Toon posts:

Wat voor configuratie voor gameserver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een unreal gameserver voor mijn clan. Alleen weet ik niet precies wat er allemaal in die server moet komen.
Ik ben aan het twijfelen tussen een pentium en een athlon (dual misschien, is de processor kracht te verdelen in unreal?) en hoeveel intern geheugen erin moet. Ik dacht ook aan een tyan moederbord. Ik wil graag zoveel mogelijk servers draaien, daarom wilde ik ook eigenlijk al een dual kopen, maar nu weet ik niet wat het beste is ivm warmte en snelheid.

Weet iemand wat voor configuratie het beste is voor een gameserver, of weet iemand waar ik informatie hierover kan vinden?
En wat is het verschil tussen een gewone athlon en een athlon MP, want ik heb gehoord dat je in een dual server ook gewoon athlon mp kan gooien.

Verwijderd

Het belangrijkste is een hoop geheugen en een snelle verbinding.. :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Redelijk sterke proc
Veel RAM
Voldoende HD ruimte, snelle HD (indien je veel verschillende maps gebruikt -> Sneller laden)
Vid kaart is bij een deticated server niet interessant.

Snelle netwerkverbinding is ook wel fijn...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Stop je geld in snelle processors en veel geheugen, bijv. een dual Athlon XP 1800+ op een Tyan Tiger MPX met 1GB RAM. 2U kastje erom heen, IDE harddisk met voldoende capaciteit, PCI videokaartje, eventueel floppy+CD-ROM en je bent klaar.

Athlon XP's kunnen tegenwoordig een SMP lock hebben. Dat probleem is eenvoudig te verhelpen:

http://www.tweakers.net/nieuws/21000?highlight=dual+athlon

Op groups.google kun je vast wel ergens vinden wat de ideale hoeveelheid RAM voor een Unreal server is. Strikerz.net heeft respectievelijk 2GB en 768MB in hun dual/single proc servers dus kennelijk heb je veel RAM nodig voor dit soort gameservers.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb ook gelezen dat er een dual ahtlon in een 1 U formaat, en ik wil ook eigenlijk graag een 1 U want dat is goedkoper, zijn er speciale koelers die voor ahtlon geschikt zijn want de temperatuur van de athlons loopt vaak hoger op en in een 1 U kast kan je niet gewoon een normale koeler plaatsen want die is te hoog, en zonder fan wordt een athlon veel te heet.

Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand weet waar ik speciale fans ofzo kan vinden?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > OH

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

wat voor internetverbinding heb je dan? Je hebt er wel een echt vette voor nodig. Verder heb je idd ook veel ram nodig, UTservers die ik dan zie hebben 1 - 2 GB

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Voor een UT server kan je idd het beste een dual nemen, en dan meerdere servers op verschillende cpu's.

UT neemt per speler 4.4 kb in beslag, dus met een gewone kabelverbinding kom je nog net niet aan 4 spelers.

Voor een internetverbinding moet je dus kijken naar het aantal spelers
(aantal servers x 16 x 4.4 = aantal mb's)

maybe ff kijken op het forum van theadminpage.com ?
Das een complete site + forum voor UT serveradmins

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 16 april 2002 09:13 schreef MDC-BM het volgende:
maar ik heb ook gelezen dat er een dual ahtlon in een 1 U formaat, en ik wil ook eigenlijk graag een 1 U want dat is goedkoper, zijn er speciale koelers die voor ahtlon geschikt zijn want de temperatuur van de athlons loopt vaak hoger op en in een 1 U kast kan je niet gewoon een normale koeler plaatsen want die is te hoog, en zonder fan wordt een athlon veel te heet.

Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand weet waar ik speciale fans ofzo kan vinden?
Dat wordt lastig. Op dit moment is er maar één dual Athlon plank die echt geschikt is voor gebruik in 1U behuizingen en dat is de erg dure Tyan Thunder K7/K7X. Verder produceren twee Athlons nogal wat hitte, waardoor je aangepaste koeling nodig hebt. Zie als voorbeeld de 1U systeem van Appro: http://www.appro.com . Een 1U kast is ook nog eens een flink stuk duurder dan een 2U kast.

Je zou als experiment kunnen proberen of het mogelijk is om een Tiger MPX met twee Thoroughbred Athlons (nog een maandje wachten) en extra koeling in een standaard 1U kast aan de gang te krijgen. Ik heb er al eerder over nagedacht en het lijkt me best leuk om te doen :) .

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Waterkoeling kan altijd... Evt. extern. Is wederom beetje duur... Maar de koellichamen zijn niet hoog. De pomp en reservoir daarintegen....

Forget your fears...
...and want to know more...

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Koolance heeft een watergekoeld 1U rackmount in het assortiment :) .
Pagina: 1