"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hmmm, da's een goeie !
Misschien om het verschil aan te geven , er waren in die tijd ook MMX CPU's , die bij het posten Pentium-MMX lieten zien... Maar wat het nou betekent ???
Misschien om het verschil aan te geven , er waren in die tijd ook MMX CPU's , die bij het posten Pentium-MMX lieten zien... Maar wat het nou betekent ???
Concrete Loop Watercooling
De allereerste Pentium had geen multiplier (sommigen zullen zeggen van wel, maar wát is een 1x multiplier?
) en liep op een FSB van 60 of 66MHz. Dat waren dus de Socket4 Pentiums 60 en 66 
Daarna volgde een nieuwe revisie van dezelfde core: de Pentium-S, net zoals dat de huidige Tualatin een nieuwe revisie van Coppermine is - de Tualatin wordt dan ook wel eens PentiumIII-S genoemd. De Pentium-S liep op een FSB van 50, 60 of 66MHz, maar dan wel met gebruik van een multiplier: 1.5x, 2x, 2.5x of 3x. De Pentium-S liep ook op een lagere Core Voltage dan de oorspronklijke Pentium: 3,3V resp 5,0V. Mede daardoor kun je geen Pentium-S op Socket4 prikken. De Socket5 werd geintroduceerd en de Pentium-S past ook in de daaropvolgende Socket7, zij het dat je de voedingstype middels jumpers moest fixen op P54C in plaats van P55C (Dual Voltage voor de MMX)
Rond deze tijd kwam multimedia in opkomst en Intel kon nog meer Pentiums verkopen door er een extra instructieset in de core mee te bakken en de kreet 'MMX' aan de Pentium mee te geven. Deze dingen pasten alleen op Socket7, aangezien de Pentium MMX een lagere Core voltage dan I/O voltage meekreeg, om zo de temperaturen in te tomen (en hogere kloksnelheden te halen). Dat vereist dus een ander voedingstype dat twee verschillende voltages kon leveren
Daarna volgde een nieuwe revisie van dezelfde core: de Pentium-S, net zoals dat de huidige Tualatin een nieuwe revisie van Coppermine is - de Tualatin wordt dan ook wel eens PentiumIII-S genoemd. De Pentium-S liep op een FSB van 50, 60 of 66MHz, maar dan wel met gebruik van een multiplier: 1.5x, 2x, 2.5x of 3x. De Pentium-S liep ook op een lagere Core Voltage dan de oorspronklijke Pentium: 3,3V resp 5,0V. Mede daardoor kun je geen Pentium-S op Socket4 prikken. De Socket5 werd geintroduceerd en de Pentium-S past ook in de daaropvolgende Socket7, zij het dat je de voedingstype middels jumpers moest fixen op P54C in plaats van P55C (Dual Voltage voor de MMX)
Rond deze tijd kwam multimedia in opkomst en Intel kon nog meer Pentiums verkopen door er een extra instructieset in de core mee te bakken en de kreet 'MMX' aan de Pentium mee te geven. Deze dingen pasten alleen op Socket7, aangezien de Pentium MMX een lagere Core voltage dan I/O voltage meekreeg, om zo de temperaturen in te tomen (en hogere kloksnelheden te halen). Dat vereist dus een ander voedingstype dat twee verschillende voltages kon leveren
Waar en niet waar:
1@60, 66MHz: P5
p1@75, 90 en 100MHz: P54C
p1@120: P54CQS
p@133, 150, 166, 200MHz: P54CS
p1@MMX: P55C
Overdriveprocessoren: P54CT of P54CTB
Dus de S slaat op de socket7 processoren.
Allemaal terug te vinden op http://users.erols.com/chare/586.htm
De p1@75 t/m 200MHz draaien allemaal op 3.3V (zie ftp://download.intel.com/design/pentium/datashts/24199710.pdf)
1@60, 66MHz: P5
p1@75, 90 en 100MHz: P54C
p1@120: P54CQS
p@133, 150, 166, 200MHz: P54CS
p1@MMX: P55C
Overdriveprocessoren: P54CT of P54CTB
Allemaal terug te vinden op http://users.erols.com/chare/586.htm
De p1@75 t/m 200MHz draaien allemaal op 3.3V (zie ftp://download.intel.com/design/pentium/datashts/24199710.pdf)
Verwijderd
Ik zou gewoon even rondkijken op www.intel.com Ik heb daar wel vaker processoren opgezocht. Staat alle informatie over kloksnelheden en spanningniveau's en zo.
Hé, bedankt luitjes!
Is nu allemaal weer wat duidelijker
Is nu allemaal weer wat duidelijker
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
single.
Processor is niet bedoeld voor een multi-processor systeem.
Op dinsdag 16 april 2002 10:57 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:
single.
Volgens mij kan elke P133 goed draaien in een SMP-systeem..
Verwijderd
Wat ik me nog kan vaag kan heugen was dat het iets met green pc ofzoiets te maken had...
weet het ook niet meer precies....
laat ook maar...
weet het ook niet meer precies....
laat ook maar...
Op dinsdag 16 april 2002 09:00 schreef winnie het volgende:
Waar en niet waar:
Fout. Ze kunnen wel degelijk in SMP configuraties werken.Op dinsdag 16 april 2002 10:57 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:
single.
Asus had toentertijd de heerlijke P55T2P4D Dual Socket7 mobo op de markt
Zoals ik al eerder vermeldde is Pentium-S gewoon een tweede revisie van de aloude Pentium. Precies zoals de Tualatin (PentiumIII-S) een tweede revisie is van de Coppermine.
edit:
Speciaal voor picsverslaafden heb ik hier heb ik een picje van de genoemde P55T2P4D

Bruut hé
Speciaal voor picsverslaafden heb ik hier heb ik een picje van de genoemde P55T2P4D

Bruut hé
Verwijderd
w00t wat een hoeveelheid geheugen bankjes zeg niet normaalOp dinsdag 16 april 2002 14:14 schreef BalusC het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Fout. Ze kunnen wel degelijk in SMP configuraties werken.
Asus had toentertijd de heerlijke P55T2P4D Dual Socket7 mobo op de markt
Zoals ik al eerder vermeldde is Pentium-S gewoon een tweede revisie van de aloude Pentium. Precies zoals de Tualatin (PentiumIII-S) een tweede revisie is van de Coppermine.
edit:
[afbeelding]
Bruut hé
Da's wel normaal voor een serverplankje hoorOp dinsdag 16 april 2002 14:19 schreef SilverBolt het volgende:
w00t wat een hoeveelheid geheugen bankjes zeg niet normaal
Heb je de huidige serverplankjes weleens gezien
Niet allemaal... je had ook de VRE CPU's die op 3.45V liepen (fabrieksmatig geOCde brakke CPUs waren hetOp dinsdag 16 april 2002 09:00 schreef winnie het volgende:
Waar en niet waar:
....
Oslik blyat! Oslik!
wat ik bedoel is dat de latere (in jouw woordenOp dinsdag 16 april 2002 14:14 schreef BalusC het volgende:
[..]
![]()
![]()
) pentium core's een s kregen. Stom toevallig zijn dit wel de processoren, die voor socket7 bedoeld waren. En de p1@75 t/m p1@120 waren weliswaar op de oude fsb's gebaseerd (50, 60 en 66) maar waren wel van de tweede generatie.tweede revisie van de aloude Pentium
60 en 66 waren generatie 1, 75, 90, 100 en 120 generatie 2 en 133 en hoger generatie 3. Vandaar dat je mijns inziens beter onderscheid kan maken in bedoeld voor socket5 of socket7.
En Socket4 dan?
De eerste generatie is bestemd voor Socket4 (geen multiplier pins), de tweede generatie voor Socket5 (single voltage), maar past ook op Socket7 mits ondersteund door moederbord zelf (jumpertjes verzetten voor single <-> dual voltage) en de derde generatie past uitsluitend op Socket7 (dual voltage)
De eerste generatie is bestemd voor Socket4 (geen multiplier pins), de tweede generatie voor Socket5 (single voltage), maar past ook op Socket7 mits ondersteund door moederbord zelf (jumpertjes verzetten voor single <-> dual voltage) en de derde generatie past uitsluitend op Socket7 (dual voltage)
Pagina: 1