[2000] XP image viewer installeren?*

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb net weer win2k op mn PC gezet omdat ik toch niet helemaal tevreden was over XP.

Maargoed wat ik wel pretig vond was de standaard image viewer van XP
die van 2000 is niet zo best.
Geen slideshow van je favo F1-wagentjes enzo :)

Weet iemand of ik die viewer ook in 2000 kan gebruiken.
Ik heb op de MS site gezocht maar kon nix vinden?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
ACDC is nog relaxter

Strava

Verwijderd

Of je die imageviewer van XP ook in win2k kan gebruiken weet ik helaas niet. Ik zweer nu bij IRfanview. Het is nog freeware ook. ACDSee heb ik ook gehad, wel leuk progje maar haalt het niet bij irfanview. Try it en oordeel zelf.

http://tucows.planet.nl/files2/iview361.exe

• Zamorano
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 02:15 schreef Silvershadow het volgende:
Of je die imageviewer van XP ook in win2k kan gebruiken weet ik helaas niet. Ik zweer nu bij IRfanview. Het is nog freeware ook. ACDSee heb ik ook gehad, wel leuk progje maar haalt het niet bij irfanview. Try it en oordeel zelf.

http://tucows.planet.nl/files2/iview361.exe
thnx.
die IrfanView komt redelijk dicht bij die XP viewer.

Verwijderd

ik wil dat ding juist uitschakelen!! ik kan nix bewerken (grootte of zo) met die image viewer en met Iview wel...

als ik in verkenner die bestandsopties ga kijken dan staat Iview al als actie bij het command open...dat klopt ook want als ik rechts klik op een plaatje en ik klik op open dan start irfanview, maar in dat menu staat "voorbeeld" dikgedrukt oftewel dat doet ie als eerste actie......hoe haal ik dat weg??

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 22:28
Op zondag 12 mei 2002 21:52 schreef petur het volgende:
ik wil dat ding juist uitschakelen!! ik kan nix bewerken (grootte of zo) met die image viewer en met Iview wel...

als ik in verkenner die bestandsopties ga kijken dan staat Iview al als actie bij het command open...dat klopt ook want als ik rechts klik op een plaatje en ik klik op open dan start irfanview, maar in dat menu staat "voorbeeld" dikgedrukt oftewel dat doet ie als eerste actie......hoe haal ik dat weg??
Dan moet je bij de windows explorer op extra->mapopties->bestandstypen en dan bij alle imagefiles je favoriete viewer als standaard instellen
edit: lamar, niet goed gelezen

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 15:02

mindcre8r

Tradepedia

ACDSEE is mutch better! and Faster!

Bears and Bulls

Verwijderd

shift rechtermuisknop op dat bestand?

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 21:52 schreef petur het volgende:
[..]
Je kunt het standaardcommando instellen door: Extra -> Mapopties -> Bestandstypen -> zoek je extensie op (.gif bijv) -> geavanceerd -> open -> standaard.

Dit is wel erg vervelend als je dit voor alle verschillende afbeeldingextensies moet doen, als ik iets beters vind zal ik het posten.

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit lijkt er misschien op:

http://aipict.bizland.com/aipicx.htm

• Blizard
  • Niet online
Ik weet dat het een oud topic is dat ik naar omhoog shot. Maar ik ben nog steeds op zoek naar de winXP-viewer om deze te gebruiken in win2k. Ik wil géén andere soft zoals irfanview... iemand enig idee ?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37

grimson

domeingrommer

Wij op het werk hebben ook 'nog' Windows2000 en de viewer van XP vind ik ook perfect.
Naar aanleiding van dit topic ben ik net opzoek geweest naar dit 'programma'.

Volgens mij is het een onderdeel van de shell en geen lossstaande executable.
'shimgvw.dll' is de (enige?) DLL die je nodig hebt (ik heb geen 2000 om te testen).

regsvr32 /i shimgvw.dll om hem te registreren binnen Windows.

rundll32.exe C:\WINDOWS\System32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1
Om hem standalone (?) te gebruiken.

Ik probeer het maandag ook eens.

/edit
De Windows picture and fax viewer uit Longhorn ziet er nog een stuk gelikter uit :P. Onder andere fade slidings tussen plaatjes etc. Alleen heb ik de sources van Longhorn niet meer. Misschien kan je die DDL uit Longhorn eens proberen :)

[ Voor 22% gewijzigd door grimson op 22-02-2004 11:05 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Blizard
  • Niet online
rundll32.exe C:\WINDOWS\System32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1
Om hem standalone (?) te gebruiken.
Dit begrijp ik toch niet volledig ?

Longhorn != win2003 vermoed ik ? ... Ik denk niet dat ik longhorn ga installeren enkel voor de dll van de imageviewer :)

/edit
Bij het installen van de dll krijg ik volgende melding : "shimgvw.dll was loaded, but the DllInstall entry point was not found" :/

[ Voor 20% gewijzigd door Blizard op 22-02-2004 12:31 ]

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

Jabba

Firkan

Is het iemand al gelukt??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik doe even een lichte titelfix:

[Win2k] XP image viewer>[2000] XP image viewer installeren?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Nope hier niet gelukt, bovenstaande wel geprobeerd...

Verwijderd

Als je Microsoft Office XP of een lagere versie (niet 2003, daar heet dit tooltje de Picture Manager) hebt geïnstalleerd, vind je onder "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PhotoEd\PHOTOED.EXE" de Microsoft Photo Editor terug. Dit programma lijkt erg goed op de Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen. De Windows-viewer zelf zit echter geïntegreerd in de Explorer waardoor je deze niet apart kunt openen.
Pagina: 1