[AS] paratrooper

Pagina: 1
Acties:

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 11:55
Ik ben aan het proberen om het spel paratrooper uit 1982 geloof ik (zie ook hier) te maken in flash (mx).

Gaat op zich aardig. tot nu toe is dit het resultaat:
http://albert.ocp-s.tudelft.nl/paratrooper.html
(even aanklikken en dan met pijltjes bedienen)

Ik heb alleen een probleem met de kogels.
Elk kogeltje is een movieclip die geduplicate wordt. ["bullet"+i]

Om ze nu de goeie hoek mee te geven moet dus voor elke kogel (die zichtbaar is) een apart 'loopje' draaien die met behulp van de hoek het traject bepaalt.

Maar hoe krijg ik dat qua scripting handig in elkaar? Ik zit even vast met het denkwerk :?

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

de kogels moeten iig onder dezelfde hoek geschoten worden als 't kanon op dat moment, misschien dat je een stukje code kan posten ? ik kan er zo vrij weinig mee

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Maak tegelijk met het kogeltje een andere variabele aan waarin je de hoek van dat kogeltje aangeeft? Ik weet zelf niet zo veel van Director enzo, maar als je arrays kunt gebruiken kun je zeg maar twee parallelle arrays maken.

Rustacean

• Skibby
Ja idd, die hoek is ook niet het probleem. Het probleem is hoe ik meerdere kogels laat rondvliegen met verschillende hoeken dus, en dat het liefst zo simpel mogelijk natuurlijk.

Dit gebeurt als je op 'schieten' klikt:

i++;
duplicateMovieClip(_root.bullet, "bullet"+i, i);
_root["bullet"+i]._x = 275;
_root["bullet"+i]._y = 300;
_root.traject:x = i;

waarna in mc 'traject' in het 1e frame dit gebeurt:

for (i=x-50; i<x+50; i++) {

_root["bullet"+i]._y = _root["bullet"+i]._y -5;
}

en in het 2e:

gotoandplay(1);

maarja, dat gaat dus never de nooit werken als de hoek ook doorgegeven moet worden.

• Skibby
dat van die parallele arrays klinkt als in de goeie richting, kan je dat misschien ietsiepietsie verduidelijken?

Ik ben niet zo'n 'array-held'

edit:

hmmm... ik denk dat ik hier:
http://www.flashkit.com/tutorials/Games/Weapon_M-Flash_Ju-80/index.shtml

wel iets mee kan :)

Verwijderd

Link werkt niet ???

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik weet wel hoe je het in director doet, daar geef je de kogels elk 2 properties mee, zodra je een kogel afvuurt vul je die properties met de eigenschappen van de loop van je kanon. Met deze twee gegevens (deltaH en deltaV) laat je de kogel zich bewegen tot ie uit beeld is.

Qua code kan ik je nie helpen maar hoop dat het wat tot steun is, succes, wil het resultaat wel zien.

• Skibby
sorry compu stond uit vandaar dat de link niet werkte.

Ja idd> |:( ik was even vergeten dat je aan de kogel ook acties kon hangen!

• Skibby
Het is allemaal gelukt :)

voor de geinteresseerden, hier een update:
http://www.balpol.tudelft.nl/~albert/paratrooper_09.html
(flash6 player vereist)

Nou de parachutisten >:)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 18 april 2002 02:37 schreef Skibby het volgende:
Het is allemaal gelukt :)
Zeer cool!

* Pelle mist alleen de oude EGA-schermen waar je nog de beeldlijnen kon zien en zo precies de goeie stand voor je cannon uit kon vissen om de bom die de jet's gooien verrot te knallen :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Grappig...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Error323
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

heeel vet gemaakt!!! Ik geloof alleen niet dat het een standby had.... pijltje omhoog was stil staan en gelijk schieten... :)

github.com/Error323

• Skibby
Je hebt helemaal gelijk :)
en ik heb het even aangepast.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ah, Paratrooper... :'(
* Thijsmans heeft dat _jarenlang_ gespeeld op z'n 0.86

hij moet wel eerst stilstaan om te schieten, dat was toch niet zo?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:16

Verwijderd

Leuk ja :),

maar waarom Flash MX/6?

• Error323

Error323

d-_-b

Hey !!! Echt cool!!! haha.... eventjes offtopic.
Kent 1 van jullie toevallig het spelletje scorch??? Da's zo'n spelletje net als die 2 apies dat je banaantjes moet gooien maar dan wat geavanceerder met tankies en je kan nieuwe bommen kopen... eigenlijk worms maar dan leuker. ^_^ Kan het alleen NERGENS vinden :( :( :(...

github.com/Error323

• Aetje

Aetje

[Edit]
Niet goed gelezen. Ik heb dat spel nog, mail me ff op Aeternus@hetnet.nl en ik mail et je wel door... Is iets van 120 KB geloof ik. Het heet Scorched Earth by the way...

Forget your fears...

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Op donderdag 18 april 2002 13:37 schreef Error323 het volgende:
Kent 1 van jullie toevallig het spelletje scorch??? Da's zo'n spelletje net als die 2 apies dat je banaantjes moet gooien maar dan wat geavanceerder met tankies en je kan nieuwe bommen kopen... eigenlijk worms maar dan leuker. ^_^ Kan het alleen NERGENS vinden :( :( :(...
Yep! Dat heet eigenlijk scorched earth. Het lijkt er op dat er een nieuwere versie uit is! --> http://www.scorch2000.com/
edit:
Hmm, lijkt een online java versie te zijn van scorch

[edit2]Et voila: http://www.classicgaming.com/scorch/ Have fun ;)[/edit2]

• Error323

Error323

d-_-b

wh000t phat.. thnx man!!! ff kijken... ik heb aetje ook al gemailed eheh :) Kvond dat altijd zo'n vet spel ^_^

:: Error

github.com/Error323

• Error323

Error323

d-_-b

Hmmm jammer kheb een error (Love em :S)
Afbeeldingslocatie: http://www.revonx.com/stuff/renders/error/error_scorch.jpg
Kan nergens de pif file vinden.

github.com/Error323

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
dat met bananen gooien was Gorillas in QBASIC. kreeg je net als Nibbles gratis bij DOS.. was zeker heel vet!!!

Scorch is met tanks, LemWar is Scorch met Lemmings!!! :)

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Error323

Error323

d-_-b

Yeah!! idd... daaaaamn.. zelfs met speedfix giert het spel erover... unplayable... ff een 3.86 op de kop tikken dan maar ^_^ :)

github.com/Error323

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Op donderdag 18 april 2002 14:37 schreef Error323 het volgende:
[afbeelding]
Je moet 'm geloof ik ook in c:\scorch flikkeren

• Aetje

Aetje

Op donderdag 18 april 2002 14:37 schreef Error323 het volgende:
[afbeelding]
Ff de properties van de exe opvragen en de directories goed zetten...

Forget your fears...

Verwijderd

Heej cool, Paratrooper!!
Ik ben toevallig net bezig met de afwerking van een shockwave versie van hetzelfde spelletje, kun je hier vinden.

/me had vroeger een monochrome hercules-bak, dus voor hem zijn die groene schermpjes nostalgie...

Die van de topicstarter ziet er ook cool uit, in echte CGA-kleurtjes :)

(P.S. Mijn parashoot versie barst nog van de bugjes, wees gewaarschuwd. Als je bunker ineens out of the blue explodeert dan weet ik ervan ;) )

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 16:37 schreef Atari_Junkie het volgende:
Heej cool, Paratrooper!!
Ik ben toevallig net bezig met de afwerking van een shockwave versie van hetzelfde spelletje, kun je hier vinden.

/me had vroeger een monochrome hercules-bak, dus voor hem zijn die groene schermpjes nostalgie...

Die van de topicstarter ziet er ook cool uit, in echte CGA-kleurtjes :)

(P.S. Mijn parashoot versie barst nog van de bugjes, wees gewaarschuwd. Als je bunker ineens out of the blue explodeert dan weet ik ervan ;) )
Kewl man, damn kom echt niet meer toe aan mijn Natuurkunde pw morgen...

Lijkt het maar zo of kun je helicopters 2 keer raken en dus ook 2 keer punten halen??? Maar zekers kewl :)...

Verwijderd

Je bedoelt die met die reuzachtige nukes (als je de instellingen op heavy had gezet ;)), napalms en nog veel meer?

Zo ja, dat was één van mijn eerste eigen spel op diskette, origineel uit de winkel ;)

Schiet je berg kapot onder tank, valt tank een heel stuk omlaag :)

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 17:08 schreef Seraph het volgende:
Kewl man, damn kom echt niet meer toe aan mijn Natuurkunde pw morgen...

Lijkt het maar zo of kun je helicopters 2 keer raken en dus ook 2 keer punten halen??? Maar zekers kewl :)...
Bedankt! :)

Dat je soms 2 keer een heli kan raken klopt, da's een van de vagere bugjes... ik ben ook nog hard bezig met het 'opstapelen' van de paratroopers aan het eind. Als het goed is werkt dat in deze versie zolang ze aan de rechterkant landen...

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 19:20 schreef Atari_Junkie het volgende:

[..]

Bedankt! :)

Dat je soms 2 keer een heli kan raken klopt, da's een van de vagere bugjes... ik ben ook nog hard bezig met het 'opstapelen' van de paratroopers aan het eind. Als het goed is werkt dat in deze versie zolang ze aan de rechterkant landen...
Ow btw je sig, PONG! :P...

Verwijderd

Aha, het spel der spellen, hij is mooi! :)

Ik heb ook weleens een pong spelletje gemaakt (wie niet ;)), 't was nog best lastig om de computer een beetje een geloofwaardige tegenspeler te laten zijn. Doet ie goed in jouw versie!

/me schopte het niet verder dan een minzame vijfde plaats...

Verwijderd

Heeft iemand nog toevallig een linkje naar het tafeltennisspel? Waar je uit 4 computer tegenstanders kan kiezen (alle 4 "unbeaten" altijd)

• Skibby
ik ben nu in m'n flash versie ook zover dat mannetjes zelf hun parachute uitklappen, maar sommige hebben suicidale neigingen, en storten te pletter :s

Nu ben ik bezig dat ze ook op elkaar stapelen.

• Error323

Error323

d-_-b

Op donderdag 18 april 2002 17:25 schreef hicham het volgende:

[..]

Je bedoelt die met die reuzachtige nukes (als je de instellingen op heavy had gezet ;)), napalms en nog veel meer?

Zo ja, dat was één van mijn eerste eigen spel op diskette, origineel uit de winkel ;)

Schiet je berg kapot onder tank, valt tank een heel stuk omlaag :)
Yep die jah!!! Dat spel rulez

github.com/Error323

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 01:34 schreef Error323 het volgende:

[..]

Yep die jah!!! Dat spel rulez
Damned die rulede idd echt zwaar, heb ik heel lang zitten spelen. Totdat ik vond dat mijn broertje de diskette te vaak zonder toestemming aan mij zomaar pakte en het spel ging spelen. Ik besloot het achterin een boekje te zetten, wat ik later ook toevallig deed was een nietje door de achterkant drukte. Diskette kapot :(

Ach ja, het leven is hard :)

• Error323

Error323

d-_-b

Op vrijdag 19 april 2002 06:35 schreef hicham het volgende:

[..]

Ach ja, het leven is hard :)
ahhhhhh :( Wat een jeugdtrauma :'( lol =)

github.com/Error323

• Skibby
Ik heb een raar probleem met m'n movieclips; als er soms een paratrooper zijn parachute opent verdwijnt de helikopter.

dit komt zeker niet door een removemovieclip, maar ik denk doordat 2 movieclips dan dezelfde depth hebben, kan dat kloppen?

Verwijderd

Ja dat kan kloppen. Probeer dan gewoon depth van de parachute +10 te maken ofzow, this.swapDepths(1000+i); ofzo :)...

Verwijderd

Het is trouwes ook zo dat als je een helikoptertje kapot schiet waar net een mannetje uit is gesprongen zijn parachute niet meer open gaat.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

BTW Dat spel met die tankjes heet Scorched Earth en de een ONLINE java versie [incl MULTIPLAYER] staat HIER

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 15:00 schreef Skibby het volgende:
Ik heb een raar probleem met m'n movieclips; als er soms een paratrooper zijn parachute opent verdwijnt de helikopter.

dit komt zeker niet door een removemovieclip, maar ik denk doordat 2 movieclips dan dezelfde depth hebben, kan dat kloppen?
Ik had in de Director/shockwave versie een vergelijkbaar probleem, waarbij de 'nieuw aangemaakte' parachutisten soms hetzelfde spritekanaal gebruikten als een bestaande para/heli. (Gevolg: para of heli verdwijnt opeens).

Ik heb het in Director opgelost door gewoon bepaalde spritekanalen (depth's) te reserveren voor de verschillende spelonderdelen. Zo kunnen er bijvoorbeeld maximaal 15 parachutisten tegelijk in beeld zijn (meer dan zat, want officieel behoor je tegen die tijd niet meer tot de levenden). Daarvoor zijn dan spritechannel 10 t/m 25 gereserveerd. (eigenlijk nog meer, omdat 1 parachutist uit 2 sprites bestaat, maar idee is duidelijk) De heli's zitten (bv.) op kanaal 30 tot 40 (max. 10 heli's).

Mischien kun je in Flash iets soortgelijks doen, een bepaalde diepte 'range' reserveren voor een bepaald type objecten?

• Skibby
Ja het is al gelukt :)
http://www.balpol.tudelft.nl/~albert/paratrooper.html

Nu ervoor zorgen dat mannetjes geplet worden als een ander mannetje zonder parachute erop valt.

ik vraag me alleen af hoe dit op langzamere systemen draait, ik heb m'n code redelijk efficient maar ik kom toch tot 30-50% processorbelasting op een athlon 950.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op maandag 22 april 2002 13:58 schreef Skibby het volgende:
Nu ervoor zorgen dat mannetjes geplet worden als een ander mannetje zonder parachute erop valt.
Afbeeldingslocatie: http://www.prammenhanger.nl/got/para.gif
Zou ik doen ja :) en na 4 ventjes horen ze je te laten ontploffen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1