, linux native (2gb)op 5 en linux swap (1gb) op 6

Verwijderd

Login als root

probeer daarna met het commando "XFdrake" verschillende resolutie en grafische kaarten uit. en pak generic monitor, check ff de specs van je monitor en pak een generic monitor die het beste aansluit bij jou specs

Als je dit eenmaal klaar hebt kan je kijken met Control Center (allemaal gui) naar je lilo intellingen waarschijnlijk staat je boot partitie niet helemaal goed.

Verwijderd

heb je toevallig een ander besturingssysteem geinstalleerd?

OPLOSSING:

gebruik de opstartdisketten van linux,

ga naar de eigenschappen van de bootloader en vertel deze zichzelf te herinstalleren.

Probleem opgelost...

Verwijderd

Topicstarter
Heb probleem gevonden:

de partitie waarin Linux had ik achterop de schijf gezet -> NIET SLIM. Om linux goed te kunnen booten moet linux voor de 1024e cylinder beginnen. XP er dus afgedonderd >:) en Linux opnieuw achter ME geinstalleerd. De specs van m'n monitor goed ingevoerd en lopen als een trein :) :) :)!!!!

Lag gewoon voor twaalven in m'n mandje.... simple as that.