pappie's comp, vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 23:09
hey, vaag probleem hierzow, mn vaders comp liep vast en gaf bij opnieuw opstarten geen beeld meer op de monitor, dus ik dacht dat het aan de videokaart zou liggen, ff overgezet, hielp niet, hij deed het bij mij gewoon (jammer want anders had ik op zijn kosten een geforce 4 ti 4200 kunnen kopen :( ), naja dan maar de proc, een amd duron 800, kon ook mooi worden vervangen voor een xp 1600 ofzow, maar nee hoor, deed het ook al in mijn comp :(
Geheugen ook al, dus nieuw ddr voor mij zit er ook niet in :(
Maar wat kan dan nog meer het probleem zijn? Wat is waarschijnlijk? is het moederbord nu verrot? zou jammer zijn want dat is helemaal geen leuke upgrade, naja dan ga ik maar een mooi overclock mobo'tje halen voor mezelf ;) (nu zon ecs ding)

Tips graag, over hoe ik dit zo snel mogelijk oplos

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

*kuch* hier stond onzin ;) *kuch*

ik ga maar eens slapen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Misschien probleem met harde schijf?
Probeer anders een andere harde schijf in je comp.

p.s. Kan je misschien een nieuwe harde schijf kopen! >:)

System Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 16 april 2002 00:10 schreef DarkShadow het volgende:
hey, vaag probleem hierzow, mn vaders comp liep vast en gaf bij opnieuw opstarten geen beeld meer op de monitor, dus ik dacht dat het aan de videokaart zou liggen, ff overgezet, hielp niet, hij deed het bij mij gewoon (jammer want anders had ik op zijn kosten een geforce 4 ti 4200 kunnen kopen :( ), naja dan maar de proc, een amd duron 800, kon ook mooi worden vervangen voor een xp 1600 ofzow, maar nee hoor, deed het ook al in mijn comp :(
Maar wat kan dan nog meer het probleem zijn? Wat is waarschijnlijk? is het moederbord nu verrot? zou jammer zijn want dat is helemaal geen leuke upgrade, naja dan ga ik maar een mooi overclock mobo'tje halen voor mezelf ;) (nu zon ecs ding)

Tips graag, over hoe ik dit zo snel mogelijk oplos
Standaard troubleshooting is aan de orde.

Allereerst zou het nuttig zijn om ons te vertellen wat er in die PC hangt (mobo, VGA, HDD en evt andere PCI gevallen)

Daarnaast- ruk alles eruit (dus zowel externe als interne kabels), laat alleen VGA, 1 RAM module, CPU en koeler er intern in en extern de keyb en monitor.

Kijk of het dan werkt. Zo ja: andere dingen één voor één instoppen en zodra het mis gaat heb je de schuldige te pakken.

Doet het 'kaal' ook niets, probeer de CMOS te clearen. Als dat niet helpt die PC naast de jouwe leggen en jouw voeding op die mobo proberen (NIET andersom, want een brakke voeding wil wel eens een gezonde mobo om zeep helpen).

Als jouw voeding zijn mobo ook niet aan de praat krijgt is het hoogstwaarschijnlijk de mobo.

Overigens zou het iets heel lulligs kunnen zijn. Een half losse IDE of floppy kabel kan ook tot dit soort ongein leiden.

Oslik blyat! Oslik!

• DarkShadow
ok, ik zal nog iets duidelijker zijn :)

eh.. tnx voor jullie posts alvast.

specs:
amd duron 800
msi standaard mobo'tje (weet ff niet precies welke)
128 mb sdram pc 100
20 gig seagate kut harddisk
32 mb geforce 2 mx (hercules)
En dat was zo'n beetje al het belangrijke denk ik..

harddisk had ik trouwens ook al bij mij erin gehangen, ook geen probleem.
Aan de monitor zelf ligt het ook niet aangezien hij het bij een andere comp het wel deed, en mn vaders comp op mijn monitor ook geen beeld geeft.

Morgen zal ik hem wat uitgebreider ontleden
Nu maar eens gaan slapen, dit is weer precies in een tentamen week :(

Verwijderd

Juh, al het bovenstaande is goed om te doen. Ik heb iets soortgelijks ook welles gehad, 2 jaar geleden. Mn beesjesscanner kon nog geen tjernobyl.virus vinden. Spontaan op een boot heb je dan geen beeld meer. Mn ram 'telde' nog wel, maar verder kwam tie niet. Kon ik toch mn plankje weggooien. Maybe kan het toch zoiets zijn.

(kwil je niet ongerust maken:P)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

doe nog eens een geheugen test maar dan met gold memory tester (shareware)
kijk eens of je de bios van je moederbord kunt updaten.
kijk daarna ook even naar de bios van je videokaart.
en controlleer ook even of je geen virus hebt.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Lijkt erop dat je mobo wel gaar is ja. Maar da's een beetje vreemd als dat spontaan gebeurt. Meestal is het zo dat als je hem afsluit en de volgende dag weer aan wilt zetten dat hij dan niets meer doet.

Draait je HDD wel rond?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op dinsdag 16 april 2002 00:31 schreef DarkShadow het volgende:
msi standaard mobo'tje (weet ff niet precies welke)
There ya go :)

Het is aan de kwaal te horen een K7T Pro, K7T Pro2 of een K7T Pro2-a :) Het zou me niet verbazen want veel van deze boards vertonen dit probleem :) Kijk er eens naar zou ik zeggen wat voor bord het is. Als het een van deze 3 is acht ik de kans groot dat hij dood is.

• DarkShadow
Op dinsdag 16 april 2002 13:07 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Het is aan de kwaal te horen een K7T Pro, K7T Pro2 of een K7T Pro2-a :) Het zou me niet verbazen want veel van deze boards vertonen dit probleem :) Kijk er eens naar zou ik zeggen wat voor bord het is. Als het een van deze 3 is acht ik de kans groot dat hij dood is.
yup, tiz de eerste :) dacht ik, iig een van deze drie, hoezo? is dit zon bekend probleem dan? Kan ik garantie krijgen enzow? Wat is de oorzaak van het probleem?

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

ik heb ook zo'n "dood" msi mobotje k7t pro2a...
ennuh garantie kan je proberen op www.msi-computer.nl staat dat je 3 jaar garantie hebt...
volgens mijn winkel krijg ik maar 1 jaar garantie (natuurlijk... 10 dagen na de garantie op is begint het :P)

maarruh ik heb em nog steeds.... en heel vaak valt ie uit
en het wordt steeds erger todat ie het strax niet meer doet...

als ie het bij jou nog af en toe doet, probeer em dan ff zo laag mogelijk te clocken (naja wel een beetje acceptabel) want dat helpt al een stuk...

• DarkShadow
hehe grappig, hier is volgens mij het jaar ook net om, en de winkel is overgekocht dus dat kan moeilijk worden :(

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik had ook zo'n mobo! Kt7Pro

Absoluut niet fijn, maar vaak deed hij het wel als je de proc er ff uithaalde, maar doet hij nu ook niet meer.

Het werd ook steeds erger. Maar nu heb ik een Epox 8KHA+ :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 00:10 schreef DarkShadow het volgende:
Als je zo graag een nieuwe videokaart of wat dan ook wilt... iets maken is vrij lastig soms, maar iets kapot maken moet toch niet zo moeilijk zijn he!! :+ :+ :+

• DarkShadow
hehe

*stoot per ongeluk met zn voet

Verwijderd

probeer de kabel van het beeldscherm naar de pc eens.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
Op dinsdag 16 april 2002 13:07 schreef Dualdude het volgende:

[..]

dat had ik dus ook . Op een msi k7t pro2 , start hem op helemaal niks meer. Bleek dus dat mijn moederbord gewoon dood was :(

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op dinsdag 16 april 2002 16:18 schreef DarkShadow het volgende:

[..]

yup, tiz de eerste :) dacht ik, iig een van deze drie, hoezo? is dit zon bekend probleem dan? Kan ik garantie krijgen enzow? Wat is de oorzaak van het probleem?
ik had ook zo'n type msi, ding begaf het 4 weken geleden, heel triest, maar het zit in het type chip ofzo, je hoort er veel mensen over klagen, vaak is het msi bord echt dood, en daarmee bedoel ik vier rooie d-leds en een goed werkende cpu

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 16 april 2002 16:32 schreef DarkShadow het volgende:
hehe grappig, hier is volgens mij het jaar ook net om, en de winkel is overgekocht dus dat kan moeilijk worden :(
Heel flauw, maar kan werken: probeer te achterhalen wie de leverancier was van de winkel onder oorsponkelijk managment, schrijf hen aan dat je BINNEN HET JAAR bij de winkel probeerde te reclameren, maar wegens nieuw beheer geen succes had. En nu dus door het nieuw beheer je hun adres gekregen had...

* dion_b heeft zo wel een en ander zien lukken, al is het wel lichtelijk immoreel.

Oslik blyat! Oslik!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op dinsdag 16 april 2002 16:32 schreef DarkShadow het volgende:
No problemo, je kunt zo een RMA aanvragen bij MSI. Doen ze totaal niet moeilijk over, en als hij dood is krijg je zo spoedig mogelijk van MSI een nieuw bord. Ik heb al het nodige over deze boards gelezen op het MSI Forum. Het is een bekend probleem, en bij de Pro2(-a) serie schijnt hat aan een slechte batch chipsets te liggen. Dit is door MSI bevestigt.

Deze info heb ik van het MSI forum :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

***Ff offtopic:***
Succes met je tentamens!

He who controls the Spice, controls the Universe.

• DarkShadow
Op dinsdag 16 april 2002 20:34 schreef MST_Morpheus het volgende:
***Ff offtopic:***
Succes met je tentamens!
tnx dude :) leuke reactie, ik kan wat succes best wel gebruiken :)

En bedankt voor de rest van de reacties, ik ben alles nog een keer nagelopen, maar het ligt toch echt aan het mobo. Ik kan waarschijnlijk trouwens wel garantie krijgen.
Maar het duurt te lang voordat een nieuw mobo er is, dus ik moet een nieuwe kopen. Welk mobo is nou echt mooi om te kopen (voor mij dan he ;) ), niet te duur, maar wel een verbetering in performance. Ik heb nu een t-bird 1400 en een ecs k7s5a (zow ongeveer), dat mobo doe ik bij mn vader erin.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Geen idee dat dit een bekend probleem was. Ik had het namelijk ook maar dacht dat het aan de kast lag.
Als ik opstart hoor ik de pc rommelen maar krijg ik geen beeld. 4 rode ledjes. als ik dan onmiddelijk reboot start hij op als nooit tevoren. MSI K7T pro
Heb het trouwens ook gehad met een abit moederbord. En die zat indezelfde kast.

Zwaar kloteprobleem, geen idee wat de oplossing is

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Ik weet niet wat het probleem is met jullie en MSI, maar ik heb nu al 4 MSI borden gehad cq heb. eerst de K7T (SlotA MS-6167) later de MSI K7T-Pro2A daarna de K7T Turbo en nu de KT3 Ultra ARU, nooit 1 echt groot probleem gehad. 1 keer dat ik mijn mem iets (tijdelijk) terug moest klokken vanwege een verkeerde CPU.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op dinsdag 16 april 2002 22:45 schreef DarkShadow het volgende:

[..]

tnx dude :) leuke reactie, ik kan wat succes best wel gebruiken :)

En bedankt voor de rest van de reacties, ik ben alles nog een keer nagelopen, maar het ligt toch echt aan het mobo. Ik kan waarschijnlijk trouwens wel garantie krijgen.
Maar het duurt te lang voordat een nieuw mobo er is, dus ik moet een nieuwe kopen. Welk mobo is nou echt mooi om te kopen (voor mij dan he ;) ), niet te duur, maar wel een verbetering in performance. Ik heb nu een t-bird 1400 en een ecs k7s5a (zow ongeveer), dat mobo doe ik bij mn vader erin.
Weet je zeker dat de monitor nog wel heel is? :?
Pagina: 1