[perl] reguliere expressie tester

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 22:53

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
he hallo,

ik heb voor php een dergelijk ding gehad, had je 2 form velden, 1 gaf je zin cq woord op, de andere duwde je je regex in, en dan kreeg je true of false terug..

maar deze was beperkt, kende lang niet alles en dus ook voor php, maar heb je zoiets ook voor perl alleen wat uitgebreider ofzo???

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Dat lijkt me niet zo moeilijk zelf te maken:
code:
1
perl -e "print (('JE INVOER'=~/JE REGEXP/)?'ja':'nee');"

Met wat goede wil en de CGI module is hier ook wel een simpele webinterface voor te bouwen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

of je maakt het in javascript, heb ook RegEx

Verwijderd

HenkS: Heb je zoiets [reguliere expressie tester] ook voor perl alleen wat uitgebreider ofzo?
Ehmm... Hebben niet, nee.

Aangezien het voor jou niet echt veel uitmaakt of ik er een heb ("En, hoe is dat nou?" :P) zal het er wel om gaan of iemand die voor jou wil maken? Ik dacht dat niet de bedoeling van /14 was...

Ook geef je niet aan wat "het" dan wel zou moeten doen, wat je zelf geprobeerd hebt (ik mag toch aannemen dat je... :?), dus ook al zou iemand zo gek zijn om jouw werk te doen dan maak je het nog moeilijk ook.

Maar goed, als je alleen wilt kijken of een regex geldig is zou ik eens naar eval en $@ kijken in je Perl documentatie.

Wil je meer dan zal je meer docs moeten lezen denk ik. :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op dinsdag 16 april 2002 09:45 schreef Bosmonster het volgende:
of je maakt het in javascript, heb ook RegEx
Maar als ik me niet vergis geen Perl-style regexps (correct me if I'm wrong). Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar aangezien de topicstarter aangaf dat PHP-regexps niet voldoende zijn, is het mogelijk dat JavaScript regexps dat ook niet zijn. Verder is het natuurlijk wel een mooie oplossing, omdat het berekenen van het resultaat dan client-side gebeurt (en eventuele veel te complexe regexps dus op de rekening van de client komen).

Verwijderd

kijk eens naar eval.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Iets simpels doe je natuurlijk zelf (zie Soultaker). Maar er zijn ook veel mensen die wat uitgebreidere scriptjes hiervoor gemaakt hebben (al dan niet in perl).

Laatst zag ik bijvoorbeeld deze voorbij komen, een regex tester in Perl/Wx :z

Maar op deze manier wordt het een scriptrequest >:)

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 22:53

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
en dat was zeker niet mijn bedoeling....

Verwijderd

In Komodo van ActiveState zit toch zoiets?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zef: In Komodo van ActiveState zit toch zoiets?
Inderdaad, maar Komodo heb ik nooit lang gebruikt eigenlijk (deze tool helemaal niet).

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

http://zez.org/article/articleprint/11/ staan ook wat progjes om regexen te testen.

Rustacean

Pagina: 1