Toon posts:

[Mobo] Mobo misschien dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc die ik "ff" moest fixen, SLOT1 Celeron, kweenie hoeveel mhz.

Probleem... Ding geeft geen beeld meer, 0. Ik heb geboot met alleen vga kaart en mem, nog steeds nix. Als je boot met HDD hoor je die wel initializeren maar daarna is et daar ook vrij stil (hij lijkt dus niet door te booten naar windows). Nieuwe VGA kaart mocht niet baten, ander geheugen ook niet, andere CPU ook niet. Mobo merk weet ik helaas niet. Ik heb al een CLEAR CMOS geprobeerd maar dat mocht niet baten. Ik ben zelf heel sterk aan het denken dat het mobo stuk is maar ik heb er hier geen dus kan het niet testen. Iemand anders misschien nog ideeen wat het zou kunnen zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, eerste les troubleshooten- ruk alles eruit muv CPU, 1 RAM stick en VGA. Test als het kan de RAM en CPU in een andere bak.
Kijk of dat wat scheelt...

Oslik blyat! Oslik!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 00:41 schreef dion_b het volgende:
Hmm, eerste les troubleshooten- ruk alles eruit muv CPU, 1 RAM stick en VGA. Test als het kan de RAM en CPU in een andere bak.
Kijk of dat wat scheelt...
Dat heeft ie dus al gedaan :z

Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt kan je het toch even proberen.. een andere voeding :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Monitor of monitor kabel stuk :?
Heb wel eens een mobo bijna dood verklaard toen de monitor connector rot bleek te zijn.
Just a thought :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 00:42 schreef AlterEgo het volgende:
Monitor of monitor kabel stuk :?
Heb wel eens een mobo bijna dood verklaard toen de monitor connector rot bleek te zijn.
Just a thought :)
Hmmz, da's i.d.d wel een ideetje ja. De monitor geeft namelijk heel erg braaf "no signal" weer met selftest, maar i.d.d 0.00 reactie als de pc aangaat. Maar ik vind het persoonlijk verdacht omdat hij ook niet doorboot naar windows zeg maar, zowel de HDD activity als speakers (ik weet welk windows opstart geluid die persoon heeft en die hoor je na 20 minz wachten nog nie) geven aan dat hij niet naar windows boot zeg maar...

Enneuh, first reply dude, please lees een post van te voren, ik probeer zo veel mogelijk info te geven, doe er dan ook wat mee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 16 april 2002 00:42 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Dat heeft ie dus al gedaan :z

Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt kan je het toch even proberen.. een andere voeding :)

.......

Enneuh, first reply dude, please lees een post van te voren, ik probeer zo veel mogelijk info te geven, doe er dan ook wat mee.
Hmm, idd over 'mem' heengelezen. Sorry.

Heb je iets (FCC ID) waar die mobotype mee te achterhalen valt. Dit klinkt vrij RIP, maar goed, kan idd de voeding zijn of een of andere vage mobo-specifieke issue.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

doet de interne beeper iets van zich laten horen ??
cpu stuk is namelijk een klassiek geval van 'dan laat ik het helemaal afweten'.
dat de disks aktiviteit vertonen tijdens het aanzetten komt doordat er een initialiseringsproces plaatsvindt zogauw de drives onder spanning worden gezet.

de beeper zegt meestal meer dan welk ander device ook op oudere borden.
probeer zeker het bord te herleiden naar de fabrikant.
er staat meestal tussen of bij de PCI sloten wel ergens wat opgedrukt (hoe cryptisch dit ook is)..

succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zo ver, ik moet zo naar mijn werk dus heb niet echt tijd om er nu naar te kijken maar zal dat later zeker ff doen.

Helaas geeft het MoBo totaal geen beeps af, echt helemaal niets, maar wat ik wel weet is dat de laatste keer dat de pc nog een teken van leven gaf (toen deed hij verder ook al nix meer, geen beeld of naar windows booten dus) toen was er 1 lange piep. Toen hij daarna aan en uitgezet werd was het stil.

Verwijderd

helaas overleden...

Verwijderd

Bye bye Mobo
Pagina: 1