[Normaliseren] Vershillende forms normaliseren

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:13
Weet iemand hoe ik volgens de officiele weg (Codd-methode) de gegevens van 3 formulieren tot een geheel moet normaliseren. In de formulieren staat de volgende inhoud:
Formulier A: Een medewerker heeft verschillende contracten, is een aantal keer ziek en heeft een aantal keer verlof aangevraagd.
Formulier B: Een CAO heeft verschillende CAOEenheden (= Een voor een bepaalde periode afgesloten CAO)
Formulier C: Een CAOEenheid bestaat uit verschillende feestdagen en heeft een aantal specifieke CAORegels.

Het is geen probleem om de formulieren afzonderlijk te normaliseren tot 3NV, maar hoe moet ik deze gegevens nu combineren?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05
Waarom wil je eerst alle gegevens weer combineren en dan weer gaan normaliseren?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Leuk dat je wilt normaliseren,

probeer nu zelf eens de regels die je hierboven hebt staan om te zetten naar codd-regels oftewel

een cao heeft meerdere regels:

FORMULIER 1: naam,datum,bla bla bla, RG(regelnr, bla, bla)
FORMULIER 2: evenzo

(RG staat voor repeated group (herhaalde regels) maar dat zal wel duidelijk zijn)

*D

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:13
Op dinsdag 16 april 2002 09:07 schreef wzard het volgende:
Leuk dat je wilt normaliseren,

probeer nu zelf eens de regels die je hierboven hebt staan om te zetten naar codd-regels oftewel

een cao heeft meerdere regels:

FORMULIER 1: naam,datum,bla bla bla, RG(regelnr, bla, bla)
FORMULIER 2: evenzo

(RG staat voor repeated group (herhaalde regels) maar dat zal wel duidelijk zijn)

*D
Om de formulieren afzonderlijk te normaliseren is geen probleem, ik wil eigenlijk weten alleen op welk moment de gegevens van de verschillende formulieren worden gekoppeld. Volgens mij gebeurt dit na de 2NV, maar dit weet ik niet zeker. Ik ben aan 't zoeken op Google, kan er nog niets over vinden.

Verwijderd

Ik heb het even voor je nagekeken
(Database Systems a practical approach to design implementation and management van Thomas Connolly)

NV1: A relation in which the intersection of each row and column contains one and only one value.

NV2: A relation that is in first normal form and every non-primary-key attribute is fully functionally dependent on the primary key

NV3: A relation that is in first and second normal form, and inwhich no non-primary-key attribute is transitively dependent on the primary key

Meestal is dit genoeg, maar als je ook nog de Boyce-Codd, NV4 en NV5 normaalvorm wilt weten...

Maar zo te zien begin je dus bij de 2e af te splitsen B-)